עיריית עפולה מציגה: פחות 3 מיליון שקל לתושבים, 2 מיליון שקל יותר למשכורות

תחקיר זמן ישראל משכורות מנופחות, קיצוץ בשירותים לציבור, מינויים שנויים במחלוקת, הקמת אגף עירוני שרבים מערערים על נחיצותו וניסיון להעביר את אחד מבתי הספר בעיר לידי ש"ס ● כתבה שנייה על התנהלותו של ראש עיריית עפולה, העיר שמסרבת לרדת מהכותרות

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ (משמאל) ושר הפנים אריה דרעי (צילום: גיל אליהו)
גיל אליהו
ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ (משמאל) ושר הפנים אריה דרעי

בשבוע שעבר שוב חוותה עפולה 15 דקות של תהילה, בצל דיונים ותהפוכות בערכאות השונות של בית המשפט, על סידורי הישיבה של הקהל בהופעתו של זמר חרדי בפארק העירוני.

ראש העיר, אבי אלקבץ, הוביל את המאבק למען אישור ההפרדה המגדרית בהופעה, לצד סגנו מש"ס, ולאחר שבית המשפט המחוזי קבע בהחלטתו הראשונה כי ההפרדה אינה חוקית, הוא כינה אותה "פגיעה ברגשות הציבור". בסופו של דבר, ביהמ"ש העליון קבע קביעה עקרונית ולפיה ההפרדה אינה חוקית.

אבל נראה כי הדרמה האמיתית בעירו של אלקבץ מתרחשת מאחורי הקלעים.

אחרי שחשפנו בזמן ישראל כיצד הסית אלקבץ נגד ערביי ישראל כדי לשוב ולהיבחר לתפקיד, תוך שהוא מתעלם מהעובדות, מעורר פרובוקציות ומשמיץ את יריבו, תחקיר "זמן ישראל" שופך אור על האופן שבו אלקבץ מנהל את תקציב העירייה, ממנה עובדים, מיטיב עם מקורבים ומקדם החלטות לטובת המפלגות החברות בקואליציה שלו, ש"ס והבית היהודי.

אבי אלקבץ, ראש עריית עפולה (מאחורי המיקרופון)
אבי אלקבץ, ראש עריית עפולה (מאחורי המיקרופון)

משכורות מנופחות ומכוניות חדשות

נתחיל בכסף הגדול. חברי האופוזיציה בעפולה נדהמו לגלות באחרונה, שחור על גבי לבן, מה סדרי העדיפויות של ראש העיר. עיון במסמך "שינויים בתקציב", שהנפיק גזבר עיריית עפולה, המחיש היטב את המשמעות של השינוי התקציבי שהכניס אלקבץ עם היבחרו מחדש לתפקיד ראש העיר.

בצד עלייה תקציבית חדה של יותר מ-2 מיליון שקל בתקציב כוח האדם, השכר והוצאות ההנהלה הבכירה ומקורביה, נרשמה ירידה של קרוב ל-3 מיליון שקל בתקציב המיועד לשירותים לציבור.

ביוני האחרון עלה אחד הסעיפים הללו במועצה, אך גם חדי-הבנה התקשו להבין את פשר ההחלטה שהתקבלה סביב הסעיף שזכה לכינוי הסתום: "הוספת פריטים – רכישת כלי רכב", וכלל תוספת של כ-250 אלף שקל בשנה לתקציבי הרכב של בכירים בעירייה, והוספת מכוניות לכמה מהם שלא זכו לכך בעבר.

חברי האופוזיציה התקשו להבין מהם בדיוק אותם "פריטים", וביקשו הסברים ממנכ"ל המועצה הטרי, שלום שלמה, שהציג בפני חברי המועצה את הסעיף התקציבי החדש בשליחותו של ראש העיר.

"אנחנו בעצם אוספים פריטים, לא כסף", השיב שלמה לחברי המועצה. "לא מגדילים בכסף, מגדילים בפריטים".

לשאלתה של חברת המועצה נוגה שרון "אז מה זה פריטים?", נאלץ לבסוף המנכ"ל להודות: "אנחנו רוצים להגדיל לכלי רכב אחרים".

באופוזיציה מצביעים על בזבוז מיותר של כספים באמצעות מינוי מקורבים למשרות שלא היו קיימות קודם לכן. התוצאה היא הוצאה של מאות אלפי שקלים בשנה עבור משרות ואגפים, שנחיצותם מוטלת בספק

חברי המועצה זעמו. הם לא הצליחו להבין מדוע העירייה צריכה להוציא עוד מאות אלפי שקלים על הוספת כלי רכב למנכ"ל, לדובר וליועץ המשפטי.

"זה שהתקמצנו על המנהלים בעבר לא אומר שאני רוצה להתקמצן עליהם היום, אני רוצה מנהלים מרוצים", הבהיר לבסוף ראש העיר עצמו בדיון.

כשנשאל מדוע הוצאות הרכב שמנהל בוחר לקבל מהעירייה, אינן מנוכות משכרו כמקובל, אמר: "הדברים האלה אנחנו לא עושים בעניין של דקדקנות".

לא הועילו צעקות "בזבוז" ו"אלו כספי ציבור", שהשמיעו חברי המועצה, ואלקבץ מיהר לעבור להצבעה על הסעיף התקציבי. וכך העביר ראש העיר , בתמיכת קולות הקואליציה, את ההצעה להגדיל את תקציב כלי הרכב למנהלים בעפולה ב-50%.

אבל כלי הרכב  הם רק חלק מהסיפור: תקציב השעות הנוספות של עובדי לשכת ראש העיר עלה פי-עשרה וסעיף המשכורת של עובדי לשכת המנכ"ל יותר מהוכפל.

בסך הכל, זינקה העלות הכוללת של המינויים, השדרוגים והתוספות בצמרת העירייה ליותר מ-2 מיליון שקל. ובכל זאת, התקציב הכולל לא השתנה משמעותית, בוודאי לא ביחס לגידול המתמיד באוכלוסייה.

במקביל, תקציבים רבים בתחום השירות הניתן לתושבי העיר עפולה דווקא הוקטנו. כחלק מכך קוצץ התקציב המוקדש לבטיחות בדרכים בכמעט 40%, השכר עבור השיטור הקהילתי ירד בכ-15%, תקציב מינהל התפעול קוצץ ב-40%, אגודת תרבות הדיור והשרות לתושב במעל 30%, תקציב הספריות העירוניות קוצץ בשליש, ובנוסף נרשמו קיצוצים בתברואה, בתחזוקת מוסדות ובקליטת עלייה.

הבניין של עיריית עפולה
הבניין של עיריית עפולה

המינויים הפוליטיים

אבל יש עניינים שעבורם לא חסר כסף. מתנגדיו של אלקבץ טוענים כי מיד לאחר הבחירות הוא מינה לתפקידי ניהול בעירייה רבים ממקורביו, שחלקם לקחו חלק פעיל בקמפיין שלו, ואף צייד אותם בלשכות ובמשרדים נפרדים – וגם בכלי רכב.

עם המינויים האלה נמנה שלום שלמה, מנכ"ל המועצה. באופוזיציה עתרו לבג"ץ בדרישה לבטל את המינוי, בגלל הזיהוי הפוליטי המובהק של המנכ"ל החדש.

שלמה היה חבר מועצה בסיעתו של אלקבץ בקדנציה הקודמת (ואף נטל חלק בקמפיין הבחירות) נבחר אשתקד שוב למועצה, אך התפטר מתפקידו – ומיד לאחר מכן מונה למנכ"ל העירייה. בחודש הבא צפוי בית המשפט העליון לדון בעתירה.

באופוזיציה מצביעים על בזבוז מיותר של כספים באמצעות מינויים של מקורבים למשרות שלא היו קיימות קודם לכן, או פיצול תפקידים שקודם מולאו על ידי עובד אחד. התוצאה היא הוצאה של מאות אלפי שקלים בשנה עבור משרות ואגפים נוספים, שנחיצותם מוטלת בספק.

כל הניסיונות שלנו להבין מחברי מועצת העיר ומדוברות העירייה במה יעסוק האגף החדש, עלו בתוהו. כשפנינו לדהן, וניסינו להבין ממנה מה תפקידה, היא הבהירה בנחרצות שאין בכוונתה לענות על אף שאלה

כך, למשל, שכר אלקבץ את אחיקם משה-דוד, מי שהוביל מטעם אלקבץ את "קמפיין הצביון" של עפולה – אותו קמפיין שניגן על הפחד של תושבי עפולה היהודים, מפני האוכלוסייה הערבית "ששוטפת את השכונות והפארקים שלנו".

לאחר הבחירות נשכר משה-דוד ליועץ אסטרטגי חיצוני לעירייה, והוא משמש כיועץ תקשורת חיצוני קבוע בשכר "ריטיינר", לצד דובר עיריית עפולה, כפיר בזק.
בקדנציה הקודמת, אגב, שבה מילא את תפקיד ראש העיר יצחק מירון, שימש עוזרו של ראש העיר ד'אז, מוטי פריאל, גם בתור דובר.

אלקבץ גם קידם את מקורבו אורן אקיקוס לתפקיד של עוזר ראש העיר בשכר בכירים.

לראשונה גם מינתה עיריית עפולה "יו"ר מינהלת שכונות", תפקיד שמילאו בעבר בהתנדבות נציגים מקרב תושבי השכונה, וזאת למרות שהעירייה כבר מעסיקה מנהל אזור, שזה בעצם תפקידו. כמו כן מונה לראשונה "משנה למנכ"ל", שלפי גורמים בעירייה אחראי, בין היתר, על מחלקת הרווחה, שכבר מנוהלת על ידי מנהל מקצועי בכיר.

עוד מונו מנהל לאצטדיון העירוני בשכונת גבעת המורה, שנוהל בעבר על ידי מחלקת הספורט העירונית ללא תקן נפרד. תפקיד שלא היה קיים קודם לכן.

הפרדה בין נשים לגברים במופע של מוטי שטיימץ בעפולה (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
הפרדה בין נשים לגברים במופע של מוטי שטיימץ בעפולה (צילום: Meir Vaknin/Flash90)

האגף הסודי

ההחלטה השנויה במחלוקת מכולם שקיבלה לאחרונה בעיריית עפולה, נוגעת להקמת גוף הנושא את השם "היחידה לתכנון, בקרה ושיפור השירות".

לצורך הקמת היחידה החדשה הוקצה תקציב שנתי של כמעט חצי מיליון שקל לפי החלוקה הבאה: 260 אלף שקל "שכר יחידה לתכנון ובקרה", עוד 135 אלף שקל "משכורת יחידה לתכנון ובקרה", כ-100 אלף שקל "שעות נוספות", ועוד כ-20 אלף שקל הוצאות רכב.

במסדרונות עיריית עפולה האגף הזה נחשב לחידה, עוד מהיום שמינוייה של הסמנכ"לית העומדת בראש האגף, שרית דהן (שגם היא נחשבת מקורבת לראש העיר) הובא לאישור המועצה בתחילת השנה.

חברי המועצה הופתעו לגלות בישיבת המועצה כי אין כל הסבר לשאלה מה ייעודו של האגף החדש או מה יהיה תפקידה של הסמנכ"לית.

כל הניסיונות שלנו להבין מחברי מועצת העיר ומדוברות העירייה במה יעסוק האגף החדש, עלו בתוהו. כשפנינו לדהן, וניסינו להבין ממנה מה תפקידה, היא הבהירה בנחרצות שאין בכוונתה לענות על אף שאלה.

"אלקבץ העביר לנו שרטוט של הרה-אורגניזציה המתוכננת בעירייה, אבל בשרטוט ההוא האגף הזה פשוט לא הופיע", אמרה מי שהייתה חברת המועצה וחלק מהקואליציה של אלקבץ באותה תקופה, נוגה שרון, אך פרשה במחאה על פגיעה בסמכויותיה. "ניסיתי להבין מה זה האגף הזה ופשוט לא הצלחתי. שאלתי, ולא קיבלתי תשובה".

אז לדעתך כחברת מועצה האגף הזה לא נחוץ?

שרון: "אין לי מושג מה עושים באגף הזה, אז איך אני יכולה לענות לך אם הוא נחוץ או לא? אני חוששת מאוד מהוספת משרות ואגפים, שמטרתם חיזוק השליטה של ראש העיר על האופן שבו מחולקים התקציבים העירוניים.

שרון: "אין לי מושג מה עושים באגף החדש, אז איך אני יכולה לענות לך אם הוא נחוץ או לא? אני חוששת מאוד מהוספת משרות ואגפים, שמטרתם חיזוק השליטה של ראש העיר על האופן שבו מחולקים התקציבים העירוניים"

"הדבר היחיד שהצלחתי לפענח בשיחות שלי עם בכירי העירייה, זה שהאגף החדש יהיה אחראי על ה'קולות הקוראים' (מעין הליכי מכרז מזורז לבחירת ספקי-שירות בסכומים נמוכים, א"ה-א"ז) בעפולה. המון תקציבים עוברים ב'קול קורא' ודווקא שם צריכה להיות שקיפות מלאה. אז כן, אני חוששת מאוד".

עפולה
עפולה

הניסיון למסור בית ספר לרשת החינוך של ש"ס

בחודשים האחרונים מתרחש בעפולה מאבק פוליטי תמוה על גבם של 110 תלמידי בית הספר היסודי הממלכתי-חרדי "נעים הליכות".

גורמים המקורבים להנהלת בית הספר טוענים כי העירייה פעלה נמרצות להעביר את מבנה בית הספר לרשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, ובמקביל להקים בשטחי בית הספר ישיבה שתופעל על ידי נציגי ש"ס.

"לפני חודשיים בערך הודיעו להורי התלמידים בבית הספר שמפסיקים את ההסעות", מספר גורם בעיר העוסק בחינוך. "למה? אין נימוק. ההורים ניסו להסביר שהם זכאים להסעות האלה, ושיש פה אפליה, אבל זה לא עזר".

לטענת הורים ששוחחו איתנו, המטרה הייתה לעודד אותם להחליף את בית הספר. גורמי חינוך אומרים כי בשלב מסוים נשלח לבית הספר נציג מטעמו של מנכ"ל העירייה, שלום שלמה, ודרש את המפתחות של בית הספר כדי לערוך סיור בין כתליו, לקראת הפיכת המבנה לישיבה חדשה המקורבת לש"ס. מחאות ההורים לא הועילו והבנייה במקום החלה במרץ, תוך כדי שנת הלימודים.

גורמים המקורבים להנהלת בית הספר טוענים כי אלקבץ אף החליט להקדים את מועד סיום הלימודים במוסד – החל בדרך כלל בתשעה באב – בשבועיים, כדי לקדם את בניית הישיבה במקום במהירות האפשרית.

גורמים המקורבים להנהלת בית הספר טוענים כי אלקבץ אף החליט להקדים  בשבועיים את מועד סיום הלימודים במוסד – החל בדרך כלל בתשעה באב – כדי לקדם את בניית הישיבה במקום במהירות האפשרית

במקביל, גילו התלמידים והוריהם כי הולכת ונרקמת תכנית גם ביחס להמשך לימודיהם: עיריית עפולה הבהירה כי בכוונתה להעביר את התלמידים לבית הספר אחר בעיר, "עמל", בשנת הלימודים הבאה, ועל הדרך גם לשנות את הזהות החינוכית של המוסד החדש מממלכתית-חרדית לכזו המזוהה עם מוסדות החינוך של ש"ס.

באופוזיציה טוענים בתוקף כי אין לבניית הישיבה בבית הספר אישורים רשמיים מטעם מהנדס העיר, ומציינים כי בעבר נשללה האפשרות לבנות בבית הספר קומה נוספת.

חבר מועצת העיר, משה לוי, אף פנה בדרישה להמציא אישורים להיתרי הבנייה שניתנו למקום למהנדס העיר, ליועץ המשפטי של העירייה, למבקרת הפנים וללשכת ראש העיר. אבל הפנייה של לוי לא נענתה ואישורי הבנייה לא הומצאו.

בתגובה, פנו הורי תלמידים וגורמים בבית הספר למשרד החינוך בבקשה שיתערב וימנע את המהלך המתוכנן של העירייה. מאמצי ההורים הועילו, ומשרד החינוך קבע כי בשנת הלימודים הקרובה יפעל בית הספר במבנה אחר, אך מבלי שישנה את הזרם החינוכי שאליו השתייך עד כה.

בפועל, בימים אלה נמשכות במרץ עבודות הבנייה להקמת מבנה חדש לישיבה של ש"ס במתחם "נעים הליכות".

במשרד החינוך אישרו השבוע כי בית הספר ימשיך לפעול במתכונת ממלכתית-חרדית כמו קודם, אך יעבור למבנה חדש יותר. במשרד החינוך סירבו להתייחס לסוגיית בנייתה של הישיבה במתחם בית הספר. "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם ראש העיר", נאמר בתגובת המשרד.

בדבריו התייחס אלקבץ להקמת הישיבה החדשה במתחם "נעים הליכות" ואמר: "הגיע זמן תיקון. זמן תיקון שהציבור הזה יזכה לקבל את הדברים שמגיעים לו בזכות ולא בחסד, ושכולנו ביחד נגדיל תורה ונאדיר"

בינתיים, יריביו של אלקבץ טוענים כי, כל המהלך הזה הוא חלק מההבטחות הקואליציונית של ראש העיר לחברי סיעת ש"ס בעיר.

טפח ממשוואת ה"תן וקח" מול סיעת ש"ס נחשף באירוע לכבוד הילולת הצדיק חיים בן-עטר שהתקיימה לפני כמה שבועות.

בדבריו התייחס אלקבץ להקמת הישיבה החדשה במתחם "נעים הליכות" ואמר: "הגיע זמן תיקון. זמן תיקון שהציבור הזה יזכה לקבל את הדברים שמגיעים לו בזכות ולא בחסד, ושכולנו ביחד נגדיל תורה ונאדיר… (נקים) משכן גדול, ישיבה עם 50 תלמידים, ובעזרת השם בשנה הבאה יהיו כבר 100 תלמידים, ויש לנו עוד משימות כאלה, כי זה התפקיד שלנו".

אלקבץ גם חשף לראשונה טפח מה"עסקה" עם "השותפים" החדשים – מפלגת ש"ס החולשת על משרד הפנים: "יש דברים שהשלטון המרכזי רוצה מעפולה, ויש דברים שעפולה רוצה מהשלטון המרכזי. לשמחתנו שני הדברים הללו הולכים לכיוון אחד של אהבה, רצון משותף ועשייה משותפת. ועם כאלה שותפים גם השמיים הם לא הגבול".

ההתקרבות לסיעת ש"ס שיחקה תפקיד גם במחלוקת סביב ההפרדה המגדרית בפארק שפרצה בשבוע שעבר. מי שהוביל את הפרסומים על האירוע בפארק היה סגן ראש העיר שמינה אלקבץ מטעם סיעת ש"ס, צורי כהן. גם דתיים בעיר עימם שוחחנו מותחים ביקורת על האופן שבו כהן הפך את המופע מאירוע תרבותי למניפסט פוליטי.

"בעבר הצלחנו לקיים אירועים בהפרדה מתוך הסכמה ובדיאלוג", אומר משה לוי מהאופוזיציה, "אבל לאבי היה חשוב לעשות רעש, ולאפשר לש"ס לנפנף בדגל הזה, כדי להצטייר כתומך שלהם".

אלקבץ עצמו ביכה את החלטת בית המשפט וקרא לה "פגיעה ברגשות הציבור". אבל אפילו צורי, סגן ראש העיר מטעם ש"ס, נאלץ להודות כי ניתן היה לקיים את האירוע בהפרדה-בפועל, גם ללא ליבוי המריבה וללא פגיעה מכוונת בהוראות החוק. "הציבור שלנו אוטומטית יושב בהפרדה כך שהאירוע מבחינת הקהל החרדי יכול להתקיים", אמר בראיון בגלצ.

עפולה
עפולה

בית הספר הדתי שבוטל בגלל קירבה לבית קברות

בשנים האחרונות סבל החינוך הממלכתי-דתי בעפולה ממשבר שהתבטא בנשירה עקבית של תלמידים, ובהגירה של תלמידי הזרם הממלכתי-דתי אל מחוץ לעיר. במאמץ להתגבר על המצוקה הכריז ב-2016 ראש העיר הקודם של עפולה על הקמת קמפוס חינוכי גדול, שייתן מענה לזרם הממלכתי-דתי מכיתה א' ועד י, ויכלול 32 כיתות לימוד, חדרי מעבדה ואולם ספורט. משרד החינוך תמך בפרויקט ותיקצב אותו בכ-50 מיליון שקל.

כניסתו של אלקבץ לתפקיד ראש העיר הביאה לשינוי בתכניות. במקום קמפוס חינוכי לזרם הממלכתי-דתי, יוקמו גני ילדים ודווקא עבור הציבור החילוני.

בשביל לגלות מה האג'נדה של אלקבץ צריך לחזור לקדנציה הקודמת. במשך שנתיים סערו ישיבות המועצה סביב התכנית להקמת קמפוס חינוך לזרם הממלכתי דתי. מי שהרים את דגל ההתנגדות להקמת קרית החינוך הדתית החדשה בישיבות המועצה היה חביב פרץ מ"הבית היהודי", ששימש באותה העת חבר מועצה וכיום מכהן כסגן ראש העיר עפולה.

פרץ התנגד להקמת קרית החינוך עקב הסמיכות שלו לבית העלמין המקומי, ופעם אחר פעם טען בישיבות המועצה כי ראש העיר לשעבר ואנשיו "קוברים" את החינוך הדתי ליד בית קברות. פרץ אף פנה בעניין המיקום של קרית החינוך לשר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, לפני כשנה וחצי, אך הקמת הפרויקט נמשכה כסדרה.

נראה כי פרץ הצליח למצוא אוזן קשבת למימוש תכניתו אצל אלקבץ, וכבר במהלך הבחירות הודיע כי סיעת "הבית היהודי" בעפולה, שבראשה הוא עומד, תומכת באלקבץ. "הוא מבין את הצרכים של הציבור הדתי", אמר פרץ. "ניצחון של אבי זה ניצחון של הציונות הדתית בעפולה".

אז הקמפוס הדתי לא יוקם ליד בית קברות, חלילה. במקום זאת יוקמו, ליד אותו בית הקברות, גנים לילדים חילוניים.

עפולה
עפולה

תגובת עיריית עפולה

"עיריית עפולה מחזיקה ברשותה כמה כלי רכב שהלכו והתיישנו לאורך השנים מטבע הדברים, ועלות אחזקתם גבוהה יותר מאחזקת כלי רכב חדשים. בעלי תפקידי ניהול ברשויות מקומיות רשאים, כמו בכל ארגון מסודר, לקבל רכב במסגרת עבודתם לפי טבלת מחירים מאושרת על ידי משרד הפנים".

בעניין שינוי סדרי עדיפויות וקיצוץ בתקציבי השירות לתושב אומרים בעירייה: "הטענה אינה נכונה. התקציב משקף את החלטת הנהלת העירייה".

באשר למינוי המנכ"ל נמסר: "המינוי של המנכ"ל אושר ע"י ועדת הכשירות, מועצת העיר, מנכ"ל משרד הפנים ואגף הון אנושי במשרד הפנים".

לסוגיית מינויי מקורבים: "אחיקם משה דוד אינו מועסק כדובר שני לעירייה. חברת "אחי-תקשורת" שבבעלותו עוסקת בייעוץ תקשורת ואסטרטגיה, נחשבת למובילה והיא מלווה את העירייה בתחומים הללו בהתקשרות של חשבונית ולאחר זכייה במכרז כחוק, בדיוק כפי שנוהגות רשויות רבות ובדיוק כפי שנהג ראש העיר הקודם שהעסיק חברה מחוץ לעיר, בניגוד לאחיקם שהינו איש מקצוע מוערך ותושב העיר".

לגבי הטענה כי בעיריית עפולה מועסקים מקורבים: "מדובר בשקר מוחלט! העובדים המועסקים כיום בעיריית עפולה, אזי הם נבחרו לאחר מכרזים כחוק וכדין ואושרו על ידי הנהלת העיר ומשרד הפנים".

לעניין האגף החדש בעירייה: "אגף תכנון ובקרה הוקם לאחר שמשרד הפנים בחן באמצעות חברה שמטמיעה בעירייה מצוינות ארגונית את התנהלות העירייה בשנים האחרונות ומצא שכל נושא הבקרה והמעקב לוקים בחסר. המשרה קיבלה את אישור משרד הפנים בטרם ולאחר שאוישה".

לסוגיית בית הספר "נעים הליכות": "הפרטים המוצגים על ידיכם אינם נכונים".
לסוגיית המתחם הממלכתי-דתי שבוטל: "ראש העיר הנבחר אבי אלקבץ מצא כי התכנית החדשה אינה תואמת את האג'נדה שלו ולכן ביטל אותה. מבחינת ראש העיר כל בית ספר יסודי הוא בבחינת דגל ומוסד חשוב שאמור להיות קרוב למגוריי התלמידים".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
כתושבת עפולה אני מודה לכם על פרסום הכתבה. הקיצוצים בשירותי העירייה כבר מורגשים היטב: אשפה במדרכות, איסוף גזם מתעכב, בורות בכבישים לא מתוקנים, גינון מוזנח וכן הלאה. אלקבץ סגר בי"ס תיכון ... המשך קריאה

כתושבת עפולה אני מודה לכם על פרסום הכתבה. הקיצוצים בשירותי העירייה כבר מורגשים היטב: אשפה במדרכות, איסוף גזם מתעכב, בורות בכבישים לא מתוקנים, גינון מוזנח וכן הלאה. אלקבץ סגר בי"ס תיכון ממלכתי בקדנציה קודמת ב-2010 וגרם לצפיפות נוראה בתיכון אורט החילוני היחידי שנשאר בעיר. מחאות הציבור לא הזיזו לו ומנהל מח' החינוך שלו דאז פעל בזלזול מוחלט כלפי הורים ומורים שהתנגדו למהלך. אני רואה שדבר לא השתנה ואלקבץ ממשיך לשים את האינטרסים הפוליטיים שלו לפני רווחת התושבים

עוד 2,354 מילים ו-1 תגובות
סגירה