אחרי הביקורת בעליון - רשות האוכלוסין תבחן בקשות לאיחוד משפחות של בני 50 ומעלה

משרד החוץ האמריקאי דורש חקירה פלילית לגבי נסיבות מותו של עומאר אסעד, שנעצר על ידי צה"ל ● אסם הודיעה שתדחה את העלאת המחירים ● בנט: "בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר" ● ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון שנחתם עם דרעי ● דבורה ברלינר תעמוד בראש הוועדה לחקירת אסון מירון ● צומצם התו הירוק: יחול רק באירועים שבהם סכנה גבוהה להדבקה

מפגינים מוחים ליד הכנסת בדרישה לאפשר לפלסטינים להתאחד עם משפחותיהם בישראל, 1 בפברואר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מפגינים מוחים ליד הכנסת בדרישה לאפשר לפלסטינים להתאחד עם משפחותיהם בישראל, 1 בפברואר 2022

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם יאיר לפיד הלילה והוא כותב כי קשר חזק בין המדינות חשוב נוכח האתגרים כולל האגרסיביות הרוסית נגד אוקראינה והאיומים מצד איראן.

בלינקן שוחח הלילה גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. השניים דנו בחיזוק הקשר הפלסטיני – אמריקאי ובצורך ברפורמה ברשות ובחופש, ביטחון ושגשוג לפלסטינים ולישראלים.

בהארץ מדווחים כי בהודעה שפרסמה לשכת עבאס נאמר כי בלינקן הדגיש את התנגדות הממשל לפעילות בהתנחלויות, לאלימות המתנחלים כלפי הפלסטינים, וכן לפרקטיקה הישראלית של פינוי בתים והריסתם.

מה קיבלה ריידא רינאוי עבור תמיכה בחוק הגיוס? הח"כית הסוררת התיישרה הפעם עם חבריה ממרצ והיא טענה כי נענו לדרישותיה בנוגע לבדואים בנגב אולם חברת הכנסת אורית סטרוק מדווחת כי רינאוי לא קיבלה כלום.

לילה לבן בכנסת וחדשות טובות למסעדנים, קבלנים ומלונאים: ביטול ההיטל על עובדים זרים.

ליברמן:

מוסי רז קובל על התייחסות הצבא לפרשה המזעזעת בה חיילי נצח יהודה הביאו למותו של פלסטיני מבוגר לאחר שאזקו את ידיו וכיסו את פיו וכשבאו לשחררו והוא לא זז, סברו שהוא ישן ועזבו את המבנה.

הבוקר העביר צה"ך את פרטי התחקיר על מותו של אסעד שהחזיק באזרחות אמריקנית, לגורמים אמריקניים רשמיים.

נעמה לזימי ממפלגת העבודה כותבת הבוקר כי "עליות המחירים בכל המשק- של החשמל, מוצרי צריכה ושירותים חברתיים כמו חינוך ותחבורה, הן גזר דין אכזרי עבור מאות אלפי משפחות עניות ונטל כבד על מעמד הביניים. מדינת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים שעומדים ברשותה בשביל למנוע מצב בו קשישים בוחרים בין חימום לתרופות. יש מה לעשות, מפיקוח על מוצרים והפעלת כוח רגולטורי ועד לעלייה של שירותים חיוניים כמו חשמל רק באופן דיפרנציאלי (ואיסור ניתוקים), הרחבת השירותים החברתיים והעלאת שכר המינימום שכיום גוזר על עובדים לחיות בעוני. יש מה לעשות. הגיע הזמן לפעול".

סגירה