עקב העימותים באל-אקצא הודיעה רע"ם על הקפאת חברותה בקואליציה ובכנסת

לפי הדיווחים, הצעד נעשה בתיאום עם לפיד ובנט ● פלסטינים יידו אבנים על אוטובוסים בירושלים ומתפללים הוכו; שוטרים נכנסו למתחם אל-אקצא, שבו נאגרו אבנים ● בנט: "כוחות הביטחון ממשיכים לקבל מהדרג המדיני יד חופשית" ● אחרי הביקורת על לפיד - שגריר ישראל ברוסיה הוזמן לשיחה במשרד החוץ במוסקבה ● טרופר הודיע לריטה שתשיא משואה בערב יום העצמאות

זיקוקים שירו פלסטינים לעבר שוטרים ישראליים בעיר העתיקה בירושלים, 17 באפריל 2022 (צילום: Mahmoud Illean, AP)
Mahmoud Illean, AP
זיקוקים שירו פלסטינים לעבר שוטרים ישראליים בעיר העתיקה בירושלים, 17 באפריל 2022

המשטרה נכנסה הבוקר למתחם הר הבית לאחר שזוהו במצלמות האבטחה מערומי אבנים וקרשים.

בכניסה לשער המוגרבים ממתינים יהודים שהגיעו לברכת הכהנים המסורתית.

הודעת המשטרה: משטרת ישראל ממשיכה לפעול כל העת ברחבי ירושלים ובמקומות הקדושים לשמירת הביטחון והסדר הציבורי.

בשעות הבוקר המוקדמות, בטרם החלו הביקורים בהר הבית כמדי שבוע, זאת במסגרת שעות הביקורים המתקיימים בהתאם לנוהג הקיים במקום מזה שנים רבות, החלו מאות צעירים, חלקם רעולי פנים, לאסוף ולאגור אבנים ברחבת ההר בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים.

כוחות משטרה פועלים במקום להרחקתם, זאת במטרה לאפשר את הביקורים במקום כסדרם.נציין כי לצד ביקורים אלו ימשיך להישמר חופש פולחן מלא לציבור המתפללים בהר הבית.

משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד פורעי חוק, מתפרעים ומפרי סדר לשמירת שלום הציבור ובטחונו.

ח"כ אחמד טיבי התראיין הבוקר לרשת ב' ולשאלה אם ברצונו להחמיא לשר לביטחון הפנים על ההימנעות מסגר בחג אמר: "לא אברך כיבוש על שום צעד. זו שאלה מתנשאת – לא אברך על כך שאין סגר. אברך כשלא יירו באנשים וכשלא יהיה כיבוש".

על ערימות האבנים שנאגרו במקום אמר טיבי: "יש היסטוריה, מסגד צריך להיות מקום תפילה, לא צריך להיות שם אבנים אבל גם לא שוטרים. בגלל החשש של הפלסטינים מיהודים הזויים וקיצוניים שבאים להקריב קורבן במסגד – הם נערכים".

טיבי הוסיף בנוגע לאירועי יום שישי – "נעצרו 500 מתפללים, נפצעו מאות. כל מי שביקרתי אותו נפגע בראש. מישהו החליט לירות במתפללים בראש".

תמונות שפרסם טיבי:

יועץ התקשורת של סגנית הנשיא האמריקאי: היין בליל הסדר לא היה הצהרה פוליטית.

בשולחן שקמלה האריס ובעלה הקימו לכבוד עובדי המשרד בביתם נראה בקבוק מיקב פסגות – התנחלות בצפון ירושלים.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק אמר הבוקר בראיון ב-103fm: "התבצרות מאות צעירים שאוגרים אבנים וכל רצונם הוא לגרום לפרופובקציות בעידוד ג'יהאד וחמאס, לא מאפשרת לאף אחד להתפלל שם. לכן מקבלים החלטה להתעמת על מנת לאפשר לאנשים שלא רוצים להתעמת, להתפלל".

עוד אמר בן ברק בהתייחס ללהתבטאויות של חברי רע"מ "עבאס אחד המנהיגים האמיצים, הוא מבין שזה לא חד צדדי. כשגנאים ראה את התמונות מי-ם ולא הבין בדיוק מה קורה שם אז הוא אמר את מה שאמר – הוא לא חזר בו, אך אני מאמין שלא יעזוב את הממשלה".

מהמשטרה מוסרים כי התקבל במשטרה דיווח על ידויי אבנים לעבר אוטובוסים שנסעו באזור מזרח ירושלים בסמוך לעיר העתיקה.
כתוצאה מידויי האבנים, נגרם נזק למספר אוטובוסים ודווח על מספר נפגעים מנוסעי אוטובוס באורח קל המקבלים כעת טיפול רפואי.
השוטרים ולוחמי מג"ב עצרו עד כה שני חשודים בחשד לידויי האבנים, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים בשעה זו סריקות לאיתור חשודים נוספים.

סגירה