זלנסקי: הסכמות שיושגו עם רוסיה יצטרכו להיות מובאות למשאל עם

רוסיה לשגריר האמריקאי: היחסים בין המדינות על סף ניתוק ● אחרי נאומו התקיף - הודה נשיא אוקראינה לבנט על מאמצי התיווך ● ראש הממשלה מבקר במצרים; יקיים פגישה משותפת עם א-סיסי ועם יורש העצר של האמירויות בן זאיד ● דיווח: פוגלמן יוותר על מינויו לנשיא בית המשפט העליון בשל אורכה הקצר של כהונתו ● זנדברג דורשת מטרופר לשנות את תוואי המירוץ בים המלח

כבאים מכבים שרפה ליד מרכז קניות שנפגע בהפגזות בקייב שבאוקראינה, 21 במרץ 2022 (צילום: Felipe Dana, AP)
Felipe Dana, AP
כבאים מכבים שרפה ליד מרכז קניות שנפגע בהפגזות בקייב שבאוקראינה, 21 במרץ 2022

אחרי הנאום לכנסת, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בסרטון הווידאו היומי לאוקראינים: "ראש ממשלת ישראל בנט מנסה למצוא דרך לנהל משא ומתן עם רוסיה. מעריך את המאמצים. כמובן שלישראל יש את האינטרסים והאסטרטגיה שלה להגן על אזרחיה, אנחנו מבינים את כל זה. במוקדם או במאוחר נתחיל בשיחות עם רוסיה, אולי בירושלים. זה המקום הנכון לעשות בו שלום – וזה אפשרי".

It is already the 25th day since the Russian military has been vainly trying to find imaginary "Nazis" from whom they allegedly wanted to defend our people. Just as they are vainly trying to find Ukrainians who would meet them with flowers. And most importantly – the Russian military cannot find a way home. That is why our soldiers help them with the path to God's judgment.

Posted by Володимир Зеленський on Sunday, March 20, 2022

משרד החוץ של אוקראינה על פעילותו של הצבא הרוסי בעיר הנצורה מריאופול: "תחילה הם הרסו את הערים, הפציצו בתי חולים, תיאטראות, בתי ספר ומקלטים, והרגו אזרחים וילדים. לאחר מכן הם העבירו בכוח את האנשים המפוחדים והתשושים לאדמתו של הפולש. פרק ממלחמת העולם השנייה? לא – אלה פעולות הצבא הרוסי, היום במריאופול".

בתוך כך, סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירנה ורשצ'וק דחתה את קריאת רוסיה לכוחות האוקראיניים בעיר להניח את נשקם: "לא יהיו שיחות על כניעה ועל הנחת הנשק, כבר הודענו זאת לרוסיה".

בית החולים במריאופול אחרי שהופצץ על ידי רוסיה, 9 במרץ 2022 (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
בית החולים במריאופול אחרי שהופצץ על ידי רוסיה, 9 במרץ 2022 (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יטוס לפולין ביום שישי כדי להיפגש עם נשיא פולין אנדז'יי דודה ולדון עימו על תגובה עולמית ל"משבר ההומניטרי שנגרם על ידי רוסיה, ללא הצדקה וללא התגרות מצדה של אוקראינה".

לפי שירותי החירום וההצלה בעיר קייב, מספר ההרוגים בהפצצה שאירעה מוקדם יותר הלילה ברובע פודיל שבמרכז העיר עלה לארבעה. בעקבות ההפצצה פרצה שריפה במרכז קניות ברובע.

בעיר סומי מדווחים כי דליפת אמוניה ברדיוס של כחמישה קילומטרים מסכנת את תושבי האזור. הדליפה פרצה בעקבות פגיעה במכל אמוניה גדול כתוצאה מתקיפה רוסית.

סגירה