ח"כ מירי רגב חוגגת במשתה פורים שערכה באולמי גושן ברחובות. 19 מרץ 2022 (צילום: דוברות מירי רגב)
דוברות מירי רגב

המשתה של מירי

מאות ליכודניקים התמנגלו אמש במפגן הכוח של מירי רגב באולם אירועים ברחובות ● מחופשת בגלימה קדמונית, הטוענת לכתר צחצחה חרבות והרימה לקהל בהתקפות על בנט ("פייק המלך") ושקד ("שמתהפכים לה המעיים") ● לא דיברו על היום שאחרי נתניהו, והוא עצמו הבריז ● לצד ח"כים מהליכוד וקבלני הקולות שכן דפקו נוכחות, היה גם אורח מפתיע - ח"כ איתמר בן-גביר

אמש לקראת חצות, מירי רגב עדיין פיזזה ברחבה עם אוהדים שרופים שרקדו איתה והגניבו סלפי.

לחברת הכנסת והטוענת לכתר בליכוד אין את המיליונים של ניר ברקת, ועדיין המשתה שערכה במוצ"ש היה מפגן כוח מרשים, צחצוח חרבות פוליטי לקראת קרב ירושה שכולם מכחישים את קיומו.

רגב הביאה כמה מאות ליכודניקים מחופשים להסתופף באולם אירועים קטן ברחובות. התקרובת היתה צנועה למדי: סיגרים, קאפקייקס תעשייתיים ובר חופשי של אלכוהול בסיסי.

רגב הביאה כמה מאות ליכודניקים מחופשים להסתופף באולם אירועים קטן ברחובות. התקרובת היתה צנועה למדי: סיגרים, קאפקייקס ובר חופשי של אלכוהול בסיסי

בכניסה לאולם התרוצץ יוסי חן מהסניף באריאל, שהחתים עצומה להדחתו מהליכוד של ראש עיריית אריאל אלי שבירו, כעונש על כך שהעז להיפגש עם גדעון סער לפני הבחירות. חן מתגעגע לימיה של רגב כשרת התחבורה, שדאגה לתקצב כבישים וצמתים בעירו וביהודה ושומרון בכלל, בניגוד למרב מיכאלי שהחליפה אותה בתפקיד ("מירי השקיעה בנו, זו באה וחתכה").

ח"כ מירי רגב חוגגת במשתה פורים שערכה באולמי גושן ברחובות. 19 מרץ 2022 (צילום: עומר שרביט)
ח"כ מירי רגב חוגגת במשתה פורים שערכה באולמי גושן ברחובות. 19 מרץ 2022 (צילום: עומר שרביט)

באחת הפינות בירכתי המבואה התמקם עובד רשות שדות התעופה שהגיע מחופש לעצמו במדי החברה. לצדו עמד גם יו"ר הוועד ואחד האנשים החזקים בליכוד, פנחס עידן. הוא קיבל בברכה את הח"כים והחוגגים הרבים שבאו להגיד לו שלום. עידן לא מזוהה כתומך ברגב ("היא ביקשה אז באנו") ודווקא מפרגן גם לשרת התחבורה הנוכחית ("מרב מאוד בעד העבודה המאורגנת").

באחת הפינות בירכתי המבואה התמקם עובד רשות שדות התעופה שהגיע מחופש לעצמו במדי החברה. לצדו עמד גם יו"ר הוועד ואחד האנשים החזקים בליכוד, פנחס עידן

בינתיים, בתוך האולם עצמו יובל דמארי חימם את הקהל עם ביצוע ל"בואי נערה" ("עוד יבוא היום ונשחזר את העבר / אם תרצי לחזור אז אם יהיה כבר מאוחר") ובהמשך הערב לירן טל שר את צלצולי פעמונים ("עיניי זלגו דמעות של אושר / חיי היו ימים של אושר"). הם הרימו לקהל שצמא לבטא את הערגה לחזרה לשלטון.

חברי מרכז, ראשי סניפים וסתם אנשים מהשורה שהגיעו לאירוע היו צריכים את הנטוורקינג הזה.

המשתה המסורתי של רגב נערך אחרי שנתיים של הפוגת קורונה – רק כשהפעם הליכוד באופוזיציה, כך שהם נאחזים בכל מה שאפשר. אין כאן פנים נפולות, בעיקר רעב לשלטון. זמן טוב לנסות להתקרב למי שמחממת מנועים לקראת הקרב על השליטה ביום שאחרי.

ח"כ מירי רגב חוגגת במשתה פורים שערכה באולמי גושן ברחובות. 19 מרץ 2022 (צילום: דוברות מירי רגב)
ח"כ מירי רגב חוגגת במשתה פורים שערכה באולמי גושן ברחובות. 19 מרץ 2022 (צילום: דוברות מירי רגב)

הליכודניקים במשבר שמרחיק אותם מסיר הבשר של משרות האמון, הישיבה בדירקטוריונים של החברות הממשלתיות ושאר מוקדי הכוח. הם מרגישים שהממשלה הנוכחית מייבשת אותם בכל החזיתות ומבטיחים נקמה. "הליכוד היו פראיירים. אלה בממשלה עושים מה שהם רוצים, אבל אל דאגה – כשנחזור לשלטון נלמד את הלקח".

הליכודניקים מרגישים שהממשלה הנוכחית מייבשת אותם ומבטיחים נקמה. "הליכוד היו פראיירים. אלה בממשלה עושים מה שהם רוצים, אבל כשנחזור לשלטון נלמד את הלקח"

שיחת הערב היתה – הפלא ופלא – התחקיר של איילה חסון בחדשות 13 בשישי האחרון, על שיפוצי המיליונים שנערכו לביתו של נפתלי בנט ברעננה. מבחינת הקהל שהגיע לכנס, הגילויים האלה היו הרמה להנחתה, למחמאות הרבות שנשמעו בחלל האוויר לראש הממשלה הנוכחי.

"מי בנט חושב שהוא? פוטין?" שואלת מיכל פטרנק, שהגיעה מירושלים מחופשת לדגל ישראל. היא רוצה להחזיר את הלאומיות למפלגה שכרתה ברית עם החרדים, מצדדת במרד מיסים ומאמינה שהממשלה תתפרק עד מרץ שנה הבאה, תאריך היעד להעברת התקציב.

מיכל פטרנק במשתה הפורים של מירי רגב ברחובות, 19 במרץ 2022 (צילום: עומר שרביט)
מיכל פטרנק במשתה הפורים של מירי רגב ברחובות, 19 במרץ 2022 (צילום: עומר שרביט)

"צריך להיות זעזוע. איילת שקד יכולה לעשות את זה, או ה(-) הזה, אלי אבידר", צעקה לי פטרנק באוזן, בזמן שהמוזיקה באולם החרישה אוזניים.

האם נתניהו יילך לעסקת טיעון אם וכאשר יתחדשו המגעים לכך, לפי הערכות, אולי באביב הקרוב? פטרנק חושבת ש"הוא היה צריך ללכת מזמן ולחסוך מכולנו את הסבל הזה, את כתבי האישום ההזויים האלה". אם אכן יגיע היום שאחרי נתניהו, היא תתמוך בישראל כ"ץ ויריב לוין.

מרחב ההכחשה של הנוכחים ביחס לאופק הפוליטי הרעוע של נתניהו היה בלתי מעורער. כולם פה משדרים שאפילו אם יילך לעסקה עם הפרקליטות, זה יהיה רק בתנאי שלא ייפגע הסיכוי שלו להיבחר שוב. "נתניהו יסכים לעסקה רק אם יורידו לו את הקלון", אומר עו"ד יוסף עזרא, שמגדיר את עצמו כשייך לקבוצת "נאמני מולדת בליכוד".

גם ח"כ מאי גולן אומרת שהיא "לא חושבת על זה ומקווה שהוא לא יסכים לשום עסקת טיעון, לא כדאי לו, המלחמה לא רק שלו והוא צריך לחזור בגדול. אין יום שאחרי, הלו"ז הפוליטי זה להפיל את הממשלה הרעה הזו ואם לא אנחנו נעשה את זה הם ייפלו בעצמם".

את מגדירה את עצמך כתומכת ברגב?
"באנו לתמוך בה כחברה מדהימה לסיעה ולפגוש חברי ליכוד. אין שום מחנות, יש לנו מנהיג שכולנו עומדים מאחוריו. הכנסים האלה לא פוליטיים אלא כנסים של לחזק ולהתחזק".

"באנו לתמוך בה כחברה מדהימה לסיעה ולפגוש חברי ליכוד. אין שום מחנות, יש לנו מנהיג שכולנו עומדים מאחוריו. הכנסים האלה לא פוליטיים אלא כנסים של לחזק ולהתחזק"

מרים הנביאה

אמנם אף אחד לא מוכן לדבר כאן בגלוי על קרב הירושה ביום שאחרי – הפיל שבאולם – כולל כלת השמחה עצמה, שנכנסה לאולם בגלימה קדמונית לבנה, כאילו הגיעה לסט של סרט היסטורי תקופתי מהעת העתיקה.

משתה פורים של ח"כ מירי רגב ברחובות, 19 במרץ 2022 (צילום: עומר שרביט)
משתה פורים של ח"כ מירי רגב ברחובות, 19 במרץ 2022 (צילום: עומר שרביט)

בקהל שיערו שרגב מחופשת לקליאופטרה, היורשת האחרונה בשושלת מלכות מצרים ההלניסטית. אלא שרגב העידה על עצמה שהיא למעשה מרים הנביאה, מי שעמדה במרי נגד המצרים והיתה אחראית על התופים והמחולות בשעתו הקשה של עם ישראל במדבר סיני.

נאום רגב היה צפוי. אחרי מס השפתיים של התנחומים על מותו של הרב קנייבסקי, היא שילהבה את הקהל בצרורות על נפתלי בנט ובעיקר איילת שקד, במעין גרסה עדכנית למגילת אסתר:

"פייק המלך בנט ושקד, שסובלת מכאבי מעי הגס והדק, שעלו לשלטון במרמה, דיברו ימין ועשו שמאל … אבוי למלך תאב השלטון שהחליט לוותר על הנגב שניתן למנסור עבאס , ושילם לו 53 מיליארד מטבעות זהב … ישבו על כס מלכות בזמן שהעם ללא פרנסה ועבודה … הממלכה לא נתנה מענקים, חל"תים, מתנות לאביונים …

"הטילו גזרות, מחירי החלב והבשר שברו שיאים, סריס האוצר הבטיח ביצים מאוקראינה והביצים מחפשות את דרכן ארצה … בתל אביב עשו מס גודש, מזל שברכבת המזגנית עובדת … הם לא באו לעבוד בשביל העם הם באו לעבוד עליו … פייק המלך עסוק במלחמות של אחרים, העם הלך שבי אחרי אחרי מי שהתחפש לימין וקיבל שמאל … ונהפוכו, נחזור לשלטון עם בנימין נתניהו".

"סריס האוצר הבטיח ביצים מאוקראינה והן מחפשות את דרכן ארצה. בתל אביב עשו מס גודש, מזל שברכבת המזגנית עובדת. הם לא באו לעבוד בשביל העם, הם באו לעבוד עליו"

חברי הכנסת דוד ביטן ומאי גולן במשתה פורים של מירי רגב ברחובות, 19 במרץ 2022 (צילום: עומר שרביט)
חברי הכנסת דוד ביטן ומאי גולן במשתה פורים של מירי רגב ברחובות, 19 במרץ 2022 (צילום: עומר שרביט)

ספק אם רגב מאמינה לעצמה בהקשר לנתניהו, אך כולם כאן נצמדים לדף המסרים שמבטן את שלטונו של יו"ר הליכוד ומבטיח לו נצחון בפריימריז ברוב מוחץ גם היום, אם יולי אדלשטיין יעז להתמודד מולו.

בין הח"כים שהגיעו להתמנגל באירוע היו דוד ביטן, גלית דיסטל-אטבריאן, גדי יברקן, מאי גולן, קטי שטרית וקרן ברק. אף אחד מהם לא בהכרח ב"מחנה רגב", אך הנוכחות שלהם הייתה טבעית במקום שבו מסתובבים קבלני הקולות החשובים במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל.

אורח נוסף היה ח"כ איתמר בן-גביר מסיעת הציונות הדתית. דווקא אותו הצלחתי לפספס, אך שמעתי על ביקורו מאורחים אחרים שהיו במקום והשתוממו על הביקור המפתיע של הח"כ ממפלגת הימין הקיצוני. דוברו של בן-גביר אישר שהוא הוזמן על ידי רגב ולכן הגיע.

אורח נוסף היה ח"כ איתמר בן-גביר מסיעת הציונות הדתית. שמעתי על ביקורו מאורחים אחרים שהיו במקום והשתוממו על הביקור המפתיע של הח"כ ממפלגת הימין הקיצוני

בתשובה לשאלה מה לבן-גביר ולאירוע של רגב בליכוד, השיב אחד האורחים כי "בן-גביר לקח לנו הרבה קולות, אז מחבקים אותו". לא ברור מה המשמעות של הזמנתו לכנס, אך בסופו של דבר רגב לא סטתה מרוח המפקד. אחרי הכל הח"כ הכהניסט נכנס לכנסת בעידודו של נתניהו. דווקא הוא עצמו לא הגיע למשתה, אך צלו ריחף מעל האירוע.

חברי הכנסת מירי רגב ואיתמר בן-גביר במשתה של רגב ברחובות, 19 במרץ 2022 (צילום: דוברות מירי רגב)
חברי הכנסת מירי רגב ואיתמר בן-גביר במשתה של רגב ברחובות, 19 במרץ 2022 (צילום: דוברות מירי רגב)
עוד 1,121 מילים
סגירה