יו"ר מועצת יש"ע מחרים את הפגנת הימין בעקבות החלטת נתניהו לנאום בה

פרסום ראשון ראש הממשלה לשעבר יגיע היום להפגנת הימין בירושלים ולראשונה מזה שנים ינאם בהפגנה אופוזיציונית ● אלא שנתניהו אמור לנאום נגד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון - רגע אחרי שהיה בעצמו היעד להפגנות המתנחלים נגדו על שנים של הקפאת הבנייה ● דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע ואיש תקווה חדשה, כבר הודיע כי יחרים את העצרת

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני
יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני

בנימין נתניהו יגיע היום להפגנה של הימין מול משרד ראש הממשלה. את ההפגנה מארגנים ראשי המועצות ביהודה ושומרון "במחאה על ההקלות הביטחוניות, הקפאת הבנייה וההשתלטות הפלסטינית על השטחים הפתוחים שמזמינה טרור רצחני".

זו תהיה ההופעה הראשונה של נתניהו בהפגנה אופוזיציונית מזה שנים ארוכות. אני לא זוכר נאום שלו מול רבבות מפגיני ימין בכיכרות מאז ההפגנה המפורסמת בכיכר ציון.

המכנה המשותף המסתמן בין ההפגנה ההיא וההפגנה היום היא ויזואלית. כמו הכרזות של אז, גם זו שמזמינה היום את המפגינים היא אדומה מדם. "ישראל מדממת", נכתב בה. את התמונות של רבין ופרס מחליפות היום אלה של נפתלי בנט, בני גנץ ועמר בר-לב.

כרזת ההפגנה של הימין מול משרד ראש הממשלה שתתקיים ב-6 באפריל 2022
כרזת ההפגנה של הימין מול משרד ראש הממשלה שתתקיים ב-6 באפריל 2022

נתניהו הדהד ברשת החברתית את הנאום הצפוי שלו בהפגנה, מה שמבטיח השתתפות שיא. אבל בכל זאת יש כאן בעיה. מארגני ההפגנה שהזמינו את נתניהו לנאום נגד הקפאת הבנייה הפגינו נגדו לאורך שנים רק בגלל שהקפיא בעצמו את הבנייה ביהודה ושומרון.

הדילמה הזו קורעת את המתנחלים. אתמול אמר יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני לזמן ישראל כי הוא מתכוון להחרים את ההפגנה ולא יגיע היום לירושלים. "המקפיא הכי גדול של ההתיישבות הוא בנימין נתניהו", מאשים אלחייני.

אתמול אמר יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני לזמן ישראל כי הוא מתכוון להחרים את ההפגנה. "המקפיא הכי גדול של ההתיישבות הוא בנימין נתניהו", מאשים אלחייני

יוסי דגן, יו"ר המועצה האזורית שומרון, אחד המארגנים והמממנים של ההפגנה, היה אלוף המפגינים נגד נתניהו בגלל הקפאת הבנייה בהתנחלויות. רק לפני שנה ורבע הוא שבת רעב מול המשרד של ראש הממשלה נתניהו בגלל שלא מחברים למים ולחשמל את המאחזים הלא חוקיים שמכונים בימין "ההתיישבות הצעירה".

דווקא השר בני גנץ פועל היום לחיבור עשרות מאחזים באופן חוקי לרשת החשמל והמים, אם כי התהליך נתקל בקשיים משפטיים.

נתניהו הקפיא את הבנייה בהתנחלויות אחרי הבחירה של ברק אובמה לנשיא ארצות הברית, כדי להוכיח רצינות במו"מ מול הפלסטינים. ההקפאה הזו נמשכה שנה, מסוף 2009 עד סוף 2010. אולם המתנחלים טענו שבכל שנות שלטון אובמה, לא בנו גם אחרי 2010.

וכך, ביוני 2017, הקים דגן מאהל מחאה תחת ביתו של נתניהו. "אחרי שמונה שנות הקפאה של הנשיא אובמה הגיע תורו של נתניהו להקפיא אותנו", אמר אז דגן והוסיף ש"אם ההקפאה תימשך, צריך לבחור מועמד אחר מהימין לראשות הממשלה".

מאהל המחאה של יוסי דגן (שלישי משמאל) מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ב-5 בנובמבר 2017 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מאהל המחאה של יוסי דגן (שלישי משמאל) מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ב-5 בנובמבר 2017 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

באוגוסט 2020 הקפיא נתניהו את הבנייה בהתנחלויות בגלל ההסכם עם איחוד האמירויות. דגן וחבריו שבתו והפגינו שוב.

הטענות נגד נתניהו הם העתק מדויק של הטענות שנשמעות היום נגד ראש הממשלה בנט ושר הביטחון גנץ. "מועצת התכנון העליונה לא התכנסה למרות שנתניהו הבטיח שהיא תתכנס אחת לשלושה חודשים", נאמר אז וגם עכשיו, רק עם שינוי כתובת היעד.

אתמול ביקרה שרת הפנים איילת שקד בבקעת הירדן ונפגשה עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון. את פניה קיבלו מפגינים מההתנחלויות שהניפו כרזה עם התמונות של 11 קורבנות הפיגועים בשבועיים האחרונים. היום הם יגיעו להפגנה הגדולה מול משרד ראש הממשלה, אחרי דיון הפגרה הסוער שצפוי בכנסת.

שקד אמרה אתמול לזמן ישראל כי "אין הקפאה בהתנחלויות. גנץ מעכב את כינוס מועצת התכנון אבל היא תתכנס – וכל הבנייה תאושר בסוף".

שקד אמרה אתמול לזמן ישראל כי "אין הקפאה בהתנחלויות. גנץ מעכב את כינוס מועצת התכנון אבל היא תתכנס – וכל הבנייה תאושר בסוף"

שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד במליאת הכנסת, 17 בינואר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד במליאת הכנסת, 17 בינואר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע שהוא גם יו"ר המועצה האזורית בקעת הירדן, מחרים כאמור את ההפגנה היום בגלל ההשתתפות של נתניהו באירוע.

"נתניהו הוא האיש שאחראי להשתלטות של הפלסטינים בשטחי C, הוא קרא להקמת מדינה פלסטינית ודיבר על שתי מדינות לשני עמים, הוא לא קידם את ההתיישבות הצעירה והיום הוא שולח את הפעילים שלו להשתלח בהתיישבות", אמר אלחייני לזמן ישראל.

"נתניהו הוא האיש שאחראי להשתלטות של הפלסטינים בשטחי C, הוא קרא להקמת מדינה פלסטינית, הוא לא קידם את ההתיישבות הצעירה והיום הוא שולח את הפעילים שלו להשתלח בהתיישבות"

אלחייני, יש לציין, הוא איש תקווה חדשה בראשה עומד השר גדעון סער.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
נתניהו הוא איש שיווק ותו לא. מימן את חמאס באמצעות מזוודות הכסף, וחימש את המגזר הערבי. אין מחילה לאיש הניקלה הזה, שמעדיף את טובתו האישית על פני טובת המדינה, וגרר אותנו לשלש מערכות בחירות... המשך קריאה

נתניהו הוא איש שיווק ותו לא. מימן את חמאס באמצעות מזוודות הכסף, וחימש את המגזר הערבי.
אין מחילה לאיש הניקלה הזה, שמעדיף את טובתו האישית על פני טובת המדינה, וגרר אותנו לשלש מערכות בחירות מיותרות, ויתכן שלאחת נוספת בקרוב.
דאג לטייקונים ולא לאזרח ממעמד הביניים.

הליכוד, מה, כבר הספקתם לשכוח?, אתם פשוט מוגי לב, אני ליכודניק בדם אך שילטון ביבי החריב את המדינה, ההתנהגות הזו של הערבים זו תוצאת ביבי, מה שתפסו עליו זה רק טיפה בים, לי למשפחתי הענפה וכ... המשך קריאה

הליכוד, מה, כבר הספקתם לשכוח?, אתם פשוט מוגי לב, אני ליכודניק בדם אך שילטון ביבי החריב את המדינה, ההתנהגות הזו של הערבים זו תוצאת ביבי, מה שתפסו עליו זה רק טיפה בים, לי למשפחתי הענפה וכמעט כל חבריי עזבנו לאיתמר בן גביר שהוא מלח הארץ איכפת לו מהמדינה לא יודע מהו פחד מי שפוחד לא מתאים לו להיות בפוליטיקה וביבי פחדן לא קטן, אך אלה שמצביעים לו אני אומר לכם אתם צריכים להתבייש, אתם בליכוד חולמים רק על הג'ובים,

עוד 570 מילים ו-2 תגובות
סגירה