יורט טיל בליסטי ששוגר לעבר האמירויות על ידי הח'ותים בעת ביקור הרצוג באבו דאבי

דיווח: בהרב-מיארה ברשימת המומלצים של ועדת האיתור בניגוד לעמדת היו"ר גרוניס ● הסתדרות המורים הסירה את איום השביתה אחרי שהגיעה להסכמות עם משרד החינוך: ערכות בדיקה יחולקו לצוותי ההוראה ותוחל בקרה על בדיקות ההורים ● לראשונה ביקר נשיא ישראלי באמירויות: הרצוג נפגש עם בן זאיד ● הממשלה האריכה את התו הירוק בשבוע

הנשיא יצחק הרצוג בביקורו הרשמי באבו דאבי עם יורש העצר, השייח' מוחמדבן זאיד. 30 בינואר 2022 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
עמוס בן גרשום/ לע"מ
הנשיא יצחק הרצוג בביקורו הרשמי באבו דאבי עם יורש העצר, השייח' מוחמדבן זאיד. 30 בינואר 2022

לראשונה בהיסטוריה, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, המריאו הבוקר לביקור נשיאותי באיחוד האמירויות בהזמנת שליט איחוד האמירויות בפועל, יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד.

הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל לפני הטיסה לאיחוד האמירויות, 30 בינואר 2022 (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל לפני הטיסה לאיחוד האמירויות, 30 בינואר 2022 (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

במסגרת הביקור, יבקר הנשיא באבו דאבי ודובאי ויערוך פגישות רשמיות עם יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד; עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי השייח' עבדאללה בן זאיד; עם סגן הנשיא, ראש הממשלה ושר ההגנה של איחוד האמירויות ושליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד אאל מכתום; עם הנציב הכללי של אקספו 2020 ושר הסובלנות והדו-קיום, השייח' נהיאן בן מובארק אל נהיאן, עם נציגי המגזר העסקי ועם נציגי הקהילה היהודית.

טרם המראתו אמר הנשיא: "אני ומיכל מביאים איתנו בשורת שלום מישראל לאמירויות ולכל עמי האזור. הביקור הזה משמעותו מעל ומעבר לכל הדברים המעשיים שנידונו בביקור. משמעותו בראש ובראשונה תקווה לשלום, שלום מביא איתו קדמה, התפתחות ושגשוג לכל העמים באזורינו.אני אפגש פנים אל פנים עם מנהיגי איחוד האמירויות ואני אבקש להודות במיוחד לשליט, יורש העצר מוחמד בן זאיד על קבלת הפנים ועל ההזמנה האישית וכמובן אני מברך אותו ואת כל מנהיגי האמירויות על אומץ הלב והנחישות לקדם את השלום בין ישראל והאמירויות במהירות ועם פנים לעתיד טוב יותר לשתי המדינות ומזרח התיכון כולו. שלום. א- סּלאמו עלייכּום."

גדעון סער חיובי לקורונה:

לקראת ביטול התו הירוק: השרה אורית פרקש הכהן אומרת בראיון לגל"צ: "תמכתי בהארכת התו בעוד שבוע, כדי לתת לאנשי המקצוע זמן להבין את משמעויות הצעד. גם אם יש מקום להיפרד מהתו הירוק, צריך לעשות זאת בצורה מאוזנת, הוא שמר עלינו בגלים הקודמים".

ב-ynet מדווחים כי אבו-מאזן ביקש מגנץ בפגישתם האחרונה לשחרר אסירי פת"ח ותיקים כמחווה ישראלית.  גנץ אמר כי "הנושא ייבדק", אך ההערכה היא שהממשלה הנוכחית לא תסכים לכך.

בגל"צ מדווחים: במשרד הבריאות צפויים לבקש הארכה של התו הירוק, אך ישנה התנגדות בקרב הממשלה: ליברמן וסער הודיעו שיתנגדו. רה"מ בנט נוטה לתמוך בהמלצת גורמי המקצוע.

אישה מציגה את תו ירוק (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אישה מציגה את תו ירוק (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
סגירה