בנימין ושרה נתניהו מגיעים לקייב

האוקראינים לא מכירים את שרה נתניהו כמו שאנחנו מכירים ● הם לא מבינים את הנסיבות, ויש נסיבות ● בירנית גורן ניתחה את תקרית החלה של שרה נתניהו, פריים אחרי פריים, פירור אחרי פירור ● פרשנות

התקשורת באוקראינה הייתה כמרקחה הבוקר: אשת ראש ממשלת ישראל הביעה זלזול במסורת ארוכת שנים של העם האוקראיני, והשליכה פיסת חלה שהוגשה לה בקבלת הפנים בשדה התעופה בקייב – תקרית שתועדה, בין היתר, במצלמתו של כתב חדשות 12, יאיר שרקי.

האוקראינים לא מכירים את שרה נתניהו כמו שאנחנו מכירים. הם לא מבינים את הנסיבות. ויש נסיבות.

זה מתחיל בעובדה שקברניט אל על לא בירך את אשת ראש הממשלה בהכריזו באוזני כל הנוסעים על האישיות החשובה מאוד שהצטרפה לטיסה. אפשר לצחוק על זה, אבל עם יד על הלב: זה באמת מעליב. מה ששרה לא לקחה בחשבון, זה שטייסים פשוט מורגלים לא להתייחס בכבוד לדיילות. גם אם הן דיילות עבר.

אחרי זה, אנשי פמלייתו של בנימין נתניהו חסמו לה את הגישה לקוקפיט – שזה בפני עצמו מרגיז. כי מה שווה הבית בבלפור, אם אי אפשר להיכנס לתא הטייס ולהצטלם שם?

ואם שלוש שעות הטיסה לקייב לא היוו סיוט מספיק, נפתחה דלת המטוס – ושרה גילתה, מול כל הצלמים, שהמעיל שבחרה עם סנדרה, הוא באותו הצבע של גרם המדרגות.

לאכול חלה היה הדבר האחרון שהיא ייחלה לו. גלידת פיסטוק הייתה הרבה יותר מנחמת.

התשתית לתקרית

sarah1
בנימין ושרה נתניהו יורדים ממדרגות המטוס – ניתן לראות שהם אוחזים ידיים בשלב זה. שרה מנצלת את יד ימין הפנויה לנפנוף שיער אחרון, לפני המפגש עם מקבלי הפנים.

sarah2נתניהו בוחן את הגיזרה – סדר הפניית המבטים מעניינת:

קודם הוא מביט בדבר הזה שמונח מתחת לאפו, על מגש.

משם הוא מעיף מבט לעבר הצלם שעומד מצד ימין – לוודא שיש פריים טוב לעיתון של מחר.

ועכשיו הזמן לסובב את הראש לשמאל, לעבר המארחת השנייה.

בכל הזמן הזה, המבט המחויך של שרה נותר מקובע על המארחת שמחזיקה בחלה.

sarah3
במיומנות שלא הייתה מביישת שופט במאסטר שף, ראש הממשלה בוצע חתיכה מהחלה המונחת לפניו. שרה, לצידו, משפילה מעט את ראשה הצידה ומבליעה מבט מבוהל.

sarah4
ללא ברכת הגומל, עם ברכת לחיים (או מה שזה לא יהיה, באוקראינית שוטפת), ראש הממשלה עושה את שמוטל עליו ותוחב את חתיכת החלה – ללא היסוס – היישר לפיו.

אולי יש בה תאנים והוא רגיש לתאנים? אולי יש בה שומר והוא שונא טעם אניס (כמו כל בן אדם נורמלי)? נתניהו לא שואל את עצמו שאלות קיומיות כאלה: מנהיג אמיתי אוכל חלה אוקראינית ללא היסוס.

האשם האמיתי בתקרית

sarah5
למה, למה, למה אתה מערב את שרה?

את השאלה הזו נתניהו בוודאי ישאל את עצמו שנים קדימה. למה?

צריך להתעכב על הרגע הזה, שבו נתניהו מנסה להאכיל את אשתו. להאכיל – לא להציע לה חתיכה, להאכיל.

נתניהו, לזכותו יאמר, לקח ממש פירור מקצה החלה. אבל אז עשה טעות שכל גבר צריך ללמוד ממנה: הוא ניסה להאכיל את שרה. הוא כיוון את החתיכה היישר לפיה.

שרה דווקא הגישה את יד שמאל – שנותרה מיותמת מאז נתניהו והיא ירדו ממדרגות המטוס, והאיש שחרר את אחיזתה לטובת החלה.

היא עשתה מה שכל אישה מעודנת תעשה: היא קיערה את כף ידה, מוכנה לקלוט את הפחמימה שהאיש מביא לה.

אבל לא, ביבי היה חייב לנסות להאכיל את האביזר. מזל שלא זרק לה באוויר וקרא "תיפסי!"

sarah6
שרה, מצידה, נראתה מבועתת מפירור החלה שהתקרב לשפתיה בניגוד לרצונה. תסתכלו עליה, אישה שלא הכריזו עליה במטוס, שלא נתנו לה להיכנס לקוקפיט, שלובשת גרם מדרגות – ועכשיו צריכה לפתוח פה ולבלוע את מה שנתניהו מאכיל אותה. תסתכלו עליה – ותראו אותנו.

שלא יהיה ספק: שרה נתניהו היא הקרבן כאן.

sarah7
ברגע האחרון, האישה שאיתו שולחת את יד ימין – ומיירטת את פירור החלה מידו של ראש הממשלה, ממש סנטימטרים לפני שהגיע ליעד שפתיה. בשלב הזה, צריך לומר, שרה נתניהו מקבלת מאיתנו ציון 10. ע-ש-ר!

התקרית

sarah8-1
😳
😳
😳

מה ראיתי עכשיו?

sarah8
האופן שבו שרה נתניהו פורשת את אצבעותיה ומשחררת את פיסת החלה לקרקע הוא מסוג החומרים שמיטב במאי הקולנוע משוועים לו. הנונשלנטיות, האצבעות העדינות הנפרשות כמניפה – ובכל הזמן הזה, החיוך שלא משתנה.

שרה באלמנט שלה. שרה, האירופאית, העדינה, דיילת אל על במחלקה ראשונה שהתחתנה עם ראש הממשלה עם הכי הרבה ותק בישראל – שרה עכשיו בעולם משלה. בעולם שבו היא אישה עצמאית, MA ,BA, ומשוחררת לעשות כרצונה.

sarah9
ידיה של שרה חוזרות למנח-הגבירה-שלצידו. ונתניהו מנקה את ידיו מכל הסיפור. הוא לא ראה כלום ממילא – ואם לא ראה כלום, איך יידע? הוא אף פעם לא יודע.

נ.ב.

אפשר להתעכב שנייה על העובדה שבזמן שאשתו מתמודדת עם המשבר הדיפלומטי שלה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אוכל מול המצלמות בפה פתוח?

sarah10

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
ווי אתם לא אמיתיים - כמה אפשר להתעסק בחרא הזה במקום בדבר האמיתי שזה החורבן של כל ממלכתיות ומה שעוד היה פה מאחד בארץ - תהיו בריאים - אתם משחקים לידיים שלו בהתעסקות בשטויות. מגחיכים את שא... המשך קריאה

ווי אתם לא אמיתיים – כמה אפשר להתעסק בחרא הזה במקום בדבר האמיתי שזה החורבן של כל ממלכתיות ומה שעוד היה פה מאחד בארץ – תהיו בריאים – אתם משחקים לידיים שלו בהתעסקות בשטויות. מגחיכים את שאר הטיעונים הלגיטימיים. פשוט טמטום אחד גדול. כל הכתבה חיפשתי מתי בירנית תתרומם מהשיח המפגר הזה ותגיד לכולם להתעורר (כי זה מה שהיא תמיד עושה וטוב שכך)

עוד 650 מילים ו-5 תגובות
סגירה