"גורמים לליכוד נזק חמור"

פרסום ראשון "נתניהו הוא המנהיג שלנו, וכל מי שמדבר על החלפתו - וזה לא משנה היום או בעתיד - רק פוגע בנו", כך הצהיר אמש יו"ר הכנסת לשעבר, והאיש המקורב ביותר לנתניהו ● לוין דיבר בכנס סגור של פעילי ליכוד בחיפה, והתייחס לסערה האחרונה סביב ישראל כ"ץ כמו גם לאחרים המתכננים להילחם על ראשות הליכוד אחרי שנתניהו יפרוש: "אסור לדבר על זה. אסור לדבר על ההחלפה של נתניהו. צריך לשתוק"

ח"כ יריב לוין (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ח"כ יריב לוין

כל מי שמודיע כי יתמודד על ראשות הליכוד – בין אם מול בנימין נתניהו או אחרי שיפרוש מהנהגת המפלגה – "גורם לנו נזק חמור", כך הצהיר אמש ח"כ יריב לוין.

לפני עשרה ימים הופתעו בליכוד מציוץ של ראש הממשלה לשעבר נתניהו נגד ישראל כ"ץ, אחד מנאמניו הגדולים. נתניהו יצא נגד הקשר של כ"ץ עם "הליכודניקים החדשים". "מי שחושב שכדי לקבל כמה קולות אפשר לסכן את עתיד הליכוד והעתיד של כולנו – יגלה ש-130 אלף חברי וחברות הליכוד לא יסלחו לו על כך", כתב נתניהו.

איש לא הבין מה באמת עומד מאחורי הסיפור, ודווקא מול כ"ץ. אמש (חמישי) הופיע לוין בכנס סגור של פעילי ליכוד בחיפה, שפך אור על התעלומה והוסיף מתקפה חריפה משלו על כ"ץ, אבל לא רק עליו.

"נתניהו נשאר, הוא המנהיג שלנו, וכל מי שמדבר על החלפתו – וזה לא משנה היום או בעתיד – רק פוגע בנו" אמר לוין. "אם מישהו אומר שהוא יתמודד ביום שאחרי, מה זה אומר? מה זה היום שאחרי? זה אומר שאתה מחכה שהיום זה יגיע וכך אתה פוגע בנתניהו, פוגע בליכוד, פוגע בלכידות של כולנו".

"אם מישהו אומר שהוא יתמודד ביום שאחרי, מה זה אומר? מה זה היום שאחרי? זה אומר שאתה מחכה שהיום זה יגיע וכך אתה פוגע בנתניהו, פוגע בליכוד, פוגע בלכידות של כולנו"

"הרי מה אתה עושה בעצם?", המשיך לוין. "אתה מעורר כל מיני ציפיות שהנה, יש חילופי שלטון בליכוד, שאנחנו מתפרקים, זה יוצר אצלנו תסיסה פנימית כל הזמן. אסור לדבר על זה. אסור לדבר על ההחלפה של נתניהו. צריך לשתוק".

בנימין נתניהו ויריב לוין בישיבת סיעת הליכוד (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
בנימין נתניהו ויריב לוין בישיבת סיעת הליכוד (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

לוין, יו"ר הכנסת לשעבר, נחשב מזה שנים – והיום אף יותר – לאיש הכי מקורב ליו"ר הליכוד נתניהו. אין מהלך מדיני, פוליטי או משפטי שלוין אינו מעורב בו. בימים אלה לוין מנהל עבור נתניהו את המאבק לסילוקם של "הליכודניקים החדשים" משורות הליכוד. הזעם על כ"ץ נובע משיתוף הפעולה שלו עם הקבוצה הזו, שנתניהו ולוין מכנים אותה "סוס טרויאני בליכוד".

"אם כץ היה רוצה הוא היה מעיף את הליכודניקים החדשים. הוא יו"ר מזכירות הליכוד", אמר לזמן ישראל פעיל מקורב לנתניהו, "אבל זה לא קורה. הוא דווקא משתדל עבורם, רוצה למצוא נוסחה שתשאיר אותם בפנים".

יריב לוין תקף בעצם את כל מי שמזכיר את עצמו כיו"ר הליכוד בעתיד – כ"ץ, ניר ברקת, צחי הנגבי, אבי דיכטר ואפילו אמיר אוחנה, שח"כ גלית דיסטל-אטבריאן מנהלת עבורו קמפיין כמנהיג התנועה בעתיד. הדברים של לוין תואמים את הטקטיקה של נתניהו להוריד את הראש לכל בכיר שמבקש לרשת אותו אי פעם. כך זה היה תמיד וכך גם הפעם.

יריב לוין תקף בעצם את כל מי שמזכיר את עצמו כיו"ר הליכוד בעתיד – כ"ץ, ניר ברקת, צחי הנגבי, אבי דיכטר ואפילו אמיר אוחנה, שח"כ גלית דיסטל-אטבריאן מנהלת עבורו קמפיין כמנהיג התנועה בעתיד

עם זאת, נתניהו וגם לוין מתעלמים לחלוטין מיולי אדלשטיין, שהודיע כי יתמודד מול נתניהו כאן ועכשיו ולא ביום שאחרי. נתניהו, מתברר, מכיל את המועמדות הנוחה של אדלשטיין משתי סיבות. ראשית, הוא מבין שאדלשטיין לא באמת מאמין שיהיה יו"ר הליכוד, אבל באמצעות המועמדות שלו הוא משפר את מעמדו הפנימי בתנועה.

יולי אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יולי אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שנית, המועמדות של אדלשטיין לא מסכנת את נתניהו והוא יכול להשתמש בה לצרכיו. נתניהו יוכל להסביר בבוא היום שיש התמודדות דמוקרטית בליכוד ולא מדובר במועמד קש אלא באדלשטיין, מי שזכה במקום הראשון בפריימריז האחרונים בליכוד.

לוין דיבר עם פעילי הליכוד בחיפה גם על האירועים האחרונים בכנסת, כולל הניצחון על הקואליציה אתמול (חמישי) לפנות בוקר, אחרי שח"כ גדי יברקן התחבא במכוניתו של ח"כ יואב קיש.

"הרבה אנשים שואלים אותי מה יוצא מהמאבק הזה, מה זה חשוב ניצחון פה, ניצחון שם, גם בנושאים לא חשובים. למה צריך פיליבסטר", אמר לוין. "אז זה כן חשוב.

"כל ניצחון כזה שלנו פירושו שר מתוסכל שלא עבר לו חוק, זה כעס על מי שלא בא להצביע. זה איבוד ביטחון, זה רחש-בחש פנימי וסכסוך בתוך הקואליציה. התהליך הוא סיזיפי, אבל מאד חשוב. זו מלחמת התשה".

"כל ניצחון כזה שלנו פירושו שר מתוסכל שלא עבר לו חוק, זה כעס על מי שלא בא להצביע. זה איבוד ביטחון, זה רחש-בחש פנימי וסכסוך בתוך הקואליציה. התהליך הוא סיזיפי, אבל מאד חשוב. זו מלחמת התשה"

אגב, בהקשר הזה – לפי מקורבים לנתניהו, הוא אינו מרוצה מכל מה שעושה ח"כ דוד אמסלם נגד הקואליציה ולאחרונה פנה אליו וביקש ממנו למתן את ההתבטאויות החריפות שלו. "נתניהו טען שהתבטאויות קשות וגסות של אמסלם גורמות לאנטגוניזם כלפי הליכוד", סיפר מקורב. "הוא אמר את הדברים גם למירי רגב".

ח"כ דוד אמסלם על דוכן הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ דוד אמסלם על דוכן הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
הליכוד מרבה לבקר מפלגות "לא דמוקרטיות" שאין בהם פרימריז (למרות שאין בזה שום פסול בדמוקרטיה פרלמנטרית). אבל אסור אפילו *לדבר* על להחליף את מנהיג הכת המגוחכת שלהם. איזה ציניות מצד בכירי ה... המשך קריאה

הליכוד מרבה לבקר מפלגות "לא דמוקרטיות" שאין בהם פרימריז (למרות שאין בזה שום פסול בדמוקרטיה פרלמנטרית). אבל אסור אפילו *לדבר* על להחליף את מנהיג הכת המגוחכת שלהם. איזה ציניות מצד בכירי הליכוד, איזה בורות מצד בוחריהם.

עוד 671 מילים ו-2 תגובות
סגירה