נתניהו ואלוביץ' צפויים לבקש דחייה בעדות פילבר בשל החשד שבוצעו בתיק האזנות סתר

לפי הדיווחים, התביעה צפויה לטעון שהייתה חריגה מהצווים השיפוטיים, אך לא באופן שמשנה את תמונת הראיות ● שקד על החשד שהמשטרה עקבה אחר אזרחים בניגוד לחוק: "זה דבר שלא יעלה על הדעת במשטר דמוקרטי; הוועדה של עמית מררי צריכה תוך כמה ימים להסביר לציבור מה באמת היה שם" ● מספר חולי הקורונה שבמצב קשה עלה ל-1,213 - המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה

שלמה פילבר בעת כהונתו כמנכ"ל משרד התקשורת בדיון בבית המשפט העליון בירושלים, 15 במאי 2017 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
שלמה פילבר בעת כהונתו כמנכ"ל משרד התקשורת בדיון בבית המשפט העליון בירושלים, 15 במאי 2017

הממשלה תדון מחרתיים בישיבה מיוחדת במינוי יועץ משפטי לממשלה. ועדת האיתור בראשות של הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון אשר גרוניס המליצה השבוע על מועמדותם של גלי בהרב-מיארה, איתי אופיר ורועי שיינדורף.

הסברה הרווחת היא שבהרב-מיארה, שכיהנה בעבר כפרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי), שבמינויה תומך שר המשפטים גדעון סער, היא שתיבחר לתפקיד. אם תיבחר תהיה בהרב-מיארה האישה הראשונה שתכהן תפקיד.

עו"ד גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה (צילום: משרד עורכי הדין תדמור לוי)

מאז סיים השבוע אביחי מנדלבליט את כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה ממלא את מקומו פרקליט המדינה עמית איסמן.

השר לביטחון הפנים התייחס לפרשת האזנות הסתר: "המשטרה המשיכה לבדוק והתברר שלטכנולוגיות האלה יש הרבה מאוד יישומים, וחלק מהיישומים – אסור למשטרה להשתמש בהם. ייתכן שהיה חוקר כזה ואחר שהשתמש ביישום כזה או אחר שאסור לשימוש. הולכת להימשך הבדיקה וייתכן שיימצאו אירועים – אירוע אחד, שניים שבעה או אפס – שבהם נעשה שימוש שלא כחוק". בר-לב אמר את הדברים בראיון ליואב קרקובסקי בתאגיד השידור כאן.

הממשלה תדון מחר בישיבתה השבועית בחקיקת חוק האזרחות. מדובר בסוגיה הנתונה במחלוקת בין חלקי הקואליציה השונים. הפתרון שהוצע, שלפיו, יינתן חופש הצבעה לחברי הקואליציה, לא מקובל על חלק מחברי הממשלה, בהם יושב ראש כחול לבן בני גנץ ויושב ראש מרצ ניצן הורוביץ.

בית המשפט העליון מתח ביקורת על משרד הפנים על כך שלמרות שתוקפו של חוק האזרחות פג, רשות האוכלוסין וההגירה הוסיפה לפעול לפיו.

מחצות בלילה שבין יום ראשון לשני יצומצמו תקנות התו הירוק – כך החליטה אתמול הממשלה. בתי קפה, מסעדות, חדרי כושר, בתי קולנוע ובתי מלון לא יידרשו עוד לפעול לפי מתווה התו הירוק. אירועי שמחות, כמו חתונות, מועדונים, דיסקוטקים, הופעות שבהם הקהל אינו יושב – שמוגדרים שמקומות שבהם ישנה סכנה גבוהה להדבקה.

התביעה במשפטם של בנימין נתניהו, ארנון (נוני) מוזס ושאול ואיריס אלוביץ' נדרשת להשיב עד יום שלישי הקרוב לשאלת הסנגורים לגבי השימוש שנעשה בתוכנות מעקב בחקירות בעניינם – כך קבע אתמול בית המשפט המחוזי בירושלים. עורכת הדין יהודית תירוש הודיעה שלשום לסנגורים שנערכת "בדיקה מעמיקה" בנושא.

סגירה