לפיד: "כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו"

מוקדם יותר נטעו חברים בליכוד עצים ביער יתיר ● חולי קורונה לא יידרשו לשהות עשרה ימים בבידוד, אלא שבעה, אם בשלושת הימים האחרונים לבידוד לא יחוו תסמינים ● בנט: נגיע למיליוני נדבקים ● ביהמ"ש העליון התיר להמשיך בחיפוש בטלפונים של יועצי נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, אף שהחיפוש החל ללא צו ● אלקין הקים ועדה לבחינת הקריטריונים למגורים בדיור הציבורי

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בישיבה של סיעת יש עתיד, 8 בנובמבר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בישיבה של סיעת יש עתיד, 8 בנובמבר 2021

עובדי ענף האירועים מפגינים הבוקר מחוץ לביתו של הורוביץ במחאה על התנהלות הממשלה.

אבתיסאם מראענה קוראת לחלוקת בדיקות חינם:

יאיר לפיד התראיין הבוקר לרשת ב' מהבידוד ("אני א-סימפטומטי") ובין השאר אמר  "כולנו צריכים להתמודד ביחד – הממשלה עושה עבודה טובה. לא מושלמת. זה פרויקט משותף שלנו ואני מציע שכולנו נתמודד יחד". לדברי לפיד  "אנחנו מנהלים דיוני עומק איך לנהל את זה נכון. ממשלה אחראית לא מפזרת כסף – יש עסקים שצריכים לקבל פיצויים. גם אם לוקח כמה ימים לייצר מתווה – שר האוצר עובד על מתווה. אנחנו מתסכלים על כמה אנשים הרוויחו – יש עסקים קטנים שנפגעו. לא נפקיר את מי שנפגע באמת.

על התורים לבדיקות אמר לפיד "אף ממשלה היא לא 100 אחוז, אנחנו מתפקדים בעולם לא מושלם. הביקורת היא לא על הממשלה, היא על הקורונה – היא הבעיה. זו מחלה שמשתנה, ואנחנו במצב טוב מול מדינות העולם גם מבחינת הכלכלה וגם מבחינת הבריאות".

לפיד שלל הליכה לסגר ואמר "אין סיבה לשתק את הכלכלה. אנחנו נדאג למי שנפגע. כולם רוצים פתרונות פשוטים לבעיות מורכבות".

על סגן השר עידן רול על שהפר המלצות אמר "הייתה לנו שיחה וחלק מתפקידנו להוות דוגמה אישית. אתמול כשאמרו לי שאני חולה, ישר נסעתי הביתה. צריך לתת דוגמה אישית". יאיר הוסיף כי "ליצמן הפר הנחיות זה לא אותו הדבר. אני לא חושב – זה עולם אחר. אם הורוביץ היה עושה את זה היינו מדברים אחרת".

לפיד אמר שהיה רוצה שתהיה ועדת חקירה ממלכתית לנושא הצוללות.

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר וכיום חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי קורא בטור דעה בשער ידיעות אחרונות ו-ynet לסגור את בתי הספר. לדבריו "מה שנדרש לעשות כעת הוא להכיר במציאות ולהעביר את הילדים ללמידה מרחוק למשך תקופה קצובה של שבוע עד שבועיים – בין אם על חשבון חופשת הפסח והחופש הגדול, או בדרך אחרת – ולנצל את הזמן כדי להכין את המערכת ללמידה פרונטלית בקבוצות קטנות, כדי לשלוט על ההדבקה".

יואב קיש סרקסטי בויץ שנון על שרת התחבורה:

סגירה