לשכת נתניהו: הטענה שהציע את מערכת פגסוס עבור הישגים מדיניים שקרית

בתחקיר נטען שבן סלמאן התקשר לנתניהו וכי ישראל קיבלה אישור טיסה מעל סעודיה עבור התרת השימוש בפגסוס ● זוהר: אם מישהו בליכוד מקיים שיחות עם איילת שקד הוא טועה ● השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים: לא נחכה לאישור בנט כדי להקים מדינה ● ישראל חתמה על הסכם לרכישת חיסונים של Novavax ● פרשת אהוביה סנדק: תוגברה האבטחה סביב ראשת מח״ש קרן בר מנחם

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, בנימין נתניהו (צילום: AP)
AP
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, בנימין נתניהו

ראש הממשלה נפתלי בנט מסכם בריאיון למעריב שבעה חודשי כהונה בהם, בין היתר, היה צריך להתמודד עם מגפת הקורונה: "לדעתי, בנושא הקורונה ישראל מנוהלת היום בצורה הטובה בעולם. בניתי מודל שפוי, מבוסס מידע שאנחנו מנתחים בזמן אמת. אנחנו לא רצים לקצוות הקיצוניים של 'זה רק שפעת', כי זה לא רק שפעת, וגם לא לאוטומט של קודמי בתפקיד שהיה 'קודם כל סגר על כולם', כי זה הכי קל.

"הסגרים הם פתרון גרוע, כי זה הורס את נפשות הילדים ופוגע בעתיד הכלכלי של כולנו. המדיניות של הממשלה הקודמת עלתה לנו 200 מיליארד שקל. אתה יודע כמה חיי ילדים אפשר היה להציל בכסף הזה? איזה חינוך חינם מלידה ועד האוניברסיטה אפשר היה לתת בכסף הזה? אתה יודע כמה שכפ"צים, מעילי רוח לטנקים או נמ"רים משוכללים אפשר לקנות עבור הלוחמים שלנו בכסף הזה?"

על הקואליציה אמר: "יש כאן קואליציה עם שמונה מפלגות. אתה יודע מה זה? ריבוי דעות כזה בממשלה אחת? איך מנהלים מדינה, ממשלה, קואליציה. אני לומד את זה כאן על בשרי, אבל העסק עובד. בכנסת קשה, אבל הממשלה פשוט מעולה. השרים באים לעבוד. ירשנו משק עם צמיחה מינוס 2%, התכווצות חסרת תקדים של המשק, ואנחנו כבר ב־7% צמיחה. הורדנו את האבטלה, התעקשנו לא לסגור את המשק. יש כאן שר אוצר שעושה את הדברים הנכונים, גם כשזה לא פופולרי. ביטול החל"תים, למשל".

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

על ההחלטה להקים ממשלה אמר: "נכון, קפצתי על הרימון, אבל אני הבנתי בזמן אמת לאן אני הולך. הבנתי שהקומביין הזה, המכונה של השקרים והתעמולה והרעל, עם כל כלי הנשק שמחוברים אליה, תופעל במלואה נגדי. הוא לא חסך כלום, הוא עשה הכול כדי לשבור והוא הצליח לשבור את שיקלי. אנחנו היינו כחוט השערה מאי־הצלחה. תדמיין את כל המכונה והאש עליי, על סביבתי, על חבריי".

מנהל בית החולים ספרא לילדים ד"ר איתי פסח בריאיון לגלי צה"ל: "מאושפזים אצלנו 14 ילדים עם קורונה, עלייה יחסית למה שראינו לפני שבוע–שבועיים, אבל לא מספרים שפוגעים בהתמודדות שלנו – זה מוסיף עומס אך בית החולים יכול להתמודד עם זה".

על ביטול הבידודים במערכת החינוך אמר: "השיטה בה מנטרים את הילדים באופן אקטיבי תעזור לנו מאוד, אולי אפילו יותר מהשיטה הקודמת. עם זאת, אנחנו לא בשלב שאנחנו יכולים מאוד להשפיע על התחלואה, כי היא בשיאה ותתחיל לרדת בעצמה בימים הקרובים".

סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים עדנה דוד בריאיון לכאן רשת ב: "בשטח יש אכזבה מאוד גדולה וחוסר אמון עמוק מול שרת החינוך, שמנהלת את המשרד בלי לקחת בחשבון את המורים – שנושאים על גבם כבר שנתיים את כל המתווים וטרללת בלתי נגמרת. היא שכחה אותם.

"לא דרשנו לבטל את המתווה החדש, ביקשנו עוד שבוע שבו יביאו את הבדיקות לשטח ויחלקו אותן כדי להפעיל את המתווה בצורה רגועה. הדבר הנכון ביותר עבור התלמידים והמורים הוא להגיע לבית הספר, לחבק וללמד, אבל לא אנחנו הבאנו את הקורונה והמורים והגננות לא אשמים".

תלמידי בית ספר על יסודי ביהוד, 20 בינואר 2022; למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
תלמידי בית ספר על יסודי ביהוד, 20 בינואר 2022; למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

פרקליט מחוז ירושלים (פלילי) עו"ד דני ויטמן התייחס להסדר הטיעון עם ח"כ יעקב ליצמן בריאיון לכאן רשת ב ואמר שהוא עונה על האינטרס הציבורי: "הציפייה שכל עבירת מרמה והפרת אמונים תסתיים מאחורי סורג ובריח לא ריאלית.

"התיק הזה לא קל מבחינה ראייתית. מדובר בשר לשעבר שלוקח אחריות על מעשה שהוא לא ברף החמור של עבירת הפרת האמונים – אבל מספיק חמור כדי להפליל אותו, מודה ביום הראשון לפני שההליך מתקיים ומשלם מחיר באופן אישי".

שר הבריאות יעקב ליצמן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
יעקב ליצמן, ארכיון (צילום: פלאש 90)

ח"כ ולדימיר בליאק: "אני שמח שמכונת התעמולה הביביסטית, מפלצת השקר שנבנתה כאן בשנים האחרונות, נמצאת בכותרות. היא איום אמיתי על הדמוקרטיה, היא גורמת לסילוף תוצאות הבחירות, היא הפרה בוטה של חוקי מימון מפלגות".

סגירה