חד גדיא של צביעות, אלימות ודיכוי

שוטרת מחרימה גדי שיועד לשחיטה כזבח פסח בהר הבית, 2022 (צילום מסך מטוויטר של חיים גולדיטש)
שוטרת מחרימה גדי שיועד לשחיטה כזבח פסח בהר הבית, 2022 (צילום מסך מטוויטר של חיים גולדיטש)

כאשר תיפתח חקירת משטרה מוצדקת בחשד לשוחד שהבטיח לכאורה נתניהו לעידית סילמן ולשמוליק סילמן, יכתבו האב"חים והגד"איות שזו התערבות חמורה ביותר של ההגמוניה במשחק הפוליטי, כדי למנוע מישראל השנייה והמתוקה לממש את זכותה הדמוקרטית להמליך עלינו מלך מושחת (רוב המזרחים, אגב, לא מצביעים ליכוד). כאילו שישראל השנייה הציעה שוחד לכאורה וסחטה באיומים לאורך חודשים את סילמן כדי לנסות לבטל את משפטה הפלילי של ישראל השנייה.

כשתיפתח חקירת משטרה מוצדקת בחשד לשוחד שהובטח לכאורה לעידית ולשמוליק סילמן, יכתבו האב"חים שזו התערבות חמורה של ההגמוניה במשחק הפוליטי

הדבר הנורא הוא שרבים יקנו זאת. רבים יקנו בקלות את הכזב מבית מדרשם של אב"ח וגד"א. התמיכה בנתניהו לא תיפגע. ייתכן שאפילו תגדל מפני ששוב הוא יציג עצמו כקורבן רדיפה ולא יחלום להודות באמת המבישה: הוא יחצה כל גבול בניסיונו להימלט מהכלא.

הדברים הללו יתרחשו, ממש כשם שמכלול כזביו על רדיפה משפטית ותפירת תיקים (בפרשה פלילית סטנדרטית למדי של מרמה והפרת אמונים וכן של יחסי שוחד) הופנמו זה מכבר אצל חלק עצום מהציבור הישראלי.

אז איך זה שהוא לא טען שאולמרט נרדף ולא זעק בזמן כהונת אולמרט שפקיד ממונה לא יכול להכריע על זהות ראש הממשלה ודווקא קרא לאולמרט להתפטר כבר בשלב חקירותיו כחשוד ואף קידם ב-2008 והצביע בעד הצעת חוק איסור כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום? נו, זה לא ברור למה? כי אולמרט אינו נתניהו. אף אחד אינו נתניהו. אלוהים משח אותו למלכות.

לצערי, ישראלים רבים יקנו את שקר הרדיפה הבדיוני שיבקע גם בעקבות החקירה הנדרשת הבאה בדרך הכי פתטית מפיו המתקתק של אב"ח. כפי שקנו את כזב הרדיפה הדמיונית עד כה.

ממש כפי שקיומן של 2 מערכות חוק נפרדות לישראלים ולפלסטינים והשליטה הצבאית בת 55 השנים במיליוני נתיני דיקטטורה צבאית מטעמנו, נתפסות כסדר דברים טבעי וזוכות להצדקה בלבם של רבים (למעשה, בלב רובנו), מטעמי ביטחון (אף שבפועל זה הפוך: הכיבוש הוא מה שיצר מציאות ביטחונית עגומה ובלתי יציבה) וגם מטעמי צדקנות כוזבת של "אבל הצענו להם והם סירבו ולכן זו אשמתם שאנו שולטים עליהם באלימות וזו אשמתם שאנו הורגים בהם, לא פחות משזו אשמתם כשטרוריסטים פלסטינים רוצחים ישראלים".

אז איך זה שהוא לא טען שאולמרט נרדף, ושפקיד ממונה לא יכול להכריע על זהות רה"מ ודווקא קרא לו להתפטר כבר בשלב חקירותיו כחשוד ואף קידם ב-2008 והצביע בעד הצעת חוק איסור כהונת רה"מ תחת כתב אישום?

הורגים או נהרגים – הם תמיד אשמים. ובינתיים אנחנו משעבדים אותם ואת עצמנו במעגל נורא של דיכוי אלים ומעשי זוועה שמולידים אלימות איומה שכנגד שמולידה דיכוי אלים יותר ומעשים מזוויעים יותר שמולידים אלימות שכנגד איומה יותר וחוזר חלילה ושוב בלי הרף.

חד גדיא. אפרופו חד גדיא: לא רק את הגדי האומלל יעלו קורבן מפנטזי בית המקדש. גם את הישראלים והפלסטינים הם יעלו קורבן. איזו פתולוגיה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 419 מילים
סגירה