לא רוצים הנחה לחוג פילאטיס

עו"ד יואב קרמר וראש עיריית תל אביב רון חולדאי חונכים בריכת חורף חדשה באקופארק גלילות, דצמבר 2021 (צילום: דין אהרוני רולנד)
דין אהרוני רולנד
עו"ד יואב קרמר וראש עיריית תל אביב רון חולדאי חונכים בריכת חורף חדשה באקופארק גלילות, דצמבר 2021

במסגרת קמפיין הבחירות שלו, ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, הודיע דרך מערך הדוברות שלו ובאמצעות המדיה החברתית של העירייה, המגיעה למאות אלפי תושבים, ש"העירייה פועלת לצמצום יוקר המחיה בעיר". לפי דף המסרים, העירייה תקצה לכך כ-119 מיליון ש"ח להורדת יוקר המחייה.

במסגרת קמפיין הבחירות שלו, הודיע רון חולדאי, ראש עיריית ת"א-יפו ש"העירייה פועלת לצמצום יוקר המחיה בעיר". לפי דף המסרים, העירייה תקצה לכך כ-119 מיליון ש"ח להורדת יוקר המחייה

שפשפתי את עיני וגיליתי שפתאום לעירייה יש כסף, אך הכסף יוקצה בעיקר למתן הנחות לחוגים ולצהרונים. דווקא עובדי הקבלן של המחלקה לקידום נוער, העובדות עם נוער נושר מבתי ספר, או לעובדות ועובדי הקבלן של העירייה, שמדריכות את החוגים במתנ"ס – עובדים שרובם גרות וגרים בעיר הגדולה ואוספים שקל על שקל כדי לממן שכר דירה – איתם העירייה מנהלת מו"מ קשוח דרך חברת הקבלן, שלא מוכנה להוסיף שקל לתנאי עבודתן.

העירייה, עם תקציב של יותר מ-7.5 מיליארד שקל, יכולה להפוך את העיר לפחות יקרה לתושביה. והיא יכולה להשקיע בזה יותר מהסכום הייעודי של 119 מיליון.

אבל גם אם מדובר רק ב-119 מיליון שקל, גם אותם אפשר היה לתעל לכיוונים נכונים: ליזמות בתחום הדיור, שהיתה מאפשרת לבנות דיור עירוני ללא פירורים של היזמים כ"דיור בר השגה", להקמת מרכולים עירוניים של הצלת מזון, למשל באמצעות אגודות שיתופיות של תושבי העיר ועוד ועוד.

עם תקציב גבוה מ-7.5 מיליארד שקל ניתן להפוך את העיר לפחות יקרה לתושביה בהשקעה של מעל 119 מיליון. אבל גם אם מדובר רק בסכום הזה, ניתן לתעלו לכיוונים נכונים

חולדאי מבטל במשיכת כתף יוזמות חברתיות שעולות. כשעיריית ת"א-יפו רוצה, היא יודעת להיות יזמת, כמו למשל בתחום התחבורה הציבורית בשבת. היא יודעת גם לתת לחוגים, לציבור שחולדאי מחשיב כבייס שלו בבחירות: כאלו שהולכים למתנ"ס או לקאנטרי קלאב העירוני, שהמחירים שלהם מזמן כבר לא מסובסדים. בקיצור פרורים. מסטיק בזוקה במקום עודף. אני מקווה שגם קהל היעד שהוא מכוון אליו יבין את הלוקש הזה.

ליאור קיי אבישי הוא יליד תל אביב, עובד סוציאלי ופעיל עירוני מגיל 13. הקים ומנהל את הפרלמנט האזרחי של ת"א יפו: רשת חברתית שמטרתה לשנות את המדיניות העירייה ביחס לתושבי העיר (צילום: יובל מורד) להצטרפות: https://chat.whatsapp.com/CneOaHfx7opL49jtDsaXwM

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 295 מילים
סגירה