מחר יוטל סגר על השטחים; מחרתיים יוחלט האם להאריכו לחול המועד

הושלמה בהצלחה סדרת ניסויים במערכת לייזר ליירוט רקטות וכלי טיס לא מאוישים ● יוסי כהן השיב לפאקר את הכסף שקיבל ממנו כמתנה ● כל חרדי בן למעלה מ-18 שירצה לנייד את מספר הטלפון שלו -יוכל לעשות זאת; בכך נשבר המונופול של ועדת הרבנים לתקשורת ● דיווח: גפני ניהל שיחות עם גנץ לגבי הקמת ממשלה ● סורבה בקשת שיקלי לדחות את הדיון לגבי ההכרזה עליו כפורש

מעבר קלנדיה, 8 באפריל 2022 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
מעבר קלנדיה, 8 באפריל 2022

כוחות צה"ל ממשיכים הלילה והבוקר (חמישי) במבצע המעצרים הנרחב ביהודה ושומרון. בחדשות 12 מדווחים כי הכוחות פשטו על מחנה הפליטים נור שמס שליד טול כרם, וכי הפלסטינים מדווחים על פצוע בחילופי אש שאירעו במקום.

על פי דיווחים פלסטינים ישנם שלושה הרוגים הלילה בחילופי אש עם כוחות צה"ל.

בתוך כך חמאס ביצע הלילה ניסוי ירי רקטות לכיוון הים ודובר הארגון שיגר איום לישראל ואמר "המהפכה הגדולה הזו שחווה הגדה וההתנגשות המתמשכת עם צבא הכיבוש בכל עריו הן ביטוי להסלמה באינתיפאדה שלא תיעצר. האינתיפאדה לא תעצר על ידי מעצרים ולא על ידי חיסולים".

השר גדעון סער התראיין למוסף סוף השבוע של ישראל היום ובין השאר אמר בהתייחס אפשרות לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת כי "הליכוד אחראי לכל ההישגים הפרלמנטריים של הרשימה המשותפת בכנסת הזאת – בית חולים בסכנין וחוק פטור לארנונה למבני דת. מי שמנהל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת זה הליכוד. באופן כללי, מקובל ונהוג בכל הכנסות לשתף פעולה עם שני תנאים: לא כחלק מהקואליציה ולא על חשבון העקרונות שלנו".

סער אמר בנוסף כי הוא בטוח שאף אחד מאנשי תקווה חדשה לא יערוק. לדבריו, "אני יודע מה קורה. הליכוד שולח שליחים לכולם, גם אלי. הציעו הצעות מאוד נדיבות"

על פרישת סילמן אמר: "שוחחתי עם רה"מ בנט כמה פעמים בשבוע שקדם להודעה שלה. אמרתי לו בצורה ברורה ביותר: 'תדע לך שיש מגעים רציניים ביותר בין הליכוד לח"כ סילמן'". סער ציין כי אפשר והיה למנוע את הפרישה של סילמן, וכי הוא אינו יכול להתייחס לפרישה כאל הארה אידיאולוגית על רקע הפרסומים על תפקידים שהובטחו לסילמן.

נשיא המדינה הרצוג ערך סבב ראיונות לכבוד חג הפסח ובין השאר אמר בראיון לרשת ב' בהתייחס לחנינה לנתניהו כי "הכל תיאורטי, לא אכבול את ידיי, לא מכאן ולא מכאן". הנשיא ציין כי המשפט גם יכול להיגמר בזיכוי וכי הוא מכבד את יו"ר הקואליציה.

על האפשרות של בחירות נוספות אמר: "חוסר יציבות – סכנה גדולה למדינה, את המחיר משלמים כולנו".

בראיון לגל"צ אמר הנשיא כי דבריו של עודה על ערביי ישראל המשרתים בכוחות הביטחון – "הבטן שלי התהפכה כמה וכמה פעמים".

על דבריו של סמוטריץ' כי יש להחרים את חברי ימינה בבתי הכנסת אמר: "אני מסתייג מהאמירה הזו. קורא לכולם לנהוג באיפוק ולא לקרוא לחרמות. גם כשיהודי בריטניה קראו לחרם על סמוטריץ' עצמו – מתחתי על כך ביקורת".

הקורונה עדיין כאן והשר שוסטר מודיע כי נדבק:

גם חבר הכנסת עופר כסיף מאותת שאף אחד לא יכול לסמוך על המשותפת וכותב הלילה כי "עלי התאנה של מרצ ורע"מ לא מכסים את פשעי האפרטהייד".

סגירה