איילת שקד ומירי רגב בהתנצחות מתמשכת

רגב: "שקד מביכה בראיונות". שקד: "רגב משקרת ומסכסכת" ● רגב ממשיכה להתעקש ש"הקב"ה יחליט מי יהיה ראש הממשלה" ● בכירים ביש עתיד תכננו לפרוש מכחול-לבן ולעבור לליברמן ● יאיר לפיד: "חברי הליכוד כועסים על נתניהו ומתכוונים לנקום בו" ● 37 מרצים במכתב בהול למנדלבליט: "אל תתיר אירועים בהפרדה"

מירי רגב ואיילת שקד (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
מירי רגב ואיילת שקד
07:03 עריכה

בוקר טוב! שלושים ימים נותרו עד הבחירות לכנסת ה-22, שהם ארבעה שבועות ושלושה ימים.

לוח זמנים פוליטי לשבוע הקרוב –

ביום שלישי יפרסם יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית את החלטתו לגבי קלון של מועמדים לכנסת.

ביום זה גם יחול המועד האחרון להגשת ערעור לבית המשפט העליון על החלטות ועדת הבחירות המרכזית לגבי אישור רשימות מועמדים להתמודד בבחירות.

הערב צפוי ראש הממשלה נתניהו להמריא לביקור באוקראינה, במסגרתו ייפגש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי. נתניהו עתיד לשוב ארצה ביום שלישי.

היום ייערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה שימוע לבעלי "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, החשוד בתיק 2,000 בהצעת שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום שלישי יתקיים שימוע לשאול אלוביץ' בפרשת וואלה-בזק (תיק 4,000).

היום גם תיכנס לתוקפה התפטרותו של שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ, מחברותו בממשלה. לפי הערכות, נתניהו צפוי להחזיק בתיק ולא למנות לכץ מחליף.

07:16 עריכה

כחול לבן שכרה את שירותיה של חברת מודיעין עסקי כדי לאתר מי מדליף מידע; חשד כי איש מטה יש עתיד הוא שמסר אינפורמציה סודית. כך פרסם אלי סניור בסוף השבוע ב-ynet והבוקר ב"ידיעות אחרונות" הוא מוסיף פרטים בנושא.

בשבועות האחרונים פועלת חברת סי-ג'י-איי גרופ, בראשותם של יעקב פרי וצביקה נווה, לאתר מי הדליף מידע ממטה כחול לבן. לפי הפרסום, בחברה ישנם מספר חשודים בהדלפה. במסגרת המאמצים לאתר את המדליף הפיצה החברה מספר גרסאות של תוכניות עבודה פוליטיות מזויפות. בחמישה באוגוסט התפרסמה התוכנית באחד מכלי התקשורת. לפי תוכן הפרסום, ידעו בסי-ג'י-איי גרופ מי העביר את המידע.

מיש עתיד לא נמסרה תגובה. בכחול לבן אמרו שהם נעזרים מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת מידע.

07:56 עריכה

מנכ"ל משרד העלייה והקליטה שיגר מכתב לעובדיו, ובו הנחה אותם שלא להתערב בבחירות. לפי פרסום של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", הסיבה לפנייה היא פעילות של אנשי ישראל ביתנו, שמסתייעים בשירותי המשרד. במפלגתו של אביגדור ליברמן מסרו כי "מדובר בפייק ניוז ופרנויה מבית היוצר של הליכוד". בראש המשרד, שבעבר אויש על ידי סופה לנדבר מישראל ביתנו, עומד יואב גלנט מהליכוד.

את המכתב שלח המנכ"ל, חביב קצב, לעובדיו ולמנכ"לים של רשויות מקומיות שנתמכות על ידי משרד הקליטה. לפי הדיווח, נעשה שימוש בפרטיהם של עולים, כשמסרים פוליטיים נשלחו אליהם.

08:12 עריכה

מסתמן שכחול לבן וישראל ביתנו יחתמו על הסכם עודפים – כך מדווח זאב קם בתאגיד השידור כאן, על סמך דברים של בכירים בכחול לבן וגורמים בישראל ביתנו.

אם המהלך אכן יקרום עור וגידים, בליכוד עשויים לתקוף את יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על כך שבכוונתו להקים ממשלת שמאל.

בבחירות האחרונות חתמה ישראל ביתנו על הסכם עודפים עם הימין החדש בראשותם של נפתלי בנט ואיילת שקד. כחול לבן לא חתמה אז על הסכם עודפים.

המועד האחרון לחתימה על הסכמי עודפים הוא שישה בספטמבר. ככל הנראה, העבודה-גשר תחתום על הסכם עודפים עם המחנה הדמוקרטי, ש"ס עם יהדות התורה, והליכוד עם ימינה.

09:17 עריכה

עלייה בשיעור הערבים המצביעים למפלגות ציוניות – כך עולה מסקר שנערך והוצג בשבוע שעבר בחדשות 13, ופרטים מתוכו מתפרסמים הבוקר ב"הארץ". בעוד שבבחירות 2015 רק 17% מהציבור הערבי הצביע לרשימות ציוניות, לפי הסקר הנוכחי, שליש מהבוחרים הערבים עתידים לתת את קולם למפלגות אלה.

בבחירות האחרונות, אז התמודדו חד"ש-תע"ל בנפרד מרע"ם-בל"ד, הצביעו כ-45% מהציבור הערבי. לפי הסקר, עתה צפויים להשתתף כחמישים אחוזים מהערבים בעלי זכות הצבעה.

בסקר, שפורסם ביום חמישי, קיבלה הרשימה המשותפת תשעה מנדטים בלבד. אפשר שנתון מאכזב זה הביא את ראש הרשימה, חבר הכנסת איימן עודה, לתקוף אתמול את אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי. שלשום כתב ראש הממשלה לשעבר בטוויטר כי "פתח תקווה זה לא אום חיראן. לאזרחים מותר להפגין", זאת בהתייחס למעצרים של מפגינים בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "ברק, גם באום אל חיראן מותר להפגין", כתב בתגובה עודה. ברק לא נותר חייב וטען שעודה מלבה שנאה ומנצל אי הבנה כדי לחרחר ריב בין יהודים וערבים.

09:32 עריכה

במערכת הפוליטית מתייחסים להסלמה בדרום.

יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי –

משה (בוגי) יעלון מכחול לבן –

עמיר פרץ מהעבודה-גשר –

10:04 עריכה

מירי רגב משיקה היום את האולפן הנייד של הליכוד ולשם כך מתגייס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו –

שלשום התראיינה שרת התרבות והספורט לניסים משעל בתחנת הרדיו 103 אף-אם. משעל אמר לרגב שלפי הסקרים, יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הוא שיחליט מי יהיה ראש הממשלה. בתגובה אמרה רגב: "הקלפים הם לא בידיו (של ליברמן). מי שיחליט מי יהיה ראש הממשלה זה הקדוש ברוך הוא. אני עוד לא יודעת שאנשים מחליטים מי יהיה ראש ממשלה". דברי השרה זכו לתהודה ברשתות החברתיות.

10:13 עריכה

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה אישרה את מינויו של אופיר כהן למנכ"ל משרד המשפטים. בחודש שעבר הדיח שר המשפטים אמיר אוחנה את מנכ"לית משרדו, אמי פלמור, צעד שזכה לתהודה ציבורית ועורר ביקורת על השר.

עורך הדין כהן (43) הוא חברו ללימודים של אוחנה, ובעשור האחרון ניהל את חברת אשד – ניהול נכסים, העוסקת בתחום המקרקעין.

10:43 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה: "אם אהוד ברק יעזוב את המחנה הדמוקרטי – נחתום איתם מיד על הסכם עודפים". את הדברים אמר עודה בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל. עודה שב בראיון וחזר על כך שזו הייתה טעות שהרשימה המשותפת לא חתמה ב-2015 על הסכם עודפים עם מרצ.

איימן עודה נואם בהפגנת האופוזיציה ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
איימן עודה נואם בהפגנת האופוזיציה ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

עודה חזר בראיון על הדברים שפרסם אתמול בחשבון הטוויטר שלו ומתח ביקורת על אחריותו של ברק להרג 13 מפגינים ערבים באוקטובר 2000. עודה שאל, באופן רטורי, לו ברק היה אחראי להרג של 13 מפגינים יוצאי אתיופיה או 13 מפגינים להט"בים – האם היו סולחים לו על כך. "זה לא עניין של אגו או של כבוד, זה פשוט סדין אדום", אמר.

"זה לא רק אוקטובר 2000", אמר עודה. "זה גם 'לא פרטנר', גם האינתיפאדה השנייה, זה גם מי שסייע לבנימין נתניהו להישאר בשלטון במשך שנים. אפילו הוא פילג את המפלגה שלו בשביל לעזור לבנימין נתניהו. כלומר, זה בן אדם שאי אפשר להאמין לו. הוא יכול לקחת את הקולות ולחבור לנתניהו אחרי הבחירות".

10:51 עריכה

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית פנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בדרישה שתאכוף את ההחלטה שלא לאפשר הפרדה בין גברים לנשים בבריכה העירונית ברהט, זאת בדומה לבריכה בקריית ארבע.

10:59 עריכה

החל השימוע של בעלי "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, החשוד בהצעת שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו. את מוזס מייצגת בשימוע, שנערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב, עורכת הדין נוית נגב.

השימוע של נתניהו בתיק 2,000 ייערך בחודש אוקטובר. ההחלטה בתיק צפויה תוך מספר חודשים.

11:45 עריכה

אנשי יש עתיד, חברי הכנסת יאיר לפיד ועפר שלח, לא היו מודעים לפעילות לאיתור מדליפים בכחול לבןכך מפרסם בן כספית ב"מעריב".

העיתונאי אלי סניור פרסם מוקדם יותר כי עבודתה של חברת המודיעין סי-ג'י-איי גרופ בכחול לבן מלמדת שהחשוד במסירת מידע פנים הוא איש מטה יש עתיד. לפי הפרסום ב"מעריב", ביש עתיד אומרים שתוכן ההדלפות דווקא מלמד שמקורן במפלגתו של בני גנץ, חוסן לישראל.

נשיא חברת סי'-ג'י-איי גרופ הוא ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, שכיהן כחבר כנסת מטעם יש עתיד, עד שנאלץ לעזוב את המפלגה, בשל דיווחים סותרים על עברו הצבאי.

מידורם של אנשי יש עתיד מהחקירה מתווסף לדיווחים על מתח בצמרת רשימת כחול לבן. בעבר דווח כי משה (בוגי) יעלון מעוניין שלפיד יוותר על הרוטציה שלו עם גנץ בראשות הממשלה.

11:58 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תוקף את ראש הממשלה נתניהו: "מנהיג חלש, חלשלוש, חסר מנהיגות וחסר יכולת לקבל החלטות ברגעי משבר אמיתיים".

בחשבון הפייסבוק שלו כתב ליברמן: "זו פעם ראשונה, למיטב זכרוני, שאחרי ירי של שלוש רקטות לעבר שדרות וניסיון חדירה, צה"ל לא הגיב, אפילו למראית עין"; זאת, לדברי ליברמן, "בהוראה ישירה של רה"מ ושר הביטחון".

דבריו אלו של ליברמן משקפים את מדיניותו הקבועה של יושב ראש ישראל ביתנו – לתקוף את ראש הממשלה בנושא הביטחוני. כך עשה מאז התפטר מתפקידו כשר ביטחון, וגם קודם לכן. החידוש העיקרי בדברי ליברמן זו האמירה שנתניהו "נאחז בקרנות המזבח". קשה להבין את האמירה הזו אלא בהקשר של החשדות הרבים כנגד ראש הממשלה. עד כה נמנע ליברמן, שבעצמו הועמד בעבר לדין, מלתקוף את נתניהו בנושאי שחיתות, ואילו עתה חלה תפנית במדיניות זו.

שוב אנחנו ניצבים מול התנהלות מופקרת של ראש הממשלה שברגעים אלה נוסע לאוקראינה לצלם סרטי תעמולת בחירות, בזמן שתושבי הדרום…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 18 באוגוסט 2019

12:14 עריכה

חקירת ההדלפות בכחול לבן – ספי עובדיה מחדשות 13 מדווח שנוסף ליאיר לפיד, גם גבי אשכנזי מודר מהחקירה.

הבוקר התראיין אשכנזי לאטילה שומפלבי ומורן אזולאי ב-ynet ואמר: "אני אתן לכם סקופ: אנחנו לא היחידים. זה לא הקמפיין היחידי ששוכר חברות לאבטחת מידע".

12:24 עריכה

ראש הממשלה נתניהו עתיד להמריא היום לביקור באוקראינה, שממנו ישוב ביום שלישי. בהתאם לחוק מתמנה לראש הממשלה ממלא מקום בזמן היעדרותו מהארץ. את התפקיד ימלא שר החוץ ישראל כץ, ואת תפקיד שר הביטחון ימלא שר הקליטה יואב גלנט.

12:32 עריכה

הגבירו את הווליום: אגודת ישראל – המרכיבה יחד עם דגל התורה את רשימת יהדות התורה – משחררת את הג'ינגל שלה לבחירות. "לאמיר שרייען ג'!" הוא הפזמון החוזר, ביידיש, של הזמריר, ומשמעותו היא "בואו נצעק ג'!" (ג' היא האות המופיעה על פתקי ההצבעה של המפלגה).

האזנה לזמריר אפשרית באתר ערוץ 7.

12:56 עריכה

מחריפה המחלוקת בתוך כחול לבן על רקע מידור גורמים בנהגת הרשימה מחקירת ההדלפות והטלת האשמה על איש מטה יש עתיד.

"לא רק שלא ידענו מזה (מהחקירה) דבר, איננו קשורים לכך בשום צורה וגם התשלום לחברת החקירות לא הגיע בשום צורה מקופת יש עתיד אלא מקופת מפלגת חוסן לישראל, שטיפלה בעניין הזה לבדה", כך מוסרים מיש עתיד, לפי פרסום של ספי עובדיה מחדשות 13.

מיכאל שמש מתאגיד השידור כאן מוסיף כי "בחוסן לישראל מכרו סיפור כאילו אנשינו עומדים מאחורי ההדלפות, כדי לכסות על העובדה שהן הגיעו רק מאנשי גנץ".

13:27 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן קורא לראש הממשלה שלא למנות שר רווחה בממשלת המעבר וגם בממשלה הבאה, ולשמור את התיק לחיים כץ. לדבריו, "עשו לחיים כץ עוול".

"אני לא רוצה להחליף את חיים כץ", אמר ביטן בראיון לאמיר איבגי בגלי צה"ל. "לדעתי, הכתב אישום נגדו הוא תקדים מאוד מסוכן, כי מדובר על פעילות פרלמנטרית, על חקיקה, ולכן אני חושב שהמשפט שלו יהיה מהיר והוא בסופו של דבר יזוכה".

דוד ביטן ובנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
דוד ביטן ובנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

בשונה מכץ, עמיתתו לסיעה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, תבעה מנתניהו למנותה לשרת העבודה והרווחה. אפשר שדבריו של כץ באים, כי הוא מודע לכך שאין בכוונתו של נתניהו למנות שר רווחה בממשלה שבראשותו.

ביטן נדרש גם למצב ברצועת עזה: "אנחנו נמצאים בבעיה בדרום. על זה אין ויכוח". חבר הכנסת הגיב לביקורתו של ליברמן על כך שנתניהו נוסע היום לאוקראינה: "אי אפשר שראש הממשלה בכל פעם ישב רק בארץ ולא יעשה את העבודה שלו. אנחנו יודעים לטפל בבעיות האלה. ואתה רואה שבזמן האחרון יש איזושהי הפוגה בעניין הזה".

"ראש הממשלה במצב הזה רוצה לנסות להשיג הסדרה", אמר. "אם הוא לא ישיג – וכנראה שהוא לא ישיג את ההסדרה – אנחנו נקבע את העיתוי של המבצע שאנחנו נעשה". עוד הוסיף ביטן: "נגיד שכבשנו את עזה – אין כרגע מי שייקח אותם, ולכן המציאות היא בעייתית".

13:39 עריכה

בכחול לבן מגיבים להאטה בצמיחה במשק ברבעון השני של 2019: "ארבע שנות נתניהו-כחלון הן כישלון מהדהד", כותב עפר שלח. הסבר אפשרי אחד לדברים – לבד מהרצון להצליח בבחירות הקרבות ובאות – הוא הרצון להסית את האש מהקרע בכחול לבן על רקע חקירת ההדלפות, שממנה מודרו גורמים בכירים ברשימה, אל עבר נושאים אחרים.

13:56 עריכה

ניצן הורוביץ, מספר 1 במחנה הדמוקרטי, תוקף את מדיניותו של שר החינוך רפי פרץ להרחיב את לימודי היהדות בחינוך הממלכתי –

14:08 עריכה

היוזמה לחתימת הסכם עודפים בין כחול לבן וישראל ביתנו | לפי דיווח של יהונתן ליס ב"הארץ", מקורות במערכת הפוליטית סבורים שהפרסום על הסכם העודפים בין שתי הרשימות הוא "בלון ניסוי", ולא ברור אם אכן יצא לפועל.

עמית סגל מחדשות 12 כתב שהסכם שכזה יאפשר לנתניהו להציג קמפיין שבו יטען ש"כל קול לליברמן הוא קול לגנץ".

14:20 עריכה

פעילותו הפוליטית של יגאל עמיר בכלא | בעקבות שביתת הרעב שבה פתח, נשפט עמיר בהליך משמעתי בפני מפקד כלא רימונים ונשלח לשבעה ימי בידוד.

יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)
יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)

לאחרונה פועלים גורמים שונים, בהם עמיר, אשתו, לריסה טרימבובלר, ואחיו, חגי עמיר, להקמת המפלגה נורא דליבא (האש שבלב), שתפעל למען שחרורו של עמיר מהכלא. במסגרת היוזמה, יצר עמיר קשר טלפוני עם גורמים שונים, בין היתר עם הפעיל הפוליטי הצל (יואב אליאסי), שדחה את פנייתו של רוצח ראש הממשלה. בכך הפר עמיר את תנאי השימוש שלו בטלפון. בשל כך נענש בשלילת שיחות טלפון, צעד שבעקבותיו פתח בשביתת רעב.

14:46 עריכה

חקירת ההדלפות והקרע בכחול לבן | במסגרת הניסיון לאתר את המדליף, נמסרו לגורמים ברשימה פרטי מידע שונים. בארבעה באוגוסט פרסמו דניאל רוט-אבנרי ויהודה שלזינגר ב"ישראל היום" את הידיעה "צבא המגיבים של כחול לבן: 'בואו לאזן'". לפי התוכן של הפרסום, הסיקו בחברת האבטחה מי הגורם שהדליף אותו.

ביש עתיד, שאליהם הופנתה האצבע המאשימה, טענו שהעובדה שהמידע פורסם בחינמון של שלדון אדלסון מלמדת שהם אינם המקור להדלפה, כי אין זה כלי תקשורת שעימו הם משתפים פעולה. כך פרסמה טל שניידר ב"גלובס".

15:48 עריכה

הקומיקאי והמגיש גיל ססובר יוצא להגנת אשתו רוני ססובר, חברת מפלגת ימינה, שפניה הולבנו, לטענתו, בריאיון שהעניקה אשתו לכתב עקיבא נוביק בערוץ 13 (רשת). ססובר עברה, במסגרת אותו ריאיון, "שאלון הגחכה", כלשון בעלה, "שמטרתו להתקיל את אשתי, שדווקא עמדה בו בכבוד, בעיניי".

"אנחנו חולים על הציבור הדתי עד מאוד – ובתוכו אוהבים גם את הכתב המקפץ שהתכוון רק להבליח בעבודתו הסזיפית", הוסיף ססובר המקפיץ לא פחות, בפוסט שכתב מלונדון, שם הוא שוהה עם רוני והילדים. "אשתי רוני אשת חיל ובאמת לא זקוקה להגנתי. אנחנו משתדלים למצוא אור גם בקרב המלעיזים ביניהם חילונים, חובשי כיפה, עיתונאים, מועמדים לכנסת לשעבר, אף בדרנים, שרובם ככולם אינם מכירים את רוני ומלבד קורטוב קנאה ובלבול פנימי איני רואה סיבה להלבנת הפנים לה זכתה באמצעותם".

הנה השאלון המדובר:

והנה, בלי קשר, כדי לרכך את האווירה, מערכון איום ונורא של יפת (ססובר) לקראת הבחירות הקודמות:

15:50 עריכה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מלצר, פסל את ניסים פדידה, מספר 9 ברשימת הימין החילוני בראשות רון קובי – שהוא גם עלה התאנה החרדי של המפלגה – בשל הרשעה בעבירה שיש עמה קלון.

16:02 עריכה

37 מרצים למשפטים כתבו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "אל תתיר קיום אירועי תרבות בהפרדה מגדרית".

המרצים ציינו כי המהלך נעשה "בעקבות הצהרתו לבתי המשפט סביב ההתדיינויות בעפולה כי ייתכנו נסיבות מיוחדות בהן עירייה תוכל לקיים אירועים בהפרדה. הסברנו מדוע אין לסגת מהדוח על הדרת נשים שהתקבל בימי ויינשטיין ואומץ כהחלטת ממשלה".

מתוך המכתב שנשלח ליועץ המשפטי:

"החוק מפעיל אמצעים כופים למען קידום שוויון נשים נגד כלל האוכלוסיה, תהא מידת דתיותם אשר תהא, ומתערב בחירות הפרט, בחופש החוזים והקניין של כלל האוכלוסיה לקידום הגנות אלה. המדינה איננה מפעילה אמות מידה שונות ורכות יותר כלפי הציבור שאיננו דתי ואינה מקבלת הצדקות דתיות להפליה, אלא במקרים חריגים ומצומצמים ביותר. אנו קוראים לך לשמור על המצב המשפטי הקיים על אף הלחץ הציבורי המועצם שאתה נתון בו, ביתר שאת בתקופת בחירות".

16:07 עריכה

תרבות גבוהה: אולפן הליכוד – מירי LIVE בדרכים – יוצא לדרך בשידור חי ממרכז מורשת בגין בירושלים. צפייה מהנה!

16:16 עריכה

ביום שבו נעצר דב סילבר, מייסד "טלגראס": שרה נתניהו מביעה תמיכה פומבית בקנאביס רפואי. בסרטון חדש שפורסם בדף הפייסבוק של מעריציה, היא מסבירה כי הקנאביס הרפואי הוא דבר מבורך ומציינת את תקוותה שיהיה קל יותר להשיג אותו. "ירוק זה דבר שהוא חשוב מאוד לאנשים חולים, למי שסובל מכאבים," היא אומרת בסרטון, "הקנאביס הרפואי הוא דבר  מבורך. אני מקווה שיהיה כמה שיותר בקלות לאנשים להשיג את זה".

אגב, הסרטון, שאורכו כתשע דקות, פחות עוסק בקנאביס. מדובר בשיעור בישול טבעוני שקיימה נתניהו יחד עם פעילת זכויות בעלי החיים טל גלבוע, שמונתה לאחרונה כיועצת ראש הממשלה לענייני טבעונות. גלבוע היא תומכת לגליזציה מוצהרת ואף קידמה את האג'נדה בתכנית "האח הגדול".

מדובר בהתייחסות ראשונה של שרה נתניהו לנושא הקנאביס, לאחר שבעלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, כבר התייחס לכך בעבר, כולל רמיזות להקלה נוספת שצפויה לכאורה אם ייבחר שוב לתפקיד.

אגב, פרסמנו כאן לאחרונה שתי כתבות מאוד רלוונטיות על טל גלבוע: ראשונה על כך שהיא בעצם לא מונתה לתפקיד יועצת ראש הממשלה ושנייה על צדה האחר.

והנה הסרטון של שרה:

16:22 עריכה

עמית סגל תופס את גבי אשכנזי (כחול-לבן), כשגם הוא, כמו בני גנץ, אומר שהוא לא פוסל רוטציה עם נתניהו אחרי הבחירות. עדכון: אשכנזי מגיב וטוען שהוא התכוון לרוטציה עם הליכוד, בלי נתניהו.

16:34 עריכה

בהצלחה לכל הצדדים: ועדת הבחירות המרכזית אישרה את הכינויים והאותיות של 32 הרשימות שיתמודדו בבחירות. שינון מהנה:

דעם- כלכלה ירוקה מדינה אחת  – ץ
מנהיגות חברתית – י
עוצמה כלכלית קולם של העסקים בישראל – נ
ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן – ל
כויותינו בקולנו –  ק
זהות – תנועה ישראלית יהודית בהנהגת משה פייגלין –  ז
אדום לבן הבלתי משוחדים – יז
הפיראטים – כי כולנו באותה סירה והכל אותו שייט – ף
מתקדמת – ני
מפלגת גה"ת – גוש התנ"כי –  קי
ש"ס –  שס
צדק בראשות טבי ילאו – צ
קמ"מ – קידום מעמד הפרט – קץ
כבוד אדם – יף
יהדות התורה –  ג
כראמה ומוסאוא – כבוד ושוויון – נך
מפלגת הדמוקראטורה – זך
נעם – עם נורמלי בארצנו –  כ
כחול לבן – פה
כל ישראל אחים לשוויון חברתי – נץ
סדר חדש – לשינוי שיטת הבחירות –  קך
הליכוד בראשות נתניהו לראשות הממשלה   – מחל
האחדות העממית אלוחדה אלשעביה – כנ
המחנה הדמוקרטי בראשות הורוביץ, שפיר וברק –  מרצ
צומת – התיישבות וחקלאות – זץ
איחוד בני הברית – התנועה הנוצרית ליברלית – ינ
הרשימה המשותפת –  ודעם
עוצמה יהודית –  כף
רון קובי הימין החילוני נחמים בכפייה החרדית –  רק
צפון – צן
הימין המאוחד – טב
העבודה-גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס – אמת

17:36 עריכה

יאיר לפיד (כחול-לבן), בריאיון ל-times of israel: "ח"כים מהליכוד אמרו לי שאם לא יהיה מנצח ברור גם בבחירות הקרובות, הם ינטשו את נתניהו".

עוד אמר לפיד: "אף אחד לא ראה את זה בא. אף אחד לא האמין שבאמת נלך לעוד מערכת בחירות. אפילו בליכוד לא האמינו לנתניהו כשהוא אמר את זה. כולם חשבו שזה נועד ללחוץ על מישהו ושזה לא ייקרה באמת. כשגילו שזה אמיתי לגמרי, כבר היה מאוחר מדי.

"נתניהו דואג רק לחסינות שלו. הוא לא דואג לכיסאות של חברי הליכוד. בשביל החסינות הזאת הוא מוכן למכור הכל, גם למפלגות אחרות, ולהם לא נשאר כלום – מה שמאוד מרגיז אותם. אף אחד אולי לא מדבר על זה לפני הבחירות, אבל ברגע שהכל שוב ייגמר בלי מנצח ברור הם ינקמו בו.

"הוא רוצה קואליציה של 'תנו לי חסינות, הצילו אותי מהכלא' – וחברי הליכוד כועסים, כמו גם המצביעים שלו. הם אומרים לעצמם 'לא בשביל זה הצבענו ליכוד'".

לגבי תכניותיו של אביגדור ליברמן, אמר לפיד: "זה כמעט משחק לאומי עכשיו לנסות לנחש מה ליברמן מתכנן הפעם, אבל הוא בעצם אמר מה הוא מתכנן: פשוט נמאס לו להיות חבר בממשלות שלא נותנות לו להגשים את החזון שלו – כלומר, לחיות בחברה שמתירה נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת, למשל. אלה דברים שאני לגמרי מסכים איתם ולכן אני שמח. זה משרת את העמדות שלנו".

על בני גנץ ותפקודו אמר לפיד: "נכון, הוא לא פוליטיקאי טבעי, אבל גם רבין לא היה פוליטיקאי טבעי וגם לוי אשכול לא היה כזה – ובכל זאת ניצחנו איתו במלחמת ששת הימים. יש עוד 100 דוגמאות כאלה. גם משה רבנו לא היה נואם גדול. אני חושב שזה בדיוק מה שהמדינה הזאת צריכה עכשיו: מישהו שהוא לא עוד דרמה קווין. מישהו שיכול לקבץ את כולם בחדר ולהגיד להם 'אוקיי, אני יודע שאתם מתוחים ומלאי רגשות, אבל בואו נרגיע את הדברים וננסה למצוא את נתיב הפעולה הטוב ביותר".

17:47 עריכה

ליועז הנדל (כחול-לבן) נמאס מביביותו העודפת של יעקב ברדוגו בגלי צה"ל והוא פונה למפקד התחנה בבקשה לשריין שעות שידור גם לתומכי מפלגות אחרות:

17:50 עריכה

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי (ליכוד) לא פוסל ממשלת אחדות בראיון לגלי צה"ל. "לממשלה כזאת יש כוח ידוע, אבל בשביל אחדות צריך שניים והצד השני נחוש לפסול את האיש שבחרנו בו פעם אחר פעם", הוא אומר לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו.

18:04 עריכה

בלעדי לזמן ישראל: בכירים ביש עתיד תכננו לפרוש מכחול-לבן ולרוץ במשותף עם אביגדור ליברמן וישראל ביתנו, תחת הכותרת "הרשימה החילונית". 

תוכניתם של הבכירים לפרוש מרשימת כחול-לבן ולרוץ במשותף עם אביגדור ליברמן וישראל ביתנו תחת הדגל של הרשימה החילונית.

לפי הסקרים שהזמינו הבכירים ביש עתיד, רשימה משותפת של יש עתיד וישראל ביתנו היתה עשויה לזכות בקלפי ב-26-27 מנדטים – יותר מאשר כל מפלגה לחוד. ליברמן, טוענים אותם מקורות, היה בסוד העניין ולא דחה את הרעיון על הסף.

המהלך, שנרקם ימים ספורים לפני תאריך הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, ב-31 ביולי, ונחשף על ידי שלום ירושלמי, הכתב הפוליטי של זמן ישראל, אמור היה לזעזע את כל מערכת הבחירות ויכול היה לשנות את מפת המפלגות בישראל, אלא שהתוכנית טורפדה על ידי יאיר לפיד עצמו, שאמר לחבריו במפלגה: "אני חתמתי על הסכם עם בני גנץ ועם בוגי יעלון ואני לא יכול להפר אותו. זה גם ייראה מאד רע בעיני הציבור".

את המהלך, כך סיפרו מקורות מיש עתיד, יזם הלל קוברינסקי – האיש המקורב ביותר ליאיר לפיד ומי שהביא את לפיד לפוליטיקה בתחילת 2012. המהלך של קוברינסקי צבר תאוצה על רקע הקרע בין השותפים בתוך כחול-לבן.

יאיר לפיד, בתגובה : "היו אלף איש שדיברו והעלו אלף רעיונות, יש בלי סוף שמועות, אבל אני בחיים לא הייתי שובר מילה או הסכם, בטח לא עם בני גנץ שאני מאמין לו וחבר שלו".

18:12 עריכה

גורמים בכחול לבן אמרו לכאן כי בניגוד לפרסומים, לא נתפס מדליף מישיבות המפלגה ולא נתפס חבר מיש עתיד שנחשד בהדלפה.

18:18 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע לפרשת אישורי הכניסה של חברות הקונגרס הדמוקרטיות: "אנחנו מכבדים את כל חברי הקונגרס וההנחיה שלנו היא גם לאפשר כדרך קבע ובאופן אוטומטי את כניסתם – דמוקרטים ורפובליקנים. יש לזה רק חריג אחד: חוק ה-BDS, שמחייב אותנו לבדוק כניסה של אנשים שתומכים ב-BDS"

18:25 עריכה

תיק 2,000: הסתיים השימוע שנערך למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

עורכות הדין של מוזס, נוית נגב ואיריס ניב סבאג, אמרו בסיום השימוע: "טענו כי אין מקום להעמיד לדין פלילי את נוני מוזס, וכי פרשנות פלילית לשיח שהתקיים בינו לבין ביבי נתניהו היא שגויה. דברינו נשמעו בקשב רב, ואנו מקוות שיישקלו בכובד ראש".

19:12 עריכה

שופטי בג"ץ הורו להקפיא את מינויו של עו"ד אופיר כהן, איש אמונו של שר המשפטים אמיר אוחנה, שמונה במקום המנכ"לית אמי פלמור שאותה הדיח.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון ד"ר עו"ד אליעד שרגא אמר כי "לפני כחודש הגשנו עתירה נגד הפיטורים של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור לאור העובדה שמדובר בממשלת מעבר. הנדבך הנוסף בעתירה נגע למניעת כניסת המנכ"ל החדש לתפקידו לאור העובדה שהוא לא עומד בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ולכן אין לאשר סוג כזה של מינוי בממשלת מעבר. ההנחיות קובעות כי יש לבחור מחליף מתוך משרד המשפטים, ובמקרה הזה המינוי הוא של מישהו חיצוני, חסר ניסיון וחסר יכולת לנהל ארגון כזה".

אופר כהן מסר בתגובה: "אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן הוא מהמינויים הראויים ביותר במשרדי הממשלה. מדובר באדם שתרם את שנותיו היפות ביותר לשירות ביטחון מדינת ישראל ונושא על גופו את המחיר היקר. הוא בעל כישורים משפטיים וניהוליים מתאימים כפי שקבעה הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה, שדנה בדקדקנות במינויו. אני מקווה ומעריך שגם ביהמ"ש העליון יתרשם כך".

רוויטל סוויד (העבודה-גשר): "אוחנה מקשקש על משילות ובפועל נשלח לדאוג שפרקליט המדינה יהיה ידידותי לביבי".

19:18 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותה של מפלגת ימינה שחר לשם, הממוקמת במקום ה- 39 ברשימה, שבגין גילה הצעיר- 21 בלבד- החוק אוסר עליה להתמודד לכנסת.

לשם היא מועמדת ימינה מטעם מפלגת האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' – אחת משלוש המלגות המרכיבות את 'ימינה' – ובבחירות הקודמות אף עמדה בראשות מטה הצעירים של המפלגה.

בנוסף, כפי שפורסם כאן מוקדם יותר, הוועדה פסלה את מועמדותו ניסים פדידה, מספר 9 ברשימתו של רון קובי, בגין הרשעתו בעבר בעבירה שיש עימה קלון, וגם מועמד ממפלגת 'אדום לבן' נפסל מסיבה דומה. מועמד אחר שנפסל שייך למפלגת הצפון מאחר שהיה רשום בשתי מפלגות בו זמנית- מפלגת הצפון ומפלגת הליכוד.

19:29 עריכה

השרה מירי רגב לא נסוגה מהצהרתה כי "הקדוש ברוך הוא יחליט מי יהיה ראש ממשלה". בראיון לאודי סגל ב"לפני החדשות" (חדשות 13), היא אמרה: "רוב הציבור מאמין כמוני – הכל מאת השם".

עוד הוסיפה רגב, בראיון לרדיו "קול ברמה": "אני באה מבית דתי ומאמין, לא צריכה להתנצל על אמירתי שבורא עולם יחליט מי יהיה ראש הממשלה. לא אחביא את האמונות שלי. מאמינה גם בצדיקים ובתפילות בקברים ולא אתנצל על זה"

19:43 עריכה

הקרב בגזרת הנשים בין איילת שקד למירי רגב – דרמה ביותר מדי מערכות:

פרק 1: אחרי שרגב טענה ש"שקד התחננה להיכנס לליכוד רק לפני מספר חודשים", שקד הגיבה לזה בראיון לגלי צה"ל בשבוע שעבר ואמרה ש"מירי רגב פחדה שאצטרף לליכוד ואמרה זאת לבכירים במפלגתה"., והוסיפה: "מירי רגב המציאה את המילה אופורטוניזם בפוליטיקה, בתור מי שדבררה את ההתנתקות בלהט, והיא גם משקרת בדבריה".

פרק 2: רגב אומרת על שקד ש"היא מביכה בראיונות, לא מסוגלת להגיד שרצתה להיות בליכוד".

פרק 3: ימינה, מפלגתה של שקד, פרסמה את התגובה הבאה לתקיפותיה המתמשכות של רגב נגדה: "דוברת ההתנתקות שדיבררה את הגירוש בחיוך רחב ושקלה להצטרף למפלגת העבודה משקרת ומסכסכת במטרה להפיל את ממשלת הימין".

 

20:03 עריכה

אריק בנדר (מעריב) מדווח: עמיר פרץ שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הוא מזמין אותו לעימות בנושאים הכלכליים.

20:21 עריכה

חדשות 12: בכירים בכחול לבן מבקרים את החלטתו של יו"ר המפלגה בני גנץ לשכור חברה שתאתר מדליפים. לטענתם, אחת הבעיות המרכזיות עם ההחלטה היא העובדה שהחברה נשכרה מהתקציב של מפלגת חוסן לישראל. גנץ, לטענתם, מנסה לנקות את שמה של ח"כ עומר ינקלביץ (חוסן לישראל) שנחשדת בהדלפה. 

20:24 עריכה

חדשות 12 חושפים: הקלטות מתוך תדרוך הליכוד לאלפי הפעילים שיאיישו את הקלפיות במגזר הערבי בבחירות הקרובות. 

בהקלטות ניתן לשמוע את פעילי הליכוד מתדרכים את מאיישי הקלפיות כך:

"מותר לערבי בן 80 שהצטלם בגיל 16 בפעם האחרונה להצביע, אבל אם הוא לא יודע את שנת הלידה שלו זו בעיה. במקרה כזה, אנחנו משתדלים לא לתת לו להצביע. 

"עצם הנוכחות שלנו שם מונעת זיופים בקלפיות של הציבור הערבי.  אם היינו עושים את זה יותר טוב בפעם הקודמת, היינו מונעים את הכניסה של בל"ד לכנסת". 

איימן עודה (הרשימה המשותפת), בתגובה לתחקיר: "כבר ברור שאין דבר שביבי מפחד ממנו יותר מאשר ערבי בקלפי. שישמרו את המצלמות לתמונת פרידה מבלפור".

20:50 עריכה

המשרד לשירותי דת יוזם קמפיין פרסומי במיליון שקל לעידוד נשים לטבול במקווה. זאת, במטרה לשנות תפיסות לגבי תחום המקוואות והפיכתו לחיובי יותר. הקמפיין אמור לעלות בטלוויזיה ואמורות להופיע בו ידועניות ישראליות שיספרו על חווייתן האישית בטבילה במקווה וימליצו לנשים הצופות ללכת לטבול גם הן.

20:58 עריכה

טענות לאי סדרים מצד יו"ר ועדת ההיתרים החדשה, השופטת בדימוס שרה פריש.

חדשות 13 חושפים כי בשנת 2004 עמדה פריש בראש מכללת שערי משפט ובזמן זה מינתה את חתנה לעמוד בראש פרויקט יוקרתי של המכללה. גשהועלתה בקשה לבדוק העדפה פסולה של מקורבים מצידה של פריש – הנושא הושתק.

21:03 עריכה

נמשכות ההפגנות בפתח תקווה נגד המעצרים וההגבלות החדשות שהטילה המשטרה על המחאות המתנהלות נגד היועמ"ש. הכתבה מכאן:

21:27 עריכה
21:46 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ, הערב בכנס פעילים:

"בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן בין מרכיביה השונים שחלקים מכולם יושבים כאן. יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכל עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה – לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".
21:56 עריכה

עמיר פרץ העלה לטוויטר צילום של המכתב ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו קרא לו להתעמת עמו בענייני כלכלה ותקציבים:

עימות
המכתב של פרץ לראש הממשלה
22:08 עריכה

סלפי אחד לפני השינה: השר להגנת הסביבה (ולירושלים ולמורשת) זאב אלקין (הליכוד) וראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו, הערב בבירת אוקראינה.

22:20 עריכה

הצצה לקבלת הפנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקייב, אוקראינה:

22:48 עריכה

ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יש זמן לצפות בכדורגל ולקוות שהניצחון הערב של יקירתו בית"ר ירושלים על הפועל באר שבע הוא רמז לבאות (למשחק העונה בשבוע הבא ולמדגמי הבחירות). יפה לו.

22:59 עריכה

איתמר בן גביר, מתברר, שמר המון דברים בבטן עד עכשיו וכעת הוא פורק אותם בפוסט ארוך במיוחד, שמסביר מדוע עוצמה יהודית לא חברה לאיחוד מפלגות הימין והחליטה לרוץ לבד.

חברים יקרים,בשבועיים האחרונים מאז הגשת הרשימות אני מסתובב ברחבי הארץ ופוגש רבים מכם שרוצים לדעת מה קרה במהלך המו"מ…

פורסם על ידי ‏איתמר בן גביר‏ ב- יום ראשון, 18 באוגוסט 2019

סגירה