לאחרונה הצהירה שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון:
"קיבלנו החלטה אמיצה לחיות לצד הקורונה – ביטול הבידודים לילדים הוא צעד חשוב במדיניות הזו שאנו מובילים. הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך אבל החובה שלנו היא להציל כל ילד וילדה שחוו שנתיים מורכבות. כל ילד שמגיע לבית הספר – הוא ילד שאנחנו מצילים".
הרשמו עכשיו לניוזלטר היומי
קיבלנו החלטה אמיצה לחיות לצד הקורונה – ביטול הבידודים לילדים זה צעד חשוב במדיניות הזו שאנו מובילים.
הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך אבל החובה שלנו היא להציל כל ילד וילדה שחוו שנתיים מורכבות.
כל ילד שמגיע לבית הספר – אנחנו מצילים אותו— יפעת שאשא ביטון (@sbyifat) January 20, 2022
בתקופה האחרונה, בה מערכת החינוך מתמודדת עם השפעות "גל האומיקרון", ניצבת שרת החינוך חוצץ נגד הניסיונות לסגור את מערכת החינוך. מתווה הבידודים החדש שנכנס בימים אלה לתוקף מתבסס על בדיקות אנטיגן ביתיות אשר יבוצעו ע"י התלמידים. המתווה מבטא את תפיסת עולמה הערכית והחינוכית של שרת החינוך בדבר מערכת היחסים הרצויה והקשר הרצוי בין ההורים לבין עובדי מערכת החינוך (בגני ילדים ובבתי הספר).
שרת החינוך יוצאת חוצץ נגד הניסיונות לסגור את מערכת החינוך. מתווה הבידודים החדש שנכנס לתוקף מתבסס על בדיקות אנטיגן ביתיות שיבוצעו ע"י התלמידים, ומבטא את תפיסת עולמה הערכית והחינוכית
כ-2.5 מיליון ילדים היוצאים מבתיהם בכל בוקר לגני הילדים ולבתי הספר הם הדור הבא והם הכוח המניע החשוב ביותר להמשכיות, ליציבות הכלכלה ולמסלול החזרה של החברה הישראלית לחיים נורמליים לצד נגיף הקורונה.
פתיחת מערכת החינוך במלואה היא הדבר הטוב ביותר עבור המשק, עבור הילדים ועבור המשפחות של כולנו. ללא שיתוף פעולה המבוסס על אמון מלא בין ההורים לבין בתי הספר, לא ניתן לקיים שגרת לימודים רציפה, בטוחה ומוגנת.
בידודים ללא סוף פוגעים בכלל הילדים במערכת החינוך (החל מילדי הגנים וכלה בתלמידי החטיבה העליונה). בידודים אלה משבשים את שגרת החיים ואת היציבות המשפחתית והנפשית של כלל הציבור.
הנתונים לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים שלנו מהתקופה הקשה הזאת. עלייה מדאיגה בטיפולים במניעת אובדנות, דיכאון חמור, הפרעות אכילה והפרעות שינה. לכן לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים. על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו! pic.twitter.com/gD4G1nNflC
— יפעת שאשא ביטון (@sbyifat) January 18, 2022
המתווה החדש של שרת החינוך אומר עד כאן! מתווה זה משקף את ההבנה כי לא ניתן לקיים שגרת חיים לצד הקורונה – ללא מערכת חינוך המתפקדת באופן רציף.
דווקא בימים אלה, בהם אנו עדים לחוסר אמון מצד הציבור במערכות המדינתיות, בתקופה בה נדמה כי הקיטוב, השיסוי וחילוקי הדעות המלווים את השיח הציבורי ואת היחסים שבין האזרח לריבון הם גזירת גורל שלא ניתן לשנות, משמשת שרת החינוך קול מרגיע, ממתן ומאזן.
מומחי הרפואה בארץ ובעולם נגד סגר בבתי הספר, אבל נתניהו נשאר אותו נתניהו. pic.twitter.com/F7MaZ7a87V
— יפעת שאשא ביטון (@sbyifat) January 25, 2022
שרת החינוך מבטאת ללא היסוס את השקפתה הערכית לפיה יחסים של שיתוף פעולה ואמון בין ההורים, התלמידים ובית הספר הם הכרחיים. משולש זה של המעשה החינוכי מורכב מעובדי ועובדות בית הספר, ההורים והתלמידים והוא יכול וחייב להתבסס על כבוד, אמון ושיתוף פעולה. שרת החינוך בדבריה מטעימה כי משולש זה יכול וחייב להתקיים גם אצלנו ומוטלת עלינו החובה לשמר, לבסס ולחזק את יציבותו.
שרת החינוך מבטאת ללא היסוס את השקפתה הערכית, לפיה יחסי שת"פ ואמון בין ההורים, התלמידים וביה"ס – הכרחיים. משולש זה יכול וחייב להתבסס על כבוד, אמון ושת"פ
שרת החינוך, בדבריה הנחרצים, נותנת אמון מלא בהורים ובצוותי החינוך. המתווה החדש, מתבסס על הרצון המשותף לכולנו: א.נשי החינוך, ההורים והתלמידים להבטיח המשך פעילות רציפה ומוצלחת של מערכת החינוך. שרת החינוך מצהירה בריש גלי כי היא מאמינה בהורים ובתלמידים ומבקשת לקיים ולהפרות את הקשר בין כלל גורמי המערכת. האמנה החברתית שבין האזרח לריבון מבוססת על אמון. ידוע כי אמון הוא הבסיס לקשר וללא אמון לא ניתן לבסס קשר.
מתווה הבידודים (החדש) מעביר את כלל האחריות על בדיקות האנטיגן הדו-שבועיות של תלמידי מערכת החינוך לתלמידים ולהורים וכך ראוי שיהיה! בכך רותמת שרת החינוך את ההורים והתלמידים לפעולה וללקיחת אחריות.
ללא בתי ספר מתפקדים, המשק אינו יכול לחזור לפעול באופן מלא. לאחר שנתיים של כרסום מתמשך באמון שבין ההורים למערכת החינוך ובין האזרח לריבון, מכריזה שרת החינוך כי זהו הזמן לריפוי. פעילותה סוללת את הדרך לתיקון ולאיחוי הפצעים העמוקים ונותנת תקווה לדרך משותפת חדשה אשר תצעיד את החברה קדימה.
המתווה החדש מעמיד את האמון של מערכת החינוך ושל העומדת בראשה בהורים ובצוותי החינוך בראש סדר העדיפויות, וכחלק אינטגרלי מבנייה מחודשת של התהליך החינוכי בעידן של חיים לצד נגיף הקורונה.
נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם