סוכני השקר והשנאה

מתנחלים רעולי פנים ליד יצהר ב-2010 (צילום: agdi Ashtiyeh /Flash90)
agdi Ashtiyeh /Flash90
מתנחלים רעולי פנים ליד יצהר ב-2010

קלמן ליבסקינד פרסם במעריב ובוואלה מאמר שטנה בכותרת "סוכני השקר: הקונספציה על ערביי ישראל והדו-קיום שוב מתפוצצת לנו בפרצוף".

קריאה מדוקדקת של המאמר מבהירה כי ליבסקינד פועל לפי המודל: אלו הן האמונות והאמיתות שלי שעליהן אני מבסס את הממצאים והמסקנות שלי.

בתמצית, האמונות שלו הן שהערבים שונאים אותנו, שהמוני ערבים אזרחי ישראל מזדהים אידיאולוגית עם האויב, ושהאיום האמיתי לביטחוננו נשקף מכיוונם. מיהם הערבים האלו ששונאים אותנו, ומיהו האויב, ליבסקינד סותם ולא מפרש.

בתמצית, אמונותיו הן שהערבים שונאים אותנו, שהמוני ערבים אזרחי ישראל מזדהים אידיאולוגית עם האויב, ושהאיום האמיתי לביטחוננו נשקף מכיוונם. מי הערבים ששונאים אותנו, ומי האויב, ליבסקינד סותם ולא מפרש

אולי המשפט במאמר המסגיר את אמונותיו ועולמו החשוך של ליבסקינד הוא: "לא כל הערבים מחבלים, אבל כל המחבלים ערבים".

כל המחבלים ערבים? ליבסקינד "שוכח" או זוכר ומתעלם מהמחתרת היהודית הרצחנית, מפעולות "תג מחיר" ומשורה ארוכה של טרוריסטים יהודים, ביניהם:

  • ד"ר ברוך גולדשטיין שרצח 29 ערבים מוסלמים בעת תפילה במסגד במערת המכפלה בחברון.
  • עמירם בן אוליאל שרצח את שלושת בני משפחה דוואבשה בדוּמָא.
  • יוסף חיים בן דוד ושני אחייניו הקטינים, שחטפו ושרפו את מוחמד אבו ח'דיר משועפט.
  • עדן נתן-זדה שרצח ארבעה מנוסעי אוטובוס בשפרעם.

וזו רשימה חלקית בלבד. ואולי הם הפכו אצל ליבסקינד למחבלים ערבים. כדאי לליבסקינד וחבר מרעיו המגיבים בתגובות שנאה במאמר לקרוא את הפרק "טרור יהודי בישראל" בויקיפדיה.

קלמן ליבסקינד מתעלם מכל זאת ומסלק במאמרו את כל המושגים הכי בסיסיים של יושר ואתיקה באמצעות טיעונים הנובעים בחלקם מטיפול קריאטיבי באמת. הוא מבטל במאמר את הדעות השונות הנוגדות לשלו, או המפריכות את הדוגמות שלו. כמו אלו של שר החוץ יאיר לפיד, השר לביטחון הפנים עמר בר־לב, השרה מרב מיכאלי. השר חבר הקבינט, ניצן הורוביץ, מנסור עבאס, תא"ל ד"ר מאיר אלרן, לשעבר סגן ראש אמ"ן, ואל"ם ד"ר אפרים לביא, לשעבר ראש הזירה הפלסטינית באמ"ן – עכשיו חוקרי INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי. ה-INSS עצמו הפך בהבל פיו וחריטת קולמוסו של ליבסקינד להיות "סוכן שקר נוסף ומסוכן".

ליבסקינד מתעלם מכל זאת בטיעונים הנובעים בחלקם מטיפול קריאטיבי באמת. הוא מבטל במאמר את הדעות השונות הנוגדות לשלו, או המפריכות את הדוגמות שלו

רובנו רוצים להאמין כי הדעות שלנו נוצרו לאורך זמן על ידי שיקול זהיר ורציונלי של עובדות ורעיונות, וכי ההחלטות שלנו, המעוגנות בדעות אלה, הן מבוססות ומושכלות. אבל המחקר גילה כי לעתים קרובות אנו מבססים את הדעות שלנו על האמונות שלנו. האמונות שלנו יכולות להכתיב את העובדות שבחרנו לקבל. יותר מזה, הן יכולות לגרום לנו לשנות את העובדות כך שיתאימו טוב יותר עם הדעות הקדומות והאמונות שלנו.

מחקרים אלו עוזרים להסביר מדוע הימין הלאומני הישראלי, כולל ליבסקינד, (והשמאל הרדיקלי) אינו מסוגל להתמודד עם המציאות. כל כך הרבה אנשים בימין מתכנסים במבנה אמונות סגור ועל הדלת הם תלו שלט "נא לא להפריע".

הם בחרו ובוחרים רק את העובדות שיבדלו אותם מהאמיתות שאינן נוחות, וכל מי המאיים על מערכת האמונות שלהם מותקף. ליבסקינד מתעלם מעובדות שאינן עולות בקנה אחד עם תמונת עולמו. העולם שלו הוא שחור לבן בלי גוונים וצבעים. הוא מסרב להבחין במציאות שמחוץ לעולמו הסגור. העולם שלו הוא דיכוטומי, הלנו אתה או לצרינו, מי שאינו ידידי הוא האויב שלי.

אנשי הימין הלאומני וקלמן ליבסקינד בראשם הרעיוני, קוראים את העובדות כך שיוכלו לחיות עמן מוסרית ופרקטית. הם בונים לעצמם עולם סגור, ווירטואלי, בו כל פלסטיני, ערבי או מוסלמי הוא איום קיומי.

ההיסטוריה הקרובה של העם הפלסטיני מושכחת ונשכחת. יותר מזה, הם מתכחשים לקיומו של העם הפלסטיני, אולי כי קשה להם לקבל את המציאות. בעולמם איננו כובשים ומתנחלים אלא רק קורבנות של תוקפנות וטרור פלסטיני מתמשכת.

המחקר גילה כי לעתים קרובות אנו מבססים את דעותינו על אמונותנו, והן מכתיבות את העובדות שבחרנו לקבל. יותר מזה, הן יכולות לגרום לנו לשנות את העובדות כך שיתאימו טוב יותר לדעותינו הקדומות

העולם הערבי הוא אויב אדיר כוח בעוד אנו הישראלים בסכנת הכחדה, גם כאשר צה"ל הוא הצבא החזק באזור ומגדיל את עוצמתו פי כמה, וגם כאשר כוחנו מוצג לראווה ומופעל תכופות למען יראו ויראו. אבל בעיני עצמם אנו תמיד קורבן אפשרי של כוח שטני, העומד בכל רגע לשחזר את ההיסטוריה.

מעניין אם עולה בדעתם האפשרות הקשה שיהודים אינם העם הנבחר, נזר הבריאה. שהפלסטינים והערבים אינם בהכרח כולם אויבים, שלא כולם רוצים לזרוק אותנו לים. מעניין לדעת אם הם רואים ומבינים שכוונותינו ומעשינו כפי שהם מיושמים בשטחים הם עצמם תוקפניים, וחוסמים כל אפשרות לשינוי, אשר יתכן שיוכל להחזיר אותנו לקיום נורמלי בקרב משפחת העמים.

פוליטיקאים ועיתונאים, כמו קלמן ליבסקינד, נביא השקר, סוכן השנאה והגזענות, מספרים לנו כבר שנים שהערבים שונאים אותנו, ומתעלמים מכך שהאיום האמיתי לביטחוננו נשקף מכיוונם של מתנחלים טרוריסטים ותומכיהם, המכונים "נוער הגבעות", הגרים ב"יהודה ושומרון", חלקם בסיסי טרור יהודי, בשמות המכובסים "מאחזים", התנחלות לא חוקית, "התיישבות צעירה", ולאחרונה חוות בודדים. לשקר הזה, שהם הצליחו להטמיע כאן בהתמדה, להינדוס תודעה ולשטיפת מוח של התקשורת, יש מחיר דמים כבד.

ליבסקינד וחבר מרעיו שיושבים באין ספור צמתים המשפיעים על סדר היום שלנו, מקפידים להתעלם מהמציאות, לעצום עיניים, ולאנוס בכל פעם מחדש את עמדתם הפוליטית על המפה, כדי להוכיח שדרכם היא הדרך הנכונה.

שוב ושוב הם מסבירים לנו שאין יהודים רעים, יש רק ערבים רעים, רוצחים בפועל ובפוטנציה. שאם מעשרות יישובים בישראל ובשטחים יצאו ויוצאים מחבלים וטרוריסטים יהודיים לפרוע פרעות בערבים, בפלסטינים ובבדואים החיים לידם, אלו הערבים שצריכים לעמוד בפינה ולהתבייש.

מעניין לדעת אם הם רואים ומבינים שכוונותינו ומעשינו כפי שהם מיושמים בשטחים הם עצמם תוקפניים, וחוסמים כל אפשרות לשינוי, אשר יתכן שיוכל להחזיר אותנו לקיום נורמלי בקרב משפחת העמים

לפי ליבסקינד היהודים הרעים אינם אלא קומץ של "כמה נערי גבעות עם פאות ארוכות". הוא מתעלם מהמערכת התומכת והמשלימה בחבורת המתנחלים פורעי החוק הגודעים עצים, שורפים מכוניות ובתי ערבים, והפוגעים גם בכוחות בטחון. והכל בתמיכה של עיתונות ימנית ועיתונאים ימנים רדיקליים, שונאים וגזענים המשולבים בגורמים פוליטיים מהימין הלאומני ועד תומכי כהנא מוצהרים.

על אלו כמו ליבסקינד נאמר: אִם תִּכְתּוֹשׁ-אֶת-הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי, לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ" (משלי כז כב).

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 899 מילים
סגירה