צפו: טיפולי המרה לשמאלנים

ספיר סבח מתראיינת, צילום מסך מ"כאן11"
ספיר סבח מתראיינת, צילום מסך מ"כאן11"

בערוץ 14, הערוץ לקידום האג'נדה של מנהיג הימין "האמיתי" נתניהו, איבדו כל רסן ומשקיעים מאמץ רב בדה-לגיטימציה לציבור השמאלני, עד כדי הצעה לטיפולי המרה.

לאחרונה הגיע לאולפן ערוץ 14 מרואיין בנושא NLP בשם גל צחייק. אחד המראיינים בפאנל שאל אותו: "אני מנסה להבין אילו דברים זה יכול לפתור ה-NLP, נניח שמאלנות, זה יכול לתת פתרון? נגיד אדם בא עם משהו אקוטי, מרב מיכאלי נניח". חבר נוסף בפאנל, שי גולדן, משלים את דבריו בשאלה: "אובססיה למגדר, זה פותר?".

הראיתי את הסרטון לכמה מחבריי שהתקשו להאמין שהקטע המתועד אמיתי. ערוץ 14, למי שלא מכיר (אני מקנא בו על כך), לשעבר ערוץ 20, לאחר ש"ישראל היום" נפטר מהעורך שעזב "ביוזמתו" "לאחר מיצוי", הוא אמצעי התקשורת שנותר נאמן במלואו לאתרוגו ולקידומו של המנהיג/המלך/יו"ר האופוזיציה נתניהו. פראבדה טלוויזיונית.

"אני מנסה להבין אילו דברים זה יכול לפתור ה-NLP, נניח שמאלנות, זה יכול לתת פתרון? נגיד אדם בא עם משהו אקוטי, מרב מיכאלי נניח". חבר נוסף בפאנל, שי גולדן, משלים את דבריו בשאלה: "אובססיה למגדר, זה פותר?"

בערוץ זה פועלים במגוון דרכים כדי לתקוף את השמאל, שלדידם אחראי על כל הרעות החולות שנפלו על נתניהו, ובראשן – העובדה שאינו בשלטון עוד. השמאל אשם בכך שנתניהו הוא קורבן לכאורה להאזנות סתר (שלא הוכחו מעולם), השמאל אחראי ל"תיקים התפורים" (שהתעקשו לא להתפורר בשימוע), ולממשלה שנאלצת להתמודד עם  פערים חברתיים, יוקר מחיה ווריאנטים. אז מה אם אלה צמחו ושיגשגו בעיקר בתקופת נתניהו.

לדעת אנשי הערוץ, דעה שבמשך יותר מעשור יש המנסים להשריש בקרב אזרחים רבים במדינה – שמאלנות נחשבת קללה. נכון, זה לא חדש, אך חברי הפאנל חושפים שתהליך ההקצנה התקדם באופן מדאיג ושמאלנות היא מחלה שדורשת ריפוי. זו הדיאגנוזה של מומחי הערוץ, שהובילה להצעת טיפול ההמרה ההולם, NLP.

באותה הזדמנות מראים לנו חברי הפאנל שהם חרדים גם לשלום הציבור שעלול ליפול קורבן, חס וחלילה, לנסיונות קידום שיוויון מגדרי או של מעמד האשה, בין היתר על ידי שרת התחבורה, מרב מיכאלי. עוד "מחלה" שיש לרפא, פמיניזם.

אם כן, מה למדנו? שמאלנות ופמיניזם הן "מחלות" שיש להיאבק בהן. אך אל דאגה, שי גולדן וחבריו מחפשים עבור החולים פתרון זמין.

נכון, ערוץ 14 מהדהד את שנאת השמאל הזו שכבר טופחה והשתרשה. בימים שבהם מפגינים נגד השלטון כונו מפיצי מגפות או מדגרת אנרכיה וקורונה, לא פלא שצצו תופעות כמו תלמידת התיכון דאז ספיר סבח, שהביאה לפיטוריו של מורה לאזרחות שלה רק כי הוא מחזיק בדעות שמאל.

היום, כשסבח כבר לא תלמידה יותר, ותום הנעורים חלף, אפשר לראות שסבח הבגירה ממשיכה לשנוא שמאלנים בגאון, ואין בה אפילו שבריר של חרטה על כך שהצליחה לגדוע את מטה לחמו של המורה שלה על רקע דעותיו הפוליטיות.

ואם צריך היה חיזוק לסתימת הפיות הזו, כמובן שנמצאה גם בקרב מי שהתגלגלה בסוף לרשימת הליכוד, מאי גולן, שהזדרזה לספק תמיכה לשנאת השמאלנים היוקדת בקריאה "כולנו ספיר סבח". ואם לא די בכך, סבח גם זכתה בפרס "המדינה היהודית":

קשה לפספס את הדמיון בין הפיכת המילה "שמאלנות" לקללה לבין הטחת המילה "הומו" בקונטקסט דומה. וגם שם הפתרון היה דומה למה שהציעו בערוץ 14. אם הומו זו קללה או מחלה, למה לא לטפל בה, "לתקן" אותה, ולספק טיפולי המרה לגייז.

לדעת אנשי הערוץ, דעה שבמשך שנים יש המנסים להשריש בקרב אזרחי המדינה – שמאלנות זו קללה. נכון, זה לא חדש, אך חברי הפאנל חושפים שתהליך ההקצנה התקדם ומחלת השמאלנות דורשת ריפוי

וטיפולי ההמרה האלה בעידן שלטונו של נתניהו, גיבורו של ערוץ 14, לא היו סתם תופעה אזוטרית, מסוכנת וראויה לגינוי, שהובילה צעירים בעלי נטייה מינית הומוסקסואלית למצבי קיצון קשים של דכאונות ונסיונות אובדניים. הם גם לא נתמכו רק על ידי מפלגות חרדיות חשוכות, שותפותיו הטבעיות והנצחיות של נתניהו בקואליציה – אלא נתמכה על ידי מי שכיהן בממשלת נתניהו כשר חינוך בישראל, לא פחות ולא יותר.

"שמאלני", "ערבי", "הומו", "שחור", "אוטיסט", "חולה נפש", "נכה", הם קבוצות שלמות של בני אדם שהפכו בציבוריות הישראלית לכינויי גנאי וקללות פוגעניות. מגזרים שלמים שהציבור הישראלי הורגל לראות בהם אויבים או אנשים מיותרים, ממש כמו שנתפסו במשטרים אפלים. בני אדם שניתן להתיר את דמם, להטיח בהם מילים קשות, שעלולות להפוך בהמשך למעשים ולאלימות.

היתר לאלימות על רקע דת, גזע, מין, דעה פוליטית, נטייה מינית, התמודדות נפשית או מוגבלות פיזית. כל אותם כינויים לא עולים בקנה אחד עם זה שאנחנו חיים ב-2022 והעולם מתקדם לכיוון קבלה של השונה.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 654 מילים
סגירה