הפלסטינים מזהירים: הכרזה על ריבונות ישראלית בשטחים היא ״משחק באש״

דוברו של אבו מאזן התייחס לדיווח הבוקר בזמן ישראל, לפיו נתניהו פועל לקבל הכרזת תמיכה של טראמפ בהחלת הריבונות הישראלית על ההתנחלויות ביו"ש ● "כל צעד שיפר את זכויות הפלסטינים הוא בלתי הוגן ולא לגיטימי", נמסר מרמאללה ● משרד ראש הממשלה, בתגובה לדיווחים: הסיפור אינו נכון

נביל אבו רודינה (צילום: פלאש90)
פלאש90
נביל אבו רודינה

נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, מזהיר כי כל פעולה שתפגע בזכויות הפלסטינים תהיה "לא לגיטימית", בתגובה לדיווח הבוקר בזמן ישראל, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לקבל הכרזת תמיכה של דונלד טראמפ בהחלת הריבונות הישראלית על ההתנחלויות ביהודה ושומרון.

שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, חשף הבוקר כי נתניהו מקווה לקבל הצהרה פומבית מנשיא ארה"ב, התומכת בהחלטה להחיל את ריבונות ישראל על ההתיישבות היהודית ביו"ש, לפני הבחירות בספטמבר.

"בתגובה לדיווחים בכלי תקשורת, המתייחסים למתנה שוושינגטון יכולה לספק לנתניהו במטרה לסייע לו בבחירות הקרובות בישראל, אבו רודינה הבהיר כי כל צעד שיפר את זכויות הפלסטינים או חוקים בינלאומיים הוא בלתי הוגן ולא לגיטימי", דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית.

הדיווח אינו מזכיר ספציפית את הפרסום בזמן ישראל, אולם מקור בלשכת אבו מאזן אישר בשיחת טלפון כי התגובה באה בעקבות הטור של ירושלמי.

זמן קצר אחר כך, משרד ראש הממשלה מסר הכחשה משלו על הדיווח בזמן ישראל. דובר המשרד מסר בתגובה כי הדיווח "אינו נכון", אך סרב למסור פרטים נוספים. בשגרירות ארה"ב, לעומת זאת, סרבו להגיב.

אבו רודינה הוסיף כי החלת הריבונות מצד ישראל "תהווה צעד בעל השלכות מסוכנות, אחרי הכרזת טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל והמשך הפלישות של מתנחלים וקיצוניים אל מסגד אל אקצא הקדוש, ועמדת האמריקאים לגבי הפליטים הפלסטיניים ומשכורות האסירים והשאהידים".

אבו רודינה הזהיר עוד כי החלת הריבונות הישראלית על יישובים בגדה המערבית תהווה "משחק באש" והדגיש כי צעד כזה "לא יצור שום זכות או מציאות חדשה".

עוד 230 מילים
סגירה