ששת המגוחכים

Students for Justice in Palestine protest, צילום מסך מסרטון יוטיוב של JewishVLibrary (צילום: JewishVLibrary)
JewishVLibrary
Students for Justice in Palestine protest, צילום מסך מסרטון יוטיוב של JewishVLibrary

לא, לא מדובר בסרטו הקומי של אדם סנדלר אלא בהכרזה של התנועה הלאומית של SJP (סטודנטים למען פלסטין) וגם Palestinian youth movement (התנועה לצעירים פלסטינים) ב-15 לדצמבר. באותה הכרזה, הארגונים פרסמו פוסט של קמפיין #StandWithThe6 על השקת אתר חדש כמרכז למאמץ גלובלי ממוקד יותר. כזכור, הקמפיין קורא לתמיכה בששת הארגונים הפלסטינים "האזרחיים" שישראל הכריזה עליהם כארגוני טרור באוקטובר.

SJP ו-PYM טוענים כי מדובר בהפללה שנועדה לעצור ארגוני ופעילי זכויות אדם שחלק מעבודתם היא תיעוד פשעי המלחמה של ישראל. אך על אילו פשעי מלחמה בכלל מדובר?

האירגונים הפרו-פלסטיניים טוענים כי מדובר בהפללה שנועדה לעצור ארגוני ופעילי זכויות אדם, שחלק מעבודתם היא תיעוד פשעי המלחמה של ישראל. אך על אילו פשעי מלחמה בכלל מדובר?

מתקיים פה סטנדרט כפול ולא מאוזן והנה הסיבה; ארגונים פרו פלסטינית טוענים כי ישראל עושה שימוש במטוסי ומסוקי קרב ובמערכות טילים נגד אוכלוסייה אזרחית פלסטינית. אך האמת היא הפוכה לגמרי. בעוד חמאס והג'יהאד האסלמי מחביאים תשתיות טרור ואמצעי לחימה בקרב אוכלוסייה אזרחית, פשע מלחמה בפני עצמו, ישראל עושה שימוש בנוהל הקש בגג שהחל ב-2008. לפי הנוהל, צה"ל מתקשר בטלפון ליושבי הבית ומזהיר אותם מפני תקיפה קרובה. על מנת לוודא שהם אכן יצאו מהבית, משוגר טיל קטן שפוגע בסמוך לבית או על הגג, ורק לאחר מכן משגרים את הפצצה שמשמידה את הבית.

הבעיה היא שחמאס הבין שישראל רוצה להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית, ולכן הוא בזדון עושה שימוש באזרחיו כמגן אנושי ואוסר על תושבי בתים להתפנות כדי לשמור על אמצעי הלחימה שלו. שמעתם נכון, SJP ו-PYM מתעלמים מפשעי המלחמה שחמאס מבצע באוכלוסייה שלו וזורק את האשמה על ישראל. בעוד שבצד הישראלי לוקחים אחריות מלאה על פעולות שנעשו על ידי פורעי חוק, ברשות הפלסטינית ובחמאס מעודדים ומהללים רוצחים עם דם על הידיים. אז למה אותם ארגוני זכויות אדם לא מגנים את פשעי הלחימה מהצד הפלסטיני?

ארגוני זכויות אדם נהנים מחופש מלא להתאגד ולממש את מטרותיהם בישראל. עשרות ארגונים פועלים באופן חופשי בישראל, בכל תחומי זכויות האדם, זאת כל עוד הם לא עוברים על החוק.

כפי שהוכח בעבר, לאותם 6 ארגונים פלסטינים היו ועוד ישנו קשר לטרור. למשל, ארגון "איחוד ועדות הבריאות" פעל במסגרת ארגון הטרור החזית העממית, ולכן פעילותו נאסרה. לכל אותם 6 ארגונים "אזרחיים" שהוצאו מחוץ לחוק הישראלי, קשרים עם החזית העממית וכיום הם אף מהווים אפיק להזרמת כספים לארגוני טרור. אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לאפשר לגופי טרור לפעול בשטחה, בלי אבל ובלי שום נסיבות מקלות.

כפי שהוכח בעבר, לאותם 6 ארגונים פלסטינים היו ועוד ישנו קשר לטרור. למשל, ארגון "איחוד ועדות הבריאות" פעל במסגרת ארגון הטרור החזית העממית, ולכן פעילותו נאסרה

למשל, DCI-P הוא ארגון לא ממשלתי פלסטיני המתיימר לקדם זכויות ילדים פלסטינים. עם זאת, אנשים רבים בעלי קשרים לכאורה עם ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין הועסקו ומונו כחברי דירקטוריון ב-DCI-P. שוואן ג'בארין, מנכ"ל אל-חק, הוא בכיר לשעבר בארגון הטרור החזית העממית שישב בכלא בשל תפקידו בפעילויות טרור רבות.

ג'בארין העסיק פעילי טרור של החזית העממית בצוות של אל-חק. זיאד מוחמד שחאדה חמידיאן, עבד באל-חק בשנים 1996-2017 כראש מחלקת ההדרכה של הארגון. הוא נעצר מספר פעמים לתקופות ממושכות בשל פעילותו בחזית העממית. יש עוד עשרות דוגמאות על הקשרים הענפים בין ארגונים אלה לחזית העממית.

בפוסט, שני הארגונים אומרים כי האתר החדש נועד לספק נגישות לתומכיהם, לחומרים, משאבים ולמאמצי "הסולידריות" שלהם. בשביל אותם ארגונים המילה "סולידריות" אומרת לשים קץ לפטור מעונשה של ישראל על הפרות זכויות האדם, האפרטהייד והמשטר הקולוניאלי של המתנחלים.

למרות המצב הבטחוני המורכב בישראל מאז הקמתה, המדינה מהווה אי של שפיות אל מול שאר מדינות המזרח התיכון. כמדינה המחויבת להגנה על ערכי חירויות הפרט וכבוד האדם, ישראל נאלצת להגיב למתקפה המתמדת של פעילות טרור, אלימות ותעמולה נגדה, באופן התואם את שלטון החוק הדמוקרטי. בנוסף לכך, בית המשפט העליון של ישראל מילא תפקיד אינטגרלי במאבק לשמירה על העקרונות הדמוקרטיים של האומה.

לשמחתנו, בשנים האחרונות למדינות וארגונים רבים החל ליפול האסימון והם התחילו להפנים שישראל היא לא המכשול לשלום. דוגמה לכך הוא הקיצוץ בתקציב אונר"א שארצות הברית בממשל טראמפ ובריטניה עשו, או באפריל כשהפרלמנט של האיחוד האירופי גינה בפעם הראשונה את אונר"א על האלימות וההסתה המובנות בתוכנית הלימודים של הרשות הפלסטינית. אפילו אונר"א בכבודה ובעצמה גינתה את החמאס על הסתרת טילים בבתי ספר בעזה.

ישראל נאלצת להגיב למתקפה המתמדת של פעילות טרור, אלימות ותעמולה נגדה, באופן התואם את שלטון החוק הדמוקרטי. בנוסף ביהמ"ש העליון מילא תפקיד אינטגרלי במאבק לשמירה על העקרונות הדמוקרטיים שלה

הטענות לאפרטהייד ולמשטר קולוניאליסטי בישראל ריקות מתוכן. כל קריאות "הזאב זאב" האלה ודאי שאינן תקפות כלפי ערביי ישראל, הנהנים מזכויות שוות וזוכים לאפליה מתקנת. אפילו בעסקת המאה שהוצעה על ידי נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, הוצע שאזור המשולש יועבר לרשות הפלסטינית. אך למרבה ההפתעה תושבי אזור המשולש הערבים עמדו על הרגליים האחוריות כיוון שלטענת חלקם ישראל היא הבית שלהם, ואחרים מרוצים מתנאי המחייה הטובים של ישראל.

באשר לעזה ולגדה המערבית, כל הטענות להפרדה בין אוכלוסייה ישראלית ופלסטינית על רקע אתני כפי שקרה בדרום אפריקה הן כלל וכלל אינן נכונות. גדרות ההפרדה ביהודה ושומרון ובעזה הן אמצעי ביטחון שנועד להגן על אזרחים ישראלים מפני התקפות טרור שיצאו ונתמכו על ידי מנהיגים פלסטינים.

הלחץ ש-SJP ו-PYM מפעילים אינו מכוון רק כלפי ישראל. הם גם קוראים לתומכים שלהם להשתמש באתר כדי לשלוח מיילים ישירות למנהיגי ארצות הברית והאיחוד האירופי. במקרה הטוב, זה לחץ שלא יעבור את חומות ההיגיון הבריא שהעולם המודרני כבר מכיר.

מצד שני, אפשר לראות כבר כיצד השוליים באותן מדינות מערביות הופכים להיות יותר ויותר מרכזיים במפלגות הפוליטיות, כמו אצל מנהיג מפלגת הלייבור לשעבר ג'רמי קורבין או באגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית, המצמיח עשבים שוטים ואנטישמיים כדוגמת רשידה טליב, אילהאן עומאר, AOC ועוד. אל לנו לשכוח שכבר כיום אותם ארגונים "אזרחיים" מקבלים תרומות ממדינות באירופה, האיחוד האירופי ותורמים בינלאומיים אחרים.

זו זכות ואפילו חובה של מדינת ישראל, כמדינה דמוקרטית, לשמור על כלל תושביה כנגד מעשי טרור. החוק בישראל, כמו בדמוקרטיות מתקדמות נוספות, מאפשר לגופי הביטחון לעקוב אחר חשודים במעשי טרור על מנת לסכל פיגועים.

לדאבוני, אנו ממשיכים לראות כיצד ארגוני סטודנטים מובילים ומובלים בידי נרטיב שגוי שכבר הוביל לרציחתם של אלפי ישראלים בגלי טרור רבים. אז איפה הם כל אותם יפי נפש וחסידי זכויות אדם כשמדובר בפגיעה מכוונת ביהודים? האם משטר הטרור של חמאס בעזה לא מדיר שינה מעיניהם?

הטענות לאפרטהייד ולמשטר קולוניאליסטי בישראל ריקות מתוכן. כל קריאות "הזאב זאב" האלה ודאי שאינן תקפות כלפי ערביי ישראל, הנהנים מזכויות שוות וזוכים לאפליה מתקנת

בניגוד למדינות אחרות במזרח התיכון ובכלל, נושא זכויות האדם הוא לא פחות מקדוש בארץ. מבצע שומר החומות, בו ישראל הגיבה לטרור חסר הרסן של חמאס, הדגיש את העובדה שמתנהלים שני מאבקים: המאבק הראשון הוא למיגור הטרור, והמאבק השני, הקשה לא פחות, הוא נטרול האג'נדה הרעילה וההרסנית שמסתובבת בקמפוסים ברחבי העולם.

בעוד שחמאס הוא אויב מוגדר, את המגמה של עליית האנטישמיות והפרופגנדה האנטי ישראלית קשה לעצור. אחת התקופות המעצבות חייו של אדם היא הקולג', בו הוא נחשף לרעיונות, תנועות ודעות שונים. הבעיה היא שארגונים כמו  SJP ו- PYM שוטפים את מוחותיהם של סטודנטים צעירים שאין להם חצי מושג על המזרח התיכון.

תום יוחאי למד מדעי המדינה וגיאוגרפיה באוניברסיטת בן גוריון. רכז קמפוסים ב-CAMERA, ארגון פרו ישראלי הפועל בקמפוסים ברחבי העולם וברשתות חברתיות. פעיל בתוכנית מודל האו"ם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,078 מילים
סגירה