מאות הפגינו בפתח תקוה: "נתניהו למעשיהו"

ברק הגיע להפגנה ה-142 בככר גורן: "זו לא דמוקרטיה" ● אמיר אוחנה למפגינים: "הגבלות המשטרה מאוזנות" ● עמיר פרץ: "בהוראה מבלפור מרסקים את הדמוקרטיה" ● איימן עודה תקף את ברק שהישווה את הפגנות פ"ת לאום אל חיראן ● ישראל כץ הכחיש שנתניהו ביטל את נסיעתו לברזיל, וטען שמניעת הכניסה של חברות הקונגרס לא קשורה ללחץ של טראמפ

  • עו"ד דניאל חקלאי בהפגנה היום (צילום: רועי אלימה / פלאש 90)
    רועי אלימה / פלאש 90
  • ברק בהפגנה בפתח תקוה, הערב (צילום: רועי אלימה / פלאש 90)
    רועי אלימה / פלאש 90
  • מפגינים בככר גורן, הערב (צילום: רועי אלימה / פלאש 90)
    רועי אלימה / פלאש 90
  • מפגינים בפתח תקוה, הערב (צילום: רועי אלימה / פלאש 90)
    רועי אלימה / פלאש 90
  • מפגינים בפתח תקוה, הערב (צילום: רועי אלימה / פלאש 90)
    רועי אלימה / פלאש 90
07:02 עריכה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על התנהלות ישראל בעניין דרישתה של חברת הקונגרס רשידה טליב לבקר את סבתה באזור יהודה ושומרון: "ישראל פעלה כראוי. ישראל נהגה באופן נחמד ומכבד כלפי טליב, כשאישרה לה לבקר את סבתה".

עוד צייץ טראמפ: "ישראל אישרה לטאליב לבקר את סבתה, והיא דחתה את האישור. איזו תרמית. מי שהרוויחה מכך היא סבתה, שלא תצטרך לראות אותה".

אתמול, כזכור, הודיעה טאליב שהחליטה לא להגיע לביקור בגדה המערבית בשל המגבלות שהטילה עליה ישראל. זאת, לאחר שמוקדם יותר שר הפנים אריה דרעי אישר את בקשתה ההומניטרית לבקר את סבתה בת ה-90 – בתנאי שלא תעסוק בפוליטיקה. "החלטתי שלבקר את סבתי בתנאים המגבילים האלה, עומד בניגוד אל כל מה שאני מאמינה בו – להילחם בגזענות, בדיכוי ובחוסר הצדק", כתבה טליב בחשבון הטוויטר שלה.

"להשתיק אותי ולהתייחס אלי כמו פושעת זה לא מה שסבתי רוצה בשבילי", המשיכה טליב, "זה היה הורג חלק ממני. כשניצחתי, נתתי לעם הפלסטיני תקווה שמישהו סוף סוף יגיד את האמת על התנאים הלא אנושיים שלהם. אני לא יכולה לאפשר למדינת ישראל לקחת את האור הזה, להשפיל אותי ולהשתמש באהבתי לסבתא שלי כדי להיכנע למדיניות מדכאת וגזענית".

08:04 עריכה

זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר, תוקפת את השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בנוגע להתנהלות המשטרה בהפגנות בכיכר גורן בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "ארדן אפשר לשוטרים לעכב ולעצור 18 אזרחים בצורה פסולה ובלתי חוקית".

09:01 עריכה

אורן נהרי טוען בוואלה! ניוז: טראמפ הפך את חברות הקונגרס לגיבורות. בקונגרס הבא עשויות טאליב ועומאר להגיע לוועדות חשובות – הנוגעות גם לנושאי חוץ.

נהרי טוען שגם אם בישראל הספור יישכח בקרוב, הרי ש"בארצות הברית הסיפור אחר. שם ישראל נקלעה בלא תבונה, למאבק הפוליטי. וישראל שוב מצטיירת כזו שמתייצבת לצד הרפובליקנים – ואפילו לא כל המפלגה הרפובליקנית אלא טראמפ – ונגד המפלגה הדמוקרטית, עד וכולל ההכרזה שנשיאות אובמה הייתה עוינת לישראל. ישראל ויתרה במודע על התמיכה הדו-מפלגתית שהיתה אבן יסוד ביחסים בין ישראל לארצות הברית. ישראל בהובלת נתניהו מטילה את כל יהבה על טראמפ. וזה עובד, בינתיים". 

נהרי מצין את "שנאתו" של הנשיא טראמפ ל"חבורה" הכוללת ארבע חברות קונגרס בהנהגת אלכסנדרה אוקסיו-קורטז, כשהאחרות הן פרסלי, טאליב ועומאר – כולן בנות מיעוטים מהפלג השמאלי ביותר במפלגה. "טאליב ועומאר היו לגיבורות היום במפלגה הדמוקרטית", הוא ממשיך וכותב, "אלה המעוררות את זעמו של הנשיא השנוא על הדמוקרטים, וגיבורות מתנגדי מדינת ישראל, שמספרם גדל במפלגה הדמוקרטית. הקרע בין ישראל לדמוקרטים התרחב עוד יותר בטיפול המגושם של ישראל בפרשת הביקור.

09:06 עריכה

דן מרגלית תוהה: האם ישראל ביקשה מטראמפ להתנגד להכנסת חברות הקונגרס לארץ?

09:11 עריכה

חודש לבחירות: בחדשות 13 הכינו תקציר של אירועי הפרקים הקודמים – כל מה שקרה במערכת הבחירות הנוכחית מאז פיזור הכנסת ועד היום. וקרה הרבה.

09:30 עריכה

איתי אלמוג-בר (המחנה הדמוקרטי) קורא לאזרחי ישראל להגיע הערב להפגנה בפתח תקווה:

ומוסי רז (מרצ, לשעבר), מצטרף לקריאה:

09:39 עריכה

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, אמרה כי היחסים בין ארצות הברית לישראל יכולים לעמוד ב"חולשה של הנשיא דונלד טראמפ ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו". כלשונה. פלוסי, שהתייחסה לכך שישראל מנעה מחברות קונגרס להיכנס לישראל, הוסיפה: "הקשר עם ישראל עמוק וארוך שנים, איננו יכולים לתת למה שקורה לעמוד בדרכה של מערכת היחסים הזאת".

ננסי פלוסי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
ננסי פלוסי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
09:55 עריכה

תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) על המעצרים הלילה בהפגנה בפתח תקווה: "תפקיד המשטרה והיועץ המשפטי הוא גם להגן על זכויות דמוקרטיות בסיסיות ולא להתגייס לדכא המחאה ולהגן על השחיתות מפני האזרחים".

10:19 עריכה

במהלך הלילה צייץ אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי), בעקבות המעצרים בהפגנה בפתח תקווה: "גלעד ארדן, פתח תקווה זה לא אום חיראן. לאזרחים מותר להפגין".

כעת, איימן אודה (הרשימה המשותפת) משיב לו: "אהוד ברק, צריך להשאיר אותך בעבר".

12:42 עריכה

שבתרבות ביסוד המעלה: אלי אבידר (ישראל ביתנו) במסר תקיף לגבי תפקודו של ראש המל"ל הישראלי, מאיר בן שבת: "הוא פקיד בקמפיין הליכוד". עוד אמר אבידר: "ברוח ממשלת הלכה עוד יעשו חדר ממשלה בהפרדה מגדרית עבור רגב, גמליאל וחוטובלי".

שבתרבות בעכו: ח"כ רם בן-ברק (כחול לבן) התייחס להסלמה הביטחונית ואמר: "מדיניות ראש הממשלה בעזה קלוקלת, אין לשתף פעולה עם שלטון החמאס. את הסבב הבא אסור לסיים עד להרס מוחלט של הכוח הצבאי של חמאס. בד בבד יש לשפר את רמת חיי התושבים בעזה.

12:46 עריכה

תחת הכותרת "צו 8 אזרחי": איתי אלמוג-בר (המחנה הדמוקרטי) ממשיך לחמם את האווירה לקראת ההפגנה הצפויה הערב בפתח תקווה נגד אלימות המשטרה בהפגנה אמש.

12:56 עריכה

אהוד ברק מסביר את אמירתו הבעייתית וטוען שאיימן עודה "מנצל אי הבנה לחרחור ריב בין יהודים לערבים".

13:07 עריכה

עמיר פרץ, בכנס פעילים בחיפה: "החמאס מנהל את נתניהו. ביבי משלה את עצמו שתושבי הדרום לא מבינים שהם בתחתית סולם העדיפויות".

13:51 עריכה

ליאיר לפיד היה ה-מ-ו-ן מה להגיד על האירוע בעפולה – והוא אמר הכל בפוסט ארוך מדי בפייסבוק (הנה, פה למטה).

אמ.לק: "העובדה שגם החרדים בעפולה וגם המפגינים נגד חוק המרכולים במתחם "ביג" באשדוד השתמשו בעצם באותו טיעון – חופש הבחירה – שמה אותנו על מסלול התנגשות.

"הנפש מתקוממת בכל כוחה נגד הרעיון שתגרום לילד שלך לסכן את חייו.  ובכל זאת אנחנו עושים את זה. למה? מפני שמישהו צריך לוודא שמחבל לא יתפוצץ באמצע ההופעה בעפולה. מי שלא מוכן להיות חלק מהסיכון הזה, שלא ידבר אתנו על שיוויון.

"החרדים והחרד"לים לא באמת יכולים להתקרבן. הם השלטון. הכוח אצלם. דווקא אנחנו, החילונים, מקבלים מהם כל הזמן תכתיבים לגבי נישואין וגירושין, תחבורה בשבת, גיור וכשרות.

"עם כל הכאב והזעם שעלו באירוע בעפולה, יש גם מקום לשביב אופטימיות: אם החרדים משתמשים בטיעונים דמוקרטיים בעוד החילונים תובעים את זכותם על היהדות, התקדמנו קצת".

נפרדים או נשארים?—אני הולך לנסות משהו שייכשל: לדבר על סיפור ההפרדה המגדרית בעפולה לא כדי לנצח בויכוח, אלא כדי לבדוק אם…

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום שבת, 17 באוגוסט 2019

14:20 עריכה

ח"כ מטאנס שחאדה (הרשימה המשותפת), בתגובה לציוץ השנוי במחלוקת של אהוד ברק:

"למרות ניסיונותיו הנואשים של ברק לכסות או לטשטש את תפיסת עולמו הגזענית והמתנשאת כלפי האוכלוסייה הערבית הוא נכשל מחדש ואומר את האמת שלו. ברק היה ונשאר גזען כלפי האוכלוסייה הערבית, מאמין עד עומק לבו בנחיתות מעמדה ומגלה שאכן יש פריווילגיות ליהודים. אותו ברק שמודאג מהפרת חופש הביטוי, נתן הוראה לרצוח 13 בחורים ערבים באירועי אוקטובר 2000" .

16:36 עריכה

עמיר פרץ מצטרף למגנים את אלימות המשטרה כלפי מפגיני פתח תקוה אתמול בערב:

"בהוראה מבלפור מרסקים את הדמוקרטיה באופן שיטתי. פוגעים במשטרה, בבתי המשפט ובכל מי שיכול לעמוד בדרכם".

יו"ר העבודה-גשר הוסיף כי המשטרה צריכה להבטיח את זכות ההפגנה ולא לפגוע בה, "בפתח תקוה, בתל אביב וגם באום אל חיראן … גם כשההפגנות הן נגד ראש הממשלה".

אתמול נעצרו בפתח תקוה מפגינים רבים, רובם מבוגרים, שהגיעו לשכונת מגוריו של היועמ"ש במסגרת המחאה נגד השחיתות השלטונית. אהוד ברק צייץ בלילה מסר ששלח לגלעד ארדן בדרישה לשחרר את העצורים ולקרוא את המשטרה לסדר.

17:29 עריכה

ח"כ עאידה תומא סולימאן מהרשימה המשותפת מגיבה לחשד לרצח האישה בידי בעלה בצפון:

18:22 עריכה

עו"ד גונן בן יצחק שהגיע אתמול לפתח תקוה כדי לתת ייצוג משפטי לעצורים, מצא את עצמו עצור:

19:09 עריכה

עשרות משפטנים קוראים למנדלבליט לדבוק בעמדת משרד המשפטים לפיה אין לקיים אירועים ציבוריים בהפרדת נשים:

19:26 עריכה

במסגרת פאנל ב"פגוש את העיתונות", פרשן ידיעות אחרונות, שמעון שיפר, עוקץ את נתניהו שהתחפש השבוע למציל בים בסרטון בחירות:

"מערכת הבחירות מועד ב' חייבת להתמקד בדבר אחד: קדנציה חמישית לנתניהו כן או לא, האם מדינת ישראל, הבוחר הישראלי ב-17 לספטמבר רוצה את נתניהו או לא. אין אידאולוגיה, שלושת כתבי האישום שעומדים בפני המציל. אגב, גם כדי להתקבל להיות מציל לא בטוח שהיה מתקבל, כי צריך אישור משטרה".

בהקשר לעמיר פרץ, אומר שיפר כי "אין סיכוי שיקבל קולות מהפריפריה: זו מפלגה של יוצאי עדות המזרח, החיבור בין פרץ לאורלי לוי זה לא מפלגת העבודה".

 

19:29 עריכה

ח"כ איציק שמולי (עבודה-גשר) מתעמת עם נעה רוטמן (המחנה הדמוקרטי), בפאנל של פגוש את העיתונות:

"בסופו של דבר הפרמטרים של קלינטון מקובלים על המפלגה. אורלי לוי מחויבת לדבר הזה, אנחנו לא מתנצלים על זה שאנחנו עושים את המעשה החשוב ביותר עבור הגוש, יכולנו להיות יפים וצודקים כמו מרצ ולהסתפק במספר המנדטים שלנו. את לא רוצה שלום יותר ממני. פגישה אחת עם אבו מאזן לא הופכת אותך ליותר אוהבת שלום ממני. אני לא מתכוון להתנצל בפנייך שאנחנו רוצים להעלות את קצבת הקשישים".

19:40 עריכה

האם ישראל נכנעה ללחץ של טראמפ בפרשת האיסור על כניסת חברות הקונגרס? התשובה היא ככל הנראה כן, לפי שלושת הפאנליסטים של "פגוש את העיתונות":

אלון פנקס: "נתניהו קורע קרע בין ישראל למפלגה הדמוקרטית … יש קרע של ישראל עם הרוב בארה"ב, המפלגה הדמוקרטית היא הרוב בארה"ב. זה הקרע ארוך הטווח, ומר נתניהו החליף את יהודי ארה"ב באוונגלים ובסיעה קטנה של כת הטראמפיסטים".

בן דרור ימיני: יש נורמות בינלאומיות, הולנד למשל החליטה ששר החוץ הטורקי לא יוכל להיכנס להולנד … היה ברור שזה יהפוך לנושא מרכזי. למה לא היתה חשיבה רצינית? למרות הטענות הצודקות, אנחנו חושבים שהנזק יהיה קטן יותר אם הן כן יגיעו, היה אפשר להפוך אותן לסרבניות ולעשות צעדים תיאטרליים שיעזרו לישראל ופתאום בגלל ציוץ של טראמפ אסרו עליהן להיכנס הפסדנו בקרב הזה".

עו"ד נדב העצני: "איפא"ק תפס צד בוויכוח הזה וגם בוויכוח המדיני. יש לנו בעיה עם חלק מיהדות ארה"ב … הלחץ האמריקאי היה כאן כדי שישראל תעשה את הדבר הנכון. אם אכן כך אז טוב שיש טראמפ".

19:51 עריכה

השר ישראל כ"ץ (ליכוד) מתייחס הערב לפרשת חברות הקונגרס, בראיון ל"פגוש את העיתונות":

"יש בחירות בארה"ב, יש דברים שלא אכנס אליהם, מטבע הדברים יש ויכוח שהוא על רקע הבחירות, אני לא בא לשפוט התבטאויות לאור מה שקורה, ראיתי שהסבתא של רשידה קיללה את טראמפ. חברת הקונגרס רשידה, שנים כבר לא ראתה את הסבתא, נדמה לי שביקרה כאן ב-2006, אחרי שהשר דרעי הסכים והיא חתמה על התנאים ופתאום היא הפכה את זה, הוכח שהעניין ההומניטרי פחות מעניין אותה מהחרם על ישראל".

עוד אמר כץ, כי שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר הצהיר על דעת עצמו שישראל מוכנה להתיר את כניסתן של שתי חברות הקונגרס תומכות החרם, וכי ראש הממשלה ויועציו סברו מראשית הדרך שיש למנוע זאת.

כ"ץ הכחיש כי נתניהו ביטל את נסיעתו לברזיל, כפי שפורסם לראשונה בזמן ישראל. בהתייחס למפלגות מימין, כ"ץ אמר כי "אם הליכוד יהיה גדול, שקד תהיה בממשלה, אם הליכוד יהיה קטן, לא בטוח שכולם יהיו בממשלה".

20:17 עריכה

מאות מפגינים מתאספים הערב בככר גורן בפתח תקוה. עו"ד דניאל חקלאי נואם כעת.

פורסם על ידי ‏‎Rafi Michaeli‎‏ ב- יום שבת, 17 באוגוסט 2019

20:31 עריכה

אהוד ברק הגיע לככר גורן בפ"ת והתייחס למעצר של עו"ד סיגלית קסלר ועו"ד גונן בן יצחק:

"זו לא דמוקרטיה ואי אפשר לנהל ככה מדינה".

ברק שלח אתמול בלילה מסר לשר לבטחון פנים גלעד ארדן בדרישה לרסן את המשטרה, לאחר שנעצרו מעל עשרה פעילי מחאה במהלך ליל שבת.

21:15 עריכה

גבי אשכנזי מכחול לבן מתייחס לשיגור שהיה הערב מעזה ליישובי העוטף:

21:35 עריכה

העיתונאי ושדר החדשות האגדי דן ראת'ר, מבכה את הקרע שנוצר השבוע ביחסי ישראל ארה"ב בעקבות מניעת כניסתן של שתי חברות הקונגרס תומכות החרם:

"הנזק שנעשה השבוע יהדהד במשך שנים, ומותיר אותי בעצב עמוק. זו לא מדינאות או שפיות. זה צעד שמונע מבורות נלהבת. כמו דברים רבים אחרים, זה קשור ברצון להשיג רווח טקטי לטווח הקצר על חשבון היציבות לטווח הארוך".

When Israel became a country, I was already a teenager. I remember the liberation of the concentration camps by Allied…

פורסם על ידי ‏‎Dan Rather‎‏ ב- יום שבת, 17 באוגוסט 2019

21:43 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה חושב שההגבלות על ההפגנות בשכונת היועמ"ש הן מידתיות וסבירות:

21:54 עריכה

ברק בהפגנה נגד השחיתות בפתח תקוה:

22:41 עריכה

ויכוח על הסגנון במחאת פ"ת:

סגירה