לא חלוצים ולא מלח הארץ

מתנחלים רעולי פנים תוקפים טנדר בבעלות פלסטינית בכביש הראשי בצפון הגדה המערבית בסמוך להתנחלות קדומים. יוני 2009 (צילום: Kobi Gideon/Flash90)
Kobi Gideon/Flash90
מתנחלים רעולי פנים תוקפים טנדר בבעלות פלסטינית בכביש הראשי בצפון הגדה המערבית בסמוך להתנחלות קדומים. יוני 2009

רה"מ נפתלי בנט יודע שהם לא חלוצים. השרה איילת שקד יודעת שהם לא חלוצים. לא מלח הארץ ולא "התיישבות צעירה". הימין כולו יודע שהפורעים בכפרי הפלסטינים הם לא חלוצים ולא מתיישבים, לא מייצגים שום דבר יהודי, בטח לא ציונות.

הימין הישראלי כולו מאיתמר (גולדשטיין) בן גביר ועד בנימין, יאיר ושרה נתניהו יודעים, שהצעירים המסתתרים מאחורי כיסוי פנים, אוחזים אלות, סכינים, אבנים ומדליקים מטעי זיתים, מכוניות ובתים – הם לא חלוצים.

רה"מ בנט והשרה שקד יודעים שהם לא חלוצים. לא מלח הארץ ולא "התיישבות צעירה". הימין כולו יודע שהפורעים בכפרי הפלסטינים לא חלוצים ולא מתיישבים, לא מייצגים שום דבר יהודי, בטח לא ציונות

מי שזרק בקבוק תבערה לבית משפחת דוואבשה הוא לא חלוץ. הוא מבזה את הערך חלוציות.

חלוצים לא נלחמים נגד חפים מפשע תמימים רק בגלל היותם פלסטינים. חלוצים יודעים להעריך חקלאים, עובדי אדמה, יודעים להעריך אספקת מים והם לא סותמים מקורות מים של שכניהם, לא חותכים צינורות ולא מפצפצים מכלי מים ניידים עבור מי שזוהי אספקת המים המאפשרת את חייו.

חלוצים הוא ביטוי למי שהפריחו שממה לראשונה אחרי 2000 שנה ולא למי שמקבלים הכל מהמדינה – בתים, שטחים, חשמל, מים והגנה של צבא המדינה,  פרנסה זולה, העלמת עין של מערכות החוק והאכיפה ועורף פוליטי נאמן.

חלוצים יודעים להעריך חקלאים, עובדי אדמה, יודעים להעריך אספקת מים והם לא סותמים מקורות מים של שכניהם, לא חותכים צינורות ולא מפצפצים מכלי מים ניידים עבור מי שזוהי אספקת המים המאפשרת את חייו

לחלוצים לא הייתה מדינה מאחוריהם. הם נאבקו בביצות ובקדחת, ביכולת לשרוד את תנאי מזג האוויר הקרקע והמים, התקפות של פדאיון ובהמשך צבא בריטי וצבאות ערביים עדיפים. לחלוצים לא היה נשק זמין ואיש לא הבטיח להם שישתלט עבורם על אדמות ששייכות לשכניהם. הם קנו את האדמות ועיבדו אותן בזיעת אפם.

החלוצים של תל חי נאבקו לבדם מול מאות חברי כנופיות, כאשר עיקר הכוח העברי שהה במרכז הארץ ולא נמצאו מספיק מתנדבים לעלות לגליל.

ה"חלוצים" החדשים, "מלח הארץ", מכסים את פניהם מרוב בושה על היקראם "חלוצים" בידי הפוליטיקאים שלהם.
מסתירים את פניהם ומעשיהם במקום להתגאות בחלוציותם.
זורקים אבנים במקום לסקל אבנים כדי לחרוש.
שורפים וגודעים מטעים במקום לנטוע עצים.
הורסים את בתי הפלסטינים במקום לבנות יחסי שכנות.

ה"חלוצים" החדשים חותכים צינורות מים ומחוררים מכלי מים של שכניהם, במקום למתוח צינורות להשקייה ולשמור על מקורות המים.

החלוצים החדשים, "מלח הארץ", לא גידלו תפוח אדמה אחד, לא זרעו בדמעה שדה אחד, לא כבשו שממה, לא הגירו זיעה כדי ליישב את הארץ.

"החלוצים החדשים" מסתירים את פניהם ומעשיהם במקום להתגאות בחלוציותם. זורקים אבנים במקום לסקל אבנים כדי לחרוש. שורפים וגודעים מטעים במקום לנטוע עצים

הם מזיעים רק בעת מבצעי תג מחיר, מחוללים פרובוקציות אלימות נגד פלסטינים ונגד חיילי צה"ל. הם כובשים רק את רכושם, שטחיהם וחייהם של שכניהם.

החלוצים החדשים מקבלים תמיכה פוליטית משבט הימין, למרות שהם מבזים את הימין כולו. את ז'בוטינסקי שכתב על "בן ערב ובני". את מנחם בגין שהכריז "no more war".

החלוצים החדשים מכונים "התיישבות צעירה".
אבל שפת אורוול היא שפתם.
לא העברית ולא עשרת הדיברות. הם משתמשים בפסוקי תנ"ך ואמונתם המעוותת בהלכה כמכשיר השרצים של מעשיהם.

רה"מ בנט יודע שכל ניסיון להכליל את פורעי הגבעות עם כל המתנחלים פוגע קודם כל בציבור המתנחלים ביהודה ושומרון. בכל אלה שלא משתתפים בפוגרומים האלימים. הגיע הזמן שהציבור הזה יפסיק לשתוק מול מעשיהם של נוער הגבעות.

הזעזוע מהביטוי הלא מוצלח של ח"כ יאיר גולן מסיט את תשומת הלב מהעניין עצמו. הניסיון לכרוך את החבורה הפושעת שפוגעת בחיילי צה"ל בשטחים ובפלסטינים תמימים, עם כלל הציבור שהתיישב בשטחים מתוך אמונה ואידאולוגיה, הוא ניסיון מעוות, אבסורדי, החוטא לאמת.

הזעזוע מהביטוי הלא מוצלח של ח"כ יאיר גולן מסיט מהעניין: הניסיון המעוות לכרוך את החבורה הפושעת שפוגעת בחיילי צה"ל בשטחים ובפלסטינים תמימים, עם כלל הציבור שהתיישב בשטחים מתוך אמונה ואידאולוגיה

אפשר להתווכח עם האמונה והאידאולוגיה של ארץ ישראל השלמה, אבל מול הכאת זקנים, נשים וטף – אין ויכוח. מול מעשים לא אנושיים, ברבריים, לא מוסריים, אין ויכוח. בנט היה צריך להיות הראשון להפריד בין מעשי החבורות הללו לבין החיבור לציבור תומכיו בשטחים.

איילת שקד הייתה צריכה להסביר לתומכיה ביו"ש מיהו באמת "מלח הארץ", ערכי, אמוני ואידאליסטי, ומיהו פושע, עלוב, פחדן, אלים, שמשתמש במטרייה של צה"ל והמדינה כדי לכפות על המדינה את התנהגותו מול הפלסטינים.

החלוצים של תחילת המאה שעברה באו גם הם מתוך אמונה בשייכות של עם ישראל לארץ ישראל. הם באו למרות הקשיים ונאבקו כאן על הקמת מדינה. אולם מרגע שהוקמה מדינה הם קיבלו את עקרונותיה. צבא אחד, ממשלה אחת, חוק אחד ו… דמוקרטיה. לא גזענות, לא אנרכיה, לא אפרטהייד.

ממשלת בנט לפיד בהתעלמותה מאלימות מתנחלים בשטחים, קורצת לציבור מצביעיה בימין על חשבון השמירה על ערכים ממלכתיים מוסריים של מדינת ישראל כולה.

מעשיהם של החבורות הברבריות נגד הפלסטינים בשטחים שומטים את הקרקע המוסרית מתחת לרגליה של המדינה כולה. ועל כך רה"מ בנט היה צריך לצאת למאבק.

החלוצים באו גם הם מתוך אמונה בשייכות עם ישראל לא"י, למרות הקשיים, ונאבקו על הקמת מדינה. אך מרגע שהוקמה קיבלו את עקרונותיה. צבא אחד, ממשלה אחת, חוק אחד ודמוקרטיה. לא גזענות, אנרכיה ואפרטהייד

"עלילת הדם" שאותה מבכה בנט אחרי השימוש בביטוי "תת אדם", היא בעצם הפוכה. זו העלילה בה מואשמים כעת כלל אזרחי ישראל בגין מעשי הפורעים האלימים בשטחים. הם מבצעים את המעשים הנוראים והאשמה נופלת על כלל אזרחי ישראל. בעלילה הזו צריך בנט לעסוק.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 801 מילים
סגירה