פוטין חתם על צווים הקובעים שרוסיה מכירה בעצמאות המחוזות דונצק ולוהנסק

הבית הלבן: ביידן יאסור על מסחר עם המחוזות הבדלניים ● ישראל מעבירה את פעילותה הדיפלומטית מהבירה קייב ● צוות מררי: אין עדות שהמשטרה עשתה שימוש ב"פגסוס" ללא צו שיפוטי; כלכליסט: נבדוק את שפרסמנו ● כנפי-שטייניץ, כשר, רונן וכבוב נבחרו לשופטים בבית המשפט העליון ● מניין קורבנות הקורונה בארץ חצה את ה-10,000 ● כחול לבן הודיעה שלא תשתתף בהצבעות בכנסת

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא נאום לאומה בקרמלין, 21 בפברואר 2022 (צילום: Alexei Nikolsky, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)
Alexei Nikolsky, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא נאום לאומה בקרמלין, 21 בפברואר 2022

הבית הלבן הודיע כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הסכים לקיים פסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתיווכו של נשיא צרפת עמנואל מקרון כפי שהודיע ארמון האליזה מוקדם יותר הלילה.

הבית הלבן הבהיר שמפגש כזה יכול להתקיים רק במידה שרוסיה לא תפלוש לאוקראינה: "נכון לעכשיו, נראה שרוסיה ממשיכה בהכנות לתקיפה בקנה מידה גדול על אוקראינה בקרוב מאוד. ארה"ב מוכנה להגיב בחומרה אם רוסיה תבחר במלחמה במקום".

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, שלושה גורמים המעורים בנושא טוענים כי ממשל ג'ו ביידן גיבש חבילת סנקציות ראשונית נגד רוסיה במקרה שזו תפלוש לאוקראינה. הסנקציות כוללות, בין היתר, איסור על מוסדות פיננסיים בארה"ב לבצע עסקאות עבור בנקים ברוסיה.

על פי עיתון השוויגנטון פוסט, בארה"ב טוענים כי רוסיה הכינה רשימה של אוקראינים ש"יהרגו או ישלחו למחנות" לאחר הכיבוש הצבאי. הרשימה כוללת שמות של מתנגדי משטר רוסים ובלארוסים גולים.

השרה מרב מיכאלי בריאיון לכאן רשת ב על הסכם הגרעין: "ההישג הכי חשוב של הממשלה הוא החזרה לדיאלוג אמין עם ממשל ארה"ב. מה שאנחנו צריכים לדאוג לו זה שאם ייחתם הסכם עם איראן – נחתום על הסכם משלים עם ארה"ב".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מרב מיכאלי (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ח"כ יואב קיש תוקף את הממשלה בריאיון לכאן רשת ב: "יש תמותה עודפת וזה מוכח. עד לנקודה זו חוסר המדיניות הייתה כישלון טוטאלי. שילמנו את המחיר. אנחנו עכשיו בסיום הגל, שהיה צריך להיות יותר קצר. אין ספק שצריך להקל, צריך לתת לציבור את הכוח להתמודד עם הגל הבא, נקווה שלא יבוא".

יואב קיש בקומת הממשלה בכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)
יואב קיש בקומת הממשלה בכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)
סגירה