כבודו נרדם בשמירה על החוק

ממ של אורן אדלר Oran adler
ממ של אורן אדלר Oran adler

אחרי שקראתי שהשופט העליון בדימוס אהרון ברק אמר שנתניהו היה מגדולי המגינים על מערכת המשפט, הרמתי מהרצפה את הלסת שנשמטה. את שלי, שלו בטח על חללית שמקיפה את כדור הארץ, וישבתי לצפות בסדרת הדוקו "אסירות" בערוץ 11.

אחרי שקראתי שהשופט העליון בדימוס אמר שנתניהו היה מגדולי המגינים על מערכת המשפט, הרמתי מהרצפה את הלסת שנשמטה. את שלי, שלו בטח על חללית שמקיפה את כדור הארץ

הסדרה עוקבת אחר סיפורן של ארבע נשים צעירות שאינן ראש הממשלה לשעבר, שחייהן קיבלו תפנית גורלית, אחת מהן היתה בת 16 כשנשפטה בעוון הריגת אדם שאנס אותה בשתי הזדמנויות. היא נשפטה, נגזר עליה מאסר והיא ריצתה את עונשה והשתחררה מהכלא אחרי 3 שנים.

וכל זה ללא מגע יד יועמ"ש.

אחרת נשלחה למשפחה אומנת ואחרי שנאנסה ונישואיה בוטלו בשל כך נשלחה למעון לנערות בסיכון ומשם הידרדרה לסמים והגיעה לכלא בעוון סחר בסמים. משפט, גזר דין וכלא, וללא מגע יד יועמ"ש.

גם השתיים הנוספות לא הגיעו מרחביה אך מייצגות שני מגזרים דחויים שאינן כר המרעה הטבעי לראשי ממשלה לשעבר.

ארבע צעירות שבשלב כזה או אחר במהלך חייהן הותקפו באלימות או נאנסו, ומערכת החוק מיצתה אתן את הדין חרף הנסיבות הכואבות שהביאו אותן לעשות מה שעשו. אבל לא ראשות ממשלה לשעבר. ככה יצא.

נסיבות חייהן חושפות כשל עמוק של מדינת הרווחה שלנו, שהזניחה שנים אוכלוסיות מוחלשות לטובת מגזרים חזקים ועתירי תקציבים. התנחלויות למשל.

לנערות בסיכון אין לובי חזק בכנסת ואין שופט עליון שישלח יד חומלת ויערבב למענן את הקלפים מחדש כדי לשנות לטובה את הנתיב בו תלכנה, ולא תאמינו למה שאספר לכם. גם הן הגנו במו גופן המחולל על המערכת המשפטית. פשעו, עמדו לדין ושלמו את המחיר. למען יראו וייראו.

לנערות בסיכון אין לובי חזק בכנסת ואין שופט עליון שישלח יד חומלת ויערבב למענן את הקלפים מחדש. ולא תאמינו, גם הן הגנו במו גופן המחולל על המערכת המשפטית. פשעו, עמדו לדין ושלמו את המחיר

הידעתם? תמיד עדיף להיות עשיר, פריווילגי ומקושר מעני מרוד צעיר ואלמוני.
רק נתניהו הצליח לחלץ מילה טובה ממי שהיה שק החבטות שלו ושל שליחיו, זה שהיה נשוא התקפותיו על אלה שהאשים בחן אופייני במסע ציד חסר תקדים ובעלילת דם, לא פחות. היהודי הנרדף נתניהו לא בחל במילים קשות כדי לחבוט ולהחליש את המערכת המשפטית של המדינה למען עניינים אישיים בתכלית.
ובכן, זה השתלם.

ואיזה פראייר אולמרט שלא עלה על הפטנט בזמן.

זה לא רק ראש הממשלה אולמרט שהתפטר ועמד לדין וריצה מאסר על עברה שנתניהו היה מקבל עליה חיבוקי מברק. קחו נשיא מדינה שאנס ונתפס ושילם בצדק, חרף מעמדו הרם.

נלך לאחור בזמן וניזכר בעוד ראש ממשלה שלא אנס ולא גנב ולא רקם קנוניות עם העולם ואשתו, אבל כבוד נשיא ביהמ"ש, שהיה באותם ימים היועמ"ש, דקדק עמו בקטנות כי חוק זה חוק ודין ראש ממשלה כדין בוזגלו האומלל.

יצחק רבין ויתר על ראשות הממשלה בגלל כמה דולרים של אשתו ואהרון ברק לא ידע את נפשו מבושה. כתם בל יכופר שכזה אצל נתניהו היה מזכה אותו בפיצויים על עגמת נפש כולל ברק מצחצח לשרה נעליים גם אם הן עפות באוויר. כזה ישר הוא.

כבודו נרדם בשמירה על החוק.

היועמ"ש בימי רבין, אהרון ברק, דקדק בקטנות כי חוק זה חוק ודין רה"מ כדין בוזגלו. רבין ויתר על ראשות הממשלה בגלל כמה דולרים של אשתו. נתניהו במקומו היה מזוכה בפיצויים על עגמת נפש ובצחצוח נעליים לשרה

משפט נתניהו צריך היה להתנהל כהלכה אלמלא ידו הארוכה של פריווילג רחצה יד של פריווילג. ראש ממשלה לשעבר נתניהו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, מגיע לו משפט צדק, לא הנחת סלב והתערבות בוטה מצד נשיא בדימוס של בימ"ש העליון.

צדק צריך גם להיראות, לא לחרחר ולהיחנק. לא רק לנתניהו מגיע משפט צדק, זה מגיע גם לנו. משפט הוא אקט חינוכי לא פחות משהוא משפטי. מגיע לנו לדעת אם האיש שהוביל מדינה נקי כפיים או עבריין. ראש ממשלה לשעבר אינו מורם מעם ואינו שונה מארבע נערות שסרחו, נשפטו ושילמו את חובן לחברה שבעטה בהן ולא ראתה אותן מיום שנולדו עד שבגרו.

‏מגיע לנו להקשיב לעדויות, לטיעוני התביעה ודברי ההגנה. למשפט יש ערך ציבורי עצום. מגיע לנו לדעת אם נרקמו מעל ראשינו יחסי הון-שלטון-עיתון. אם לא יתנהל משפט לא יופקו לקחים, רק ישוחזרו המעשים שטלטלו מדינה בארבע מערכות בחירות לטובת כיסא אחד.

במקום משפט צדק לו ולנו מקבל נתניהו קיצור עונש לפני משפט. המערכת שרדף עד חורמה, גידף והסית נגדה בתוך היכל הצדק עצמו, אלת הצדק ירדה לכביש והגישה לו את הלחי השנייה.

המערכת הפוליטית הושחתה דיה, היא זקוקה לריפוי, לאור שמש, לא לעסקאות מפוקפקות. אבל ברק לא בא, ברק אפילו לא מתקשר. יושבים שעות מחכים שברק יבוא, ברק איש ידוע, ידו בכל ויד כל בו, אבל לא.

צדק צריך גם להיראות, לא לחרחר ולהיחנק. לא רק לנתניהו מגיע משפט צדק, זה מגיע גם לנו. משפט הוא אקט חינוכי לא פחות משהוא משפטי. מגיע לנו לדעת אם האיש שהוביל מדינה נקי כפיים או עבריין

ואם כבר קלון אז גם מערכת המשפט שלנו תזכה בו אם עסקת הטיעון תצא לפועל. ברק מבקש "לתקן את הקרע בעם" אבל בדרך נסדק לאין שיעור היכל הצדק. לא מאוחר לתקן.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 767 מילים ו-3 תגובות
סגירה