איך איש המשמיץ כך את התקשורת - עושה בה כבתוך שלו

צילום מסך מתוך ראיון בערוץ 12

טבלאות הרייטינג לא משקרות. הטלוויזיה שלנו, הנשלטת על ידי הטלוויזיה של ישראל, חולה בצהבת. נכון שהיד קלה על השלט וישנן הרבה אפשרויות ועדיין, הרגלי צריכה קשה לשנות. במיוחד כשהם באים עם הבטחות.

התוכנית "אנשים" עם ארקדי דוכין מכרה את הראיון אתו – בהבטחה שהוא מפוצץ את הראיון. לא היה ולא נברא. ארקדי דוכין, מהדמויות היותר מעניינות בחברה ובתרבות הישראלית, מעמודי התווך של פס הקול הישראלי – לא צריך שימכרו אותו בפרומו שיקרי. הוא מספיק חשוב. הוא לא כוכבת אינסטגרם נוצצת. הוא קצת יותר מזה. הרבה יותר מזה.

אם בענייני תקשורת, רגע של שפל. הייתה זו התקשורת שברוב עליבותה הגישה לנתניהו את ניצחון מועד א' על מגש של חנופה, עשוי זהב אדום, בגוון שבין סיגר קובני לשמפניה ורודה.

זה התחיל בראיון מפתיע, כשהקיסר התפרץ לאולפן הטלוויזיה. קרן מרציאנו לא עשתה לו הנחות. הוא, המומחה הגדול למדיה, זיהה את האוחזים במיקרופון וברצון עז להיכנס לטבלת הרייטינג.

איש לא באמת דיבר על חשבון נפש. על איך איש המשמיץ כל כך את התקשורת האלקטרונית – עושה בה כבתוך שלו, ואיך הרשו לעצמם בכירי המגישים להעניק במה לפרופוגנדה בשידור חי

הוא זנח את הביבי טיוי והמנחה החקלאי (אל תצפו לראות את אלירז שדה על המרקע. הוא נענש מספיק על הכסף העלוב שקיבל על שביזה את עצמו). הטלוויזיה ה"שמאלנית" המושמצת בלי הרף הפכה לגיטימית והסכר נפרץ. כולם רצו להיות קרן מרציאנו.

את קמפין ה"גוועלד" עשה ביבי מתוך מניפולציה, שהרי הוא לא התראיין משך כל שנות כהונתו. זה עבד יותר טוב משדמיין. הרבה יותר. הטלוויזיה המושמצת הפכה לגיטימית יותר מתמיד, משל הייתה רחב הזונה. והיא התמסרה בשקיקה. פתחה את הרגליים לרווחה וביבי נכנס כמו שרק הוא יודע. היא קיבלה והוא נתן, ועוד איך נתן. ואז, כמו ביבי, זרק. דפק וזרק.

איש לא באמת דיבר על חשבון נפש. על איך איש המשמיץ כל כך את התקשורת האלקטרונית – עושה בה כבתוך שלו, ואיך הרשו לעצמם בכירי המגישים להעניק במה לפרופוגנדה בשידור חי.

זה יום הדין של התקשורת. איש לא דיבר על כך. גם בדק בית לא נעשה. אורגיה המונית של מסוממים בשידור חי. בושה. או שבעצם לגיטימי. הרי מה שחשוב זה המספרים של הרייטינג. אוי כמה מספרים שהוא עשה ברחב.

 

אפי אליסי, בן 53, בזוגיות עם יריב מזה 26 שנים, מגדל את רואי בן ה-20 ואת יאן בת ה-13. מייסד ועורך אחראי של מגזין אופנה Fashion Israel, מרצה על בריאות הנפש מטעם ״אנוש״, ״נגישות ישראל״ ובאופן פרטי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 334 מילים
סגירה