גנץ שוחח עם אבו מאזן: ישראל נכונה להרחיב את ההקלות, אם לא תחול הסלמה ביטחונית

לפיד: "האדמה נספגת בדמם של חפים מפשע: הכוחות הרוסיים ביצעו פשעי מלחמה"; בנט: "אנו מזועזעים מהמראות הקשים ואנו מגנים אותם בכל תוקף" ● דיווח: בניגוד לטענת מוסקבה, צילומי לוויין מראים שגופות בבוצ'ה היו בשטח עוד לפני נסיגת רוסיה ● ליברמן הודיע על הוזלת הדלק למשך שלושה חודשים ● ישראלית, שעצורה באמירויות מזה שנה, הורשעה בסחר בסמים ונידונה למוות

חיילים ושוטרים מפטרלים בירושלים, 5 באפריל 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חיילים ושוטרים מפטרלים בירושלים, 5 באפריל 2022

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר שלרוסיה אין מקום בגוף זכויות האדם של האו"ם: "שוחחתי עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש על המצב הביטחוני הנוכחי ועל הטבח בבוצ'ה. הבהרתי שנשתמש בכל מנגנוני האו"ם כדי לאסוף ראיות ולהטיל דין על פושעי מלחמה רוסים".

בעקבות הטבח בבוצ'ה: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי יישא נאום במועצת הביטחון של האו"ם.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי לפחות 300 אזרחים נהרגו בעיירה בוצ'ה וכי מספר האזרחים שנהרגו בעיר הורודנקה ובעיירות משוחררות אחרות עשוי להיות גבוה בהרבה.

The time will come when every Russian will learn the whole truth about who of their fellow citizens killed. Who gave orders. Who turned a blind eye to the murders. We will establish all this. And make it globally known. It is now 2022. And we have much more tools than those who prosecuted the Nazis after World War II.

Posted by Володимир Зеленський on Monday, April 4, 2022

ראש עיריית מיקולאייב אולכסנדר סנקביץ' אמר כי לפחות 11 בני אדם נהרגו ו־60 נפצעו בתקיפות רוסיה בעיר. לדבריו הרוסים תקפו בתי חולים, גני ילדים, בתי ספר ובתי יתומים בעיר.

שר המודיעין אלעזר שטרן בגלי צה"ל: "זה חודש שהתכוננו אליו, ידענו את המורכבות שלו ואת העובדה שהוא מועד לפורענות. אבל אני מציע לא לספור את הימים ולחכות לפיגוע שיקרה בעקבות מהומות פה ושם. ברור שיש לגופי הביטחון יכולת להחזיק את החודש הזה".

על הטבח בבוצ'ה אמר: "מי שמבצע פשעי מלחמה חייב לתת את הדין. מה שמתפרסם מאתגר את העמדה שלנו, שהיא אכן מורכבת, אבל אין ספק שמה שקורה שם לא יכול להשאיר אותנו אדישים ואנחנו לא יכולים להגיד 'זה לא עסק שלנו'".

השר לענייני מודיעין אלעזר שטרן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
השר לענייני מודיעין אלעזר שטרן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
סגירה