מאיה רייטן-סטול, הישראלית שנעצרה בבלארוס, שוחררה

נחמן אש הודיע הערב בהפתעה: חובת חבישת מסכות בחוץ, בשטחים פתוחים שיש בהם יותר מ-50 איש, חזרה אתמול בלילה ● גם במשטרה אומרים שידעו, ואף החלו לחלק קנסות - ורק הציבור לא עודכן על כך ● אש דחה את המלצת הצט"ם לחסן את כל המבוגרים מעל גיל 70 והחליט על חיסון רביעי למדוכאי חיסון בלבד ● יאיר גולן: "בעד מו"מ עם חמאס" ● ועדת הכלכלה אישרה את הגדלת מכסות הביצים ב-25%, החקלאים זועמים

מאיה רייטן-סטול, עו"ד ישראלית שהייתה עצורה בבלארוס, בערב שחרורה, 30.12.2021
מאיה רייטן-סטול, עו"ד ישראלית שהייתה עצורה בבלארוס בשל אחזקת קנאביס רפואי, בערב שחרורה וחזרתה לישראל, 30.12.2021

ניצחון נדיר לאופוזיציה: נדחתה בקריאה שלישית הצעת חוק עקב חוסר תיאום בקיזוזים והטעיה של הליכוד. החוק עסק בהוראת שעה הקשורה לשוק הטלוויזיה. 48 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק ו-48 התנגדו לה.

השיטה – תרגיל ליל החניונים: ח"כ יברקן מהליכוד הסתתר בספסל האחורי ברכבו של ח"כ יואב קיש בחניון הכנסת, ורגע לפני שהחוק עלה להצבעה, הגיע למליאה כדי להשתתף בה.

לפני ההצבעה, באופוזיציה טענו שיו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן שיקרה  והובילה להפרת קיזוז של ח"כ אלכס קושינר מישראל ביתנו עם ח"כ אתי עטיה מהליכוד שאביה מת אמש.

כשהקואליציה הבינה שאין לה רוב הוקפצו כמה ח"כים כולל גנץ ולפיד ומיכאל ביטון משך זמן על הדוכן.

הצעת החוק שנפלה: הארכת תוקפה של הוראת המעבר שנקבעה בחוק ההסדרים לשנים 2017, 2018, במסגרת תיקון חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות התשע"ו-2012. במסגרת תיקון זה נקבעה הוראת מעבר שאמורה לפקוע ב-1 בינואר 2022 אשר קבעה כי בתקופת המעבר חלק מהגופים המשדרים במערך "עידן פלוס" – שהם ערוצי טלוויזיה רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי – רשאים לגבות תשלום מספקי תוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם נוסף על התשלום שמשולם לבעלי זכויות היוצרים והמשדרים, וזאת, בהתאם להסכמים שנחתמו לפני כניסתו לתוקף של התיקון.

לאחר שהקואליציה הבינה שאין לה רוב היא משכה 2 הצעות נוספות. 

בליכוד מאושרים מהניצחן הלילה בהצבעה:

אורלי לוי מאושרת ומודה לבאבא סאלי:

בליאק מודה בהפסד ומתנחם בזה שהממשלה לא נפלה:

האוזר מסביר מה הפסדנו:

מיכאל מלכיאלי ברשת ב': בזמן שמתוכננים מאות אירועי סילבסטר אני לא שומע את ההיסטריה מממונה הקורונה ומשרד הבריאות, הם עסוקים יותר מדי בהילולת הבאבא סאלי. האירוע צריך להתקיים בצורה בטוחה, לא לעשות כלום זו ההתחמקות הכי גדולה".

אוריאל בוסו אמר "אם לא ייפתרו העניינים אנחנו נבקש אישור לקיים הפגנה המונית ליד מתחם הבאבא סאלי. הזכות להפגנה בישראל לצערנו יותר חזקה מזכות ההשתטחות על קבר של צדיק. אנחנו יודעים שאנשים יבואו בהמוניהם".

השרה מירב כהן על האומיקרון: "צריך להיערך לכל תרחיש – גם פסימי. עפ"י המספרים שלנו, הנגיף צריך להיות פי 5 פחות אלים כדי שנעמוד בעומסים על בתי החולים. אנחנו מותחים את קצה היכולות, העוגן היחיד זה שמחוסנים לא מגיעים למחלה קשה"

גם מיקי זוהר מאושר עם ניצחון האופוזיציה:

 

סגירה