מה בוער למנדלבליט?

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט

החתירה לעסקת הטיעון המתגבשת לאחרונה כדי לחלץ את נתניהו מקלון וכלא ואולי אף לאפשר את שובו למערכת הפוליטית באמצעות קומבינת חנינה מהנשיא – ברורה מצידו של הנאשם.

החתירה לעסקת הטיעון המתגבשת לחילוץ נתניהו מקלון וכלא ואולי אף לאפשר את שובו למערכת הפוליטית באמצעות קומבינת חנינה מהנשיא – ברורה מצידו של הנאשם

כל יום של עדויות נוספות מצד התביעה משקיע את ראשו עמוק עוד יותר בבוץ הפלילי, בעבירות השוחד, מרמה והפרת האמונים. עכוזו בוער. תמונות אולמרט וקצב בכלא לנגד עיניו והוא מבין שבקרוב יעלו עדי המדינה הבאים ארי הרו בתיק 2000 ושלמה פילבר בתיק 4000. גם עדותה של הדס קליין בתיק 1000 טרם נשמעה. כל עד כזה הוא יתד חזקה בקיבוע כתבי האישום.

לנתניהו בוער להגיע לעסקה ולהפסיק את העדויות. להפסיק את שמיעת האמת קבל עם ועולם בבית המשפט.

אבל מה בוער למנדלבליט?

היועמ"ש שטרח למסמס ולמרוח ולמזמז ולהשהות את הבדיקות והחקירות, פטר את נתניהו מתיק הצוללות עוד בטרם נפתחה חקירה, שינמך את תיק 1000 ו-2000 מעבירת השוחד, לא חקר את תיק המניות, ועד היום מונע את חקירת פרשיות הצוללות לסוגיהן וחומרתן האדירה.

מה בוער לו, לראש התביעה להגיע לעסקת טיעון עם נאשם כל כך בכיר וכבד?
מנדלבליט חייב תשובה לציבור בעניין הזה.

הוא לא יכול לנהוג כמו בסגירת תיקי שרה נתניהו ופשוט לסגור עסקה בלי נימוקים פומביים.

לנתניהו בוער להגיע לעסקה ולהפסיק את העדויות. להפסיק את שמיעת האמת קבל עם ועולם בבית המשפט. אבל מה בוער למנדלבליט?

נראה שמעבר לסיבה הפשוטה לפיה מנדלבליט משרת את מי שמינה אותו בדיוק לזמנים האלה, יתכן שישנן סיבות נוספות למהירות שבה נזעק היועמ"ש לסיים את המשפט לפני העדויות העיקריות ולפני שהתביעה סיימה את טיעוניה. לפני שתמונת השחיתות עומדת כולה מול בית המשפט.

תומכי נתניהו מפרשים זאת כמובן ב"קריסת התיקים התפורים" וגם "מניעת בושה מהפרקליטות". אלא שקשה להאמין שאנשים רציניים כמו ליאת בן ארי, שי ניצן ועמית איסמן לקחו הימור בתיקים שאינם בטוחים ביכולתם להרשיע בהם.

התובעים בפרקליטות היו מודעים במשך שנים, יחד עם היועמ"ש, לעובדה שמדובר בראש ממשלה מכהן וכי העמדתו לדין עלולה להשפיע על יכולתו להיבחר ולתפקד. ובכל זאת גובשו כתבי האישום לאחר לבטים קשים, צוותי איפכא מסתברא ובחינות של עשרות עורכי דין.

מה, אם כן, בוער למנדלבליט, מלבד אותו אינטרס של נתניהו לסגור עסקה לפני סיום תפקידו בעוד שבועיים?
מדוע מנדלבליט רוצה את העסקה לפני סיום תפקידו?
גם על כך צריך היועמ"ש ש לתת הסבר לציבור.

אפשר רק להעריך, מה עומד מאחורי זה. נתניהו הרי ישב באולפן 12 ואמר שאת הסוד בעניין הצוללות יודעים שניים וכי מנדלבליט הוא אחד מהם. היועמ"ש הכחיש, אבל הדברים נותרו תלויים באוויר לבדיקת התקופה ותפקידו אז כמזכיר הממשלה. מנדלבליט הרי פטר את משפחת נתניהו משורה של אישומים כאמור ללא הסבר.

אי אפשר להשתחרר מהתחושה שהבהילות של גיוס שופט העליון אהרן ברק להתערבות מכסאו בדימוס בהליך פלילי הנמצא בדיון חי בביהמ"ש המחוזי. זוהי לא סתם בהילות בין חברים. מישהו כאן עלול לשלם מחיר אישי לכאורה, אם משפט נתניהו יימשך ויגיע למיצוי לפני השופטים.

נתניהו הרי ישב באולפן 12 ואמר שאת הסוד בעניין הצוללות יודעים שניים וכי מנדלבליט אחד מהם. היועמ"ש הכחיש, אך הדברים נותרו תלויים באוויר

לפחות היה ראוי שכל עדי התביעה יישמעו בטרם ידון היועמ"ש בהצעה לעסקת טיעון. אלא שאז זה כבר לא יהיה מנדלבליט בתפקיד היועמ"ש.

מה, אם כן, בוער למנדלבליט?

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 495 מילים ו-2 תגובות
סגירה