עידית סילמן פרשה - על שום מה?

מימין: עידית סילמן, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אבי דישי, פלאש 90
מימין: עידית סילמן, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב

בהיאלם תרועת הפסטיבלים ובשוך נפיחות השופרות – ואני מדבר אילך, ינון מגל – נראה שהמהלך של סילמן, שגרם לעמית סגל להישאר ער עד לשעות הקטנות הלילה רק כדי "להיות הראשון שיספר", הוא אומנם לא עניין של מה בכך, אבל הוא גם הרבה פחות ממה שקיוותה סילמן. הרי לא מחרבים ממשלה רק בשביל התיקו הפוליטי איתו נותרנו. בינתיים, סילמן מסתכלת לאחור והכול רק חול וחולירע.

נראה שהמהלך של סילמן, שגרם לעמית סגל להישאר ער עד לשעות הקטנות הלילה רק כדי "להיות הראשון שיספר", הוא אומנם לא עניין של מה בכך, אבל גם הרבה פחות ממה שקיוותה סילמן

אם תשאלו אותי לפשר המהלך, אומר בשתי מילים: "שלום בית". הא, ותו לא. לא חמץ, לא מצה ולא שאר פתפותי ביצים. זה כל הסיפור, ומי שאומר אחרת – ויש כל מיני שאומרים – פשוט לא אומר את האמת.

סילמן פרשה (בעיקר) כי היא נשואה לשמוליק – מי שכבר מכונה ברבים "שרה נתניהו ממין זכר"- שלאורך כל הדרך לא הפסיק להטריל אותה, לעשות לה אמבושים ולהביך אותה. רוצים דוגמאות? בבקשה: הוא תרם כסף לקמפיין (שחוקיותו מוטלת בספק, יש לומר) של העני המרוד בנימין נתניהו ולא חדל מלשבח אותו.

הוא הביע בפומבי את דעתו השלילית על אנשי "ימינה" ועל הקואליציה, שאשתו, נזכיר, הייתה יו"ר הקואליציה שלה; ועוד מלוא הטנא פדיחות והטרלות. איך אמר המשורר? "כשהבית ריק, לא משנה לי אם אני צודק".

הרבה יותר "עזר נגדה" מאשר "עזר כנגדה". נראה שיותר מכול דבר, "שמוליק" פשוט לא יכול היה לשאת את המחשבה שאשתו יושבת בממשלה אחת עם "הסמולנים" האלה וגם עם "הערבים" – אותם אלה שביבי מחמדו חיזר אחריהם קודם לכן בלהט רב.

ושלא אובן לא נכון – משפחת סילמן שילמה מחיר יקר על עצם החלטתה של עידית לתמוך בממשלת בנט. כל מי שמכיר את המגזר ממנו באה, יודע עד כמה נבזי, אלים ומכוער יכול להיות היחס כלפי כל מי שרק נחשד בשיתוף פעולה עם ההם – שזה פעם "סמולנים", פעם "להט"ב", פעם "ערבים", פעם "כנופיית שלטון החוק" ופעם השד יודע מה.

משפחת סילמן שילמה מחיר יקר על עצם החלטת עידית לתמוך בממשלת בנט. כל מי שמכיר את המגזר ממנו באה, יודע עד כמה נבזי, אלים ומכוער יכול להיות היחס כלפי מי שרק נחשד בשת"פ עם "ההם"

הציבור הזה מצטיין יותר מכל דבר אחר בשנאה יוקדת לכל מי שאינו הוא, והוא מביע אותה באופן הכי בוטה, הכי קולני וגם הכי אינפנטילי שאפשר. ובמלחמה מסוג זה, אין ערכים ואין מצוות, אין מוסר ואין גבולות. מותר לטנף ולהשמיץ, להטריד ולהציק, לגדף ולרדוף, ובעיקר להחרים.

וכשאני מדבר על להחרים, אני מדבר על כל בני המשפחה, ללא יוצא מן הכלל. ומה חטאו ילדי סילמן? ובכן, זה פשוט: אמא שלהם חברה ל"אויבי הציונות", ולכן מצווה להתעמר בה ובמשפחתה. חושבים שאני מגזים? תחשבו. המציאות גרועה הרבה יותר.

ועוד דבר: השושבין של האירוע וגם הערב לו – ועוד נראה מה ערך יש לערבות זו – הוא הצדיק הידוע סמוטריץ', הרועה צאנו להכעיס ב"מצעדי בהמות", וזה שדעת אשתו אינה נוחה משהייה אחרי לידה לצידן של נשים ערביות כי "הן עושות המון רעש" ושגם אמרה שמאד תשמח: "שידיים יהודיות ייגעו בתינוק שלי ברגע הראשון". נסו את זה עם מבטא גרמני, יוצא קריספי וערב לחיך. וכשזה "המוציא והמביא" שלך, אין להתפלא לא על התוצאה ולא על הדרך. בסופו של יום, זוהי תבנית נוף הולדתה.

ולא ניתן לסיים מבלי להתייחס לפואטיקה. שכן, ביוצרת מחוננת עסקינן, שדברי שירה מצויים דרך קבע על לשונה. ובכן, כה אמרה סילמן: "איני יכולה עוד!"

כשהיא מרפררת לאמירתו של המנוח מנחם בגין האומלל, אשר בעת שאמר את האמירה הנ"ל כבר היה במצב נפשי ופיזי גרוע ביותר. אלא שלהבדיל טריליון הבדלות, בגין אמר זאת ופרש לביתו, בעוד סילמן, כך פורסם, פרשה מהקואליציה בעבור אתנן פוליטי ואיננה הולכת לשום מקום.

השושבין של האירוע וגם הערב לו – ועוד נראה מה ערך יש לערבות זו – הוא הצדיק הידוע סמוטריץ'. וכשזה "המוציא והמביא" שלך, אין להתפלא לא על התוצאה ולא על הדרך

ניחא, לו סילמן – שלפני כמה שנים לא היינו מודעים כלל לקיומה ושצירוף נסיבות נדיר הפך אותה מ-nobody ל-somebody – הייתה פורשת לביתה ומאפשרת לבא בתור ברשימת "ימינה" (שבאמת קצרה היריעה מלתאר את מופרכותה ואת עליבותה, ראה מקרה אביר קארה) לבוא במקומה ולמנוע בכך את הכאוס הפוליטי הצפוי לנו.

ונסיים בברכה לחג הפסח שבפתח: שפרישתה של סילמן תהא בבחינת "ביעור החמץ", ושהספרה הפוליטית שלנו תמשוך אליה אנשים מעט יותר ראויים ומעט יותר הגונים. ובהאי סגי לן!

עו''ד חגי אפרתי הוא עו''ד עצמאי בתחום הליטיגציה האזרחית במקצועו, אך מקפיד להעשיר את עצמו בידע מכל תחומי החיים. נשוי באושר ואב לתאומות מקסימות בנות 3.5 שנים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 675 מילים
סגירה