1,500 כיתות לימוד ועשרות אלפי תלמידים ילמדו השבוע מרחוק

הותר לפרסום: בישראל הוחלט להגיב לירי מעזה ● לא פורסם מה בדיוק תהיה התגובה ● יועצת רה"מ שמרית מאיר: "לא שוללים שהירי נגרם ממכת ברק" ● בליכוד לועגים, רגב: "בנט לא יגיב כי הוא לקוח שבוי של התנועה האיסלמית" ● צה"ל מחמיר את הוראות הקורונה ואוסר על התקהלויות גדולות של חיילים ● סגן שר החוץ רול תועד רוקד במסיבת סילבסטר בלא מסכה

תלמידים לומדים מרחוק בביתם. מרץ 2020 (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
יוסי אלוני/פלאש90
תלמידים לומדים מרחוק בביתם. מרץ 2020

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים היום הערכת מצב בשל ירי שתי הרקטות הבוקר מרצועת עזה שנפלו לים סמוך לחוף גוש דן.

בעקבות הירי והתכנסות המטכ"ל, התקשורת הפלסטינית דיווחה היום כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי העלה את דרגת הכוננות שלו ומפנה את בסיסיו הצבאיים.

עוד דווח בתקשורת הפלסטינית מפי מקורות עלומים בעזה, כי הירי בוצע בטעות "בשל מזג האוויר". המקור שצוטט אמר כי "לא מדובר בירי ניסיוני" וכי "פלגי ההתנגדות עוקבים אחר הנושא". גם בכלי התקשורת בישראל צוטטו גורמים בצה"ל שאמרו גם הם: "לפי המסרים מעזה – הירי בוצע ללא כוונה". בגל"צ דווח גם כי חמאס העביר מסר לישראל דרך המתווכים המצריים שהירי הבוקר לתל בוצע "בטעות", וכי הארגון מנסה להרגיע את המצב ולמנוע תגובה ישראלית.

למרות זאת, נראה כי במערכת הביטחון הישראלית לא מקבלים את הטענות על "טעות". גורמים צבאיים אמרו בתגובה לגל"צ ולכאן ב': "מבחינתנו זה לא רלוונטי" וכי "זה אירוע לא מקובל".

 (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
רקטות שנורו מעזה לישראל כפי שנראו מבית שמש, 12 במאי 2021 (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

עימאד אבו-הוואש, אחיו של העציר הפלסטיני המנהלי מחמוד אבו הוואש, השובת רעב מזה כארבעה חודשים ומאושפז בבי"ח הצבאי אסף הרופא, התראיין היום לכאן ב' וסיפר על ניסיון להביא לשחרורו. אבו הוואש, שנמצא במעצר מנהלי מאז אוקטובר 2020, שובת רעב מזה כארבעה וחצי חודשים במחאה על מעצרו, ומאושפז בבית חולים אסף הרופא במצב של סכנה לחייו.

האח סיפר בראיון כי המשפחה פנתה לרשות הפלסטינית לפני כחודש וחצי, ואמרה שיש צורך דחוף להתערב כדי להביא לשחרורו של אחיו. לדבריו, הם ביקשו להעבירו לטיפול בבית חולים פלסטיני. אף שהאח לא אמר זאת בפירוש, נראה כי פנייתו לרש"פ לא נענתה.

עוד סיפר האח כי לפני כחודשיים שלח מברק מיוחד לשר הבריאות ניצן הורוביץ. לדבריו "אמרתי לו 'אני מתחנן בפניך – העבירו את הישאם לבית חולים אזרחי'". לטענתו, הורוביץ השיב דרך ארגון בצלם כי "אין לו קשר למה שקורה".

בג'יהאד האיסלאמי איימו שלשום כי יגיבו להמשך מעצרו של אבו הוואש בהסלמה. אחיו של העציר אמר היום בראיון כי אין למשפחתו שום קשר עם הג'יהאד האיסלאמי ואיומיו.

גלית דיסטל אטבריאן חושפת לכאורה קשר תמוה בין תקווה חדשה לכפר דרוזי אך ליתר ביטחון לא מספקת פרטים.

בעקבות ירי הרקטות לים ליד גוש דן ואחרי כינוס המטכ"ל, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי נשקלת "תגובה שלא תדרדר את האזור להסלמה, אבל מעבירה את המסר כי האירועים על הגבול ושיגורי הרקטות לא מקובלים על ישראל".

ראש הממשלה בנט אובד עצות מול התפשטות האומיקרון ומודה שכותרת הספר שכתב בעבר על המגפה הייתה שגויה, שמחה רוטמן חושב על ספר המשך:

סגירה