לפיד ובנט בסרטון משותף: "חג שמח לעם ישראל - ולעם ישראל החליפי"

מאות עצורים ומאות פצועים במהומות בהר הבית בנט: פועלים להרגעת השטח, נערכים לכל תרחיש ● עבאס: הפגיעה באל אקצא היא קו אדום - גם בקשר לקואליציה ● ח"כ גנאים: אם לא תפסק האלימות אפרוש מהקואליציה ● סמוטריץ׳: הערבים מוכיחים שוב שזה לא מקום קדוש עבורם ● השר כהנא מבקש כי הרב יוסף לא יועמד לדין משמעתי ● דיווח: במשך עשור פעלו בלשכת נתניהו מערכות הקלטה

יאיר לפיד ונפתלי בנט בסרטון משותף לכבוד חג הפסח (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
יאיר לפיד ונפתלי בנט בסרטון משותף לכבוד חג הפסח

מהומות בהר הבית: עשרות פצועים במקום.

המשטרה מוסרת כי בסביבות השעה 04:00 החלו עשרות צעירים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש"פ, שכללה ירי של מספר זיקוקין לאוויר וידוי אבנים.

החשודים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקין תוך הפרת הסדר הציבורי.

למרות ידוי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר ישו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נאלצו להכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפירי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה.

מהמשטרה נמסר: "בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו".

בסוריה דיווחו הלילה כי ישראל ביצעה תקיפה באזור דמשק. על פי הדיווחים התקיפה כוונה נגד סוללות נ"מ איראניות, מערכות מכ"מ ומשלוח מל"טים מתקדמים.

אתמול הבהיר שגריר רוסיה בישראל בראיון לכאן, שלמרות הביקורת שיש ברוסיה על התבטאות בכירים בישראל בכל הקשור למלחמה באוקראינה, כרגע אין פגיעה בתיאום הישראלי רוסי בסוריה.

ישראל העבירה מסרים לחמאס באמצעות ארבע מתווכים כי לא תאפשר לגורמים קיצוניים להקריב קורבנות בהר הבית, כך מספר ראש הלשכה המדינית של חמאס אל-ערורי.

כתב וואלה ברק רביד מדווח כי ישראל העבירה מסר למצרים לפיו לא תאפשר פגיעה בסטטוס קוו במתחם ולא תאפשר הקרבת קורבנות.

מתן כהנא מספק תמיכה לרב הראשי בפנייה לנציב תלונות הציבור ומבקש, למרות התקפות הרב עליו שלא יעמוד לדין משמעתי.

בין השאר אמר הרב על כהנא על רקע רפורמת הכשרות שלו – "הפרצה הזאת שכל אחד יכול לתת כשרות – את זה עושה שר הדתות בכדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין בו יראת שמים", ו- "הרבנות כל כך מסרה את הנפש לדבר הזה ואז הטייס הזה בא וממשיך לטוס ולעופף באוויר ועושה דברים. איזה חוצפה ואיזה חוסר דרך ארץ. לא ראינו שעושים דברים נגד הרבנים הראשיים".

ח"כ סמוטריץ' קובע: ההתפרעויות בהר הבית מוכיחות שהוא לא קדוש עבור הערבים וזה בסך הכל ניצול הקדושה כביכול לצורכים פוליטיים. דבר שככל הנראה לא יכול להתרחש במקרה של יהודים ככלל ויו"ר הציונות הדתית בפרט.

סגירה