דיווחים: צבא רוסיה קיבל הנחיה להיערך לפלישה לאוקראינה

מיום חמישי הקרוב תלמידי חטיבות הביניים לא יידרשו לעבור בדיקות קורונה; בבתי הספר היסודיים מתווה הבדיקות יופסק בחודש הבא ● הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון אשר גרוניס יעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות ● הממשלה אישרה את מינויו של אייל כספי לנציב כבאות והצלה ● אמסלם בביקורת על נתניהו: "זה שהוא התקשר לחיות - אני מאוד התאכזבתי"

בית במחוז לוהנסק שבאוקראינה שנפגע בהפגזות, 19 בפברואר 2022 (צילום: Oleksandr Ratushniak, AP)
Oleksandr Ratushniak, AP
בית במחוז לוהנסק שבאוקראינה שנפגע בהפגזות, 19 בפברואר 2022

בישראל היום מדווחים כי בשבוע שעבר נערכו דיוני היערכות, וגובשה תוכנית חירום מפורטת למקרה שאלפי יהודים וזכאי חוק השבות יחליטו להימלט לישראל במקרה של מלחמה.

את המהלך מובילה שרת הקליטה, פנינה תמנו שטה.

בישראל היום מדווחים כי שרת הפנים איילת שקד בוחנת את האפשרות לאסור את כניסתם לארץ של פעילי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל בתגובה להגדרתה של ישראל כמדינת אפרטהייד בדוח של הארגון.

שר האוצר ליברמן אמר הבוקר על רקע העימות באוקראינה כי "הדבר הכי נכון לעשות זה לשמור על פרופיל כמה שיותר נמוך. נקווה לדבר הכי טוב שיכול להיות לכולם – פיתרון דיפלומטי".

שר האוצר אביגדור ליברמן בוועדת הכלכלה של הכנסת, 15 בפברואר 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שר האוצר אביגדור ליברמן בוועדת הכלכלה של הכנסת, 15 בפברואר 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ליברמן שהתראיין לגל"צ התייחס לחדירת המל"ט ביום שישי ואמר: "מישהו שיגר את המל"טים, כנראה זה לא יהיה השיגור האחרון. חייבים להיערך, ואנחנו אכן נערכים".

על התקרית בדיון על נפגעי הקורונה בוועדת הכלכלה בה שתה מול אישה שהתייפחה: "אתה יושב שלוש שעות בתוך הדיון, בתוך חדר צפוף מאוד ואתה צריך מדי פעם לעשות לגימה. אני לא מבין על מה כל ההמולה".

אביגדור ליברמן בוועדת הכלכלה של הכנסת, 15 בפברואר 2022 (צילום: מתוך שידורי ערוץ הכנסת)
אביגדור ליברמן בוועדת הכלכלה של הכנסת, 15 בפברואר 2022 (צילום: מתוך שידורי ערוץ הכנסת)

ליברמן אמר: "נסייע לכל מי שנפגע, אך רק 6% מהמשק מתקשה לפעול – ומתוכם חצי לא קשורים לקורונה ולהגבלותיה"

שר האוצר התראיין גם ברשת ב' ואמר שם בין השאר: "מתסכל אותי ששרים בממשלה מדברים על מה לא עשינו במקום על הישגים. בשמונה חודשים אי אפשר לפתור את כל העוולות מ-48'. יש מטרות ברורות ועשינו פריצת דרך בהכנסות ובחיזוק מעמד הביניים".

בראיון ל-103fm התייחס ליברמן לפרשת פגסוס ואמר כי "גם אני תומך בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית, כי מה שפה במרכז זה לא נתניהו, אלא אמון הציבור ברשוית החוק. השימוש בתכנת ריגול נגד ראשי ערים זה דבר לא סביר. זה נשק כמו כל נשק אחר, וחייבים להשתמש בו נגד טרור ופשע מאורגן. מה פתאום משתמשים בזה נגד ראשי ערים?".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר הלילה בראיון כי רוסיה מתכננת את "המלחמה הגדולה באירופה מאז 1945". לדבריו, "כל הסימנים מצביעים על כך שהתוכנית, במובנים מסוימים, כבר החלה".

ביידן הודיע כי רוסיה עשויה לפלוש לאוקראינה "בכל רגע", וכי יכנס את המועצה לביטחון לאומי.

בגל"צ מדווחים כי בישיבה האחרונה של הקבינט המדיני לפני כמה ימים אחדים אמר השר ניצן הורוביץ: "אלימות מתנחלים היא איום לאומי אסטרטגי, שפיכות דמים מתוכננת". על פי הדיווח בנט לא הגיב בישיבה לדברים ומהלשכה נמסר בתגובה: "אין מקום להכללות".

ליברמן הגיב לדברי הורוביץ ואמר "תמיד יש שוליים שבשוליים, אבל מפעל ההתיישבות מייצג את ארץ ישראל הטובה והיפה – אי אפשר להכתים את כל המתיישבים. הורוביץ פונה לבוחרים שלו, אז נקבל את זה במסגרת מאמציו לשמור עליהם".

סגירה