התחזית שהוצגה בממשלה: מיליון נדבקים בשבוע הבא

ליברמן: רוב העסקים במצב מצוין, לא תהיה חלוקת מתנות; החל ממחר: ערכות בדיקת אנטיגן ביתיות יחולקו לתלמידים ולצוותי חינוך; דיווח: בדיקות קורונה לא יעילות נמכרות לציבור ● ועדת השרים אישרה את חוק האזרחות ● הורוביץ על העומסים: "נוסיף עוד תחנות לבדיקות אנטיגן, עד סוף השבוע נראה שינוי" ● השר לביטחון הפנים בר־לב נדבק בקורונה

אזרחים ממתינים בתור לבדיקת אנטיגן בתל אביב, 4 בינואר 2022 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
Avshalom Sassoni/Flash90
אזרחים ממתינים בתור לבדיקת אנטיגן בתל אביב, 4 בינואר 2022

ב-ynet מדווחים כי משרד הבריאות שוקל להתיר לצוות רפואי שנמצא חיובי לקורונה להמשיך לעבוד כל זמן שאינם מגלים סימפטומים. זאת על רקע חשש שרבים מהצוותים הרפואיים ייכנסו לבידוד – מה שיגביר את העומסים בבתי החולים על רקע התפשטות אומיקרון.

בהארץ מדווחים כי דו"ח פנימי שהוכן במשרד החינוך מפרט את הכשלים בהתמודדות עם הקורונה במערכת החינוך והצעדים להתמודד איתם אולם רובם טרם יושמו. בין השאר מדובר על ממיפוי חללים פתוחים שהיה מאפשר לימודים בקבוצות קטנות, צמצום חלק ממקצועות הלימוד לטובת עבודה רגשית וחברתית, והעברת סמכויות לרשויות המקומיות.

בישראל היום מדוווים כי אופיר כץ מהליכוד יעלה היום לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק להגבלת מספר השרים – חוק שנועד להביך את יאיר לפיד שהעלה חוק זהה בכנסת ה-23.

נחמן אש: "כל האמירות שאנחנו 'מרימים ידיים' ממש לא נכונות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לרמת התחלואה וכל השינויים שאנחנו עושים הם כדי למקד את המאמצים בחולים הקשים".

אש אמר את הדברים בגל"צ.

תמר זנדברג בגל"צ: "האופי של הגל הזה שורטט בפנינו בדיוק כך לפני כמה שבועות. זה פרדוקס, קשה נורא לצלצל בפעמונים כשהדברים נראים רגילים, ברור שהלחץ יגיע לציבור כשזה קורה במציאות ולא כשהממשלה אומרת".

ע"פ הדיווח בגל"צ, נציגי מערכת הבריאות יציגו לשרים תחזית לפיה כחצי מיליון יידבקו בקורונה רק בשבוע הקרוב והדעיכה צפויה רק עוד 3 שבועות.

סגירה