חבר הכנסת גנאים מרע"ם: "דוחפים אותנו החוצה; מסגד אל-אקצא זה קו אדום"

מנסור עבאס: "חודשים המשותפת משתפת פעולה עם הליכוד; אז אם אפשר לשתף פעולה עם הליכוד - למה לא עם הקואליציה?" ● גנץ החליט שלא להאריך את הסגר בשטחים לחול המועד ● משרד החוץ של רוסיה: לפיד מנצל את המצב באוקראינה כדי להסיח את תשומת הלב העולמית מהסכסוך הישראלי-פלסטיני ● רוסיה הודיעה שתאסור על ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון להיכנס לשטחה

רעולי פנים משליכים אבנים על אנשי כוחות הביטחון במסגד אל-אקצא בירושלים, 15 באפריל 2022 (צילום: Jamal Awad/Flash90)
Jamal Awad/Flash90
רעולי פנים משליכים אבנים על אנשי כוחות הביטחון במסגד אל-אקצא בירושלים, 15 באפריל 2022

משרד החוץ של רוסיה תקף ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בטענה שהוא מנצל את המצב באוקראינה כדי להסיח את תשומת ליבה של הקהילה הבינלאומית מהסכסוך הישראלי-פלסטיני. בהודעה של משרד החוץ הרוסי, שצוטטה בסוכנות הידיעות המרכזית של רוסיה טאס"ס, גינתה מוסקבה את דבריו של לפיד, שנאמרו אחרי שרוסיה הורחקה ממועצת האו"ם לזכויות אדם, והגדירה אותם כ"מתקפה אנטי רוסית".

בכירים באוקראינה מעריכים ש-3,000-2,500 חיילים נהרגו מאז פלשה רוסיה למדינה – כך אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי בראיון ל-CNN.

ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל יבקר בשבוע הבא בארצות הברית. יחד עם שמיהל יגיעו לוושינגטון שר האוצר האוקראיני סרגיי מרצ'נקו ונשיא הבנק המרכזי במדינה קירילו שבצ'נקו.

כ-470 איש נעצרו אתמול במסגד אל-אקצא. 65 מהם קטינים שנחקרו והורחקו מהעיר העתיקה בירושלים ל-15 ימים. 130 בגירים נחקרו והם נתונים כעת במתקנים של שירות הביטחון הכללי; חלקם יובאו היום להארכת מעצר. היתר, כ-275 איש, נחקרו ושוחררו באזהרה.

הערב התקיימה הערכת מצב טלפונית בראשות שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ורח"ט מבצעים במשטרה.

גנץ הביע הערכה ל"פעילות המדויקת והרחבה" לאורך סוף השבוע בכלל הגזרות של כלל כוחות הביטחון. עוד ציין שר הביטחון, כי ישראל תמשיך לפעול מול הטרור באופן ממוקד ולבלום את כל מי שיבקש להפר את הסדר הציבורי. לצד זאת, הדגיש גנץ את חשיבות המשך השמירה על חופש הפולחן והכלכלה.

בהערכת המצב הוצגה התוכנית להמשך פריסת הכוחות הנרחבת בתפר ובמוקדים השונים ביהודה ושומרון במהלך חול המועד, לפי המתווה שגיבש צה"ל. עוד החליט שר הביטחון בהמלצת גופי הביטחון שלא יוטל סגר על איו"ש בחול המועד וכי ימשיכו להתקיים הערכות מצב בהמשך בהתאם להתפתחויות. המשמעות – הסגר, שהחל אתמול בשעה 16:00 אחר הצהריים יסתיים כמתוכנן הלילה בחצות.

סגירה