אנשי חמאס העבירו מסר דרך מצרים לפיו הם לא אחראים לירי

נתניהו: חייבים להקים מייד ממשלת ימין חזקה ● בנט לירדן: רואה בחומרה את האשמת ישראל באלימות המופנית כלפינו ● ראש ממשלת ירדן שיבח את משליכי האבנים על ״ציונים המטמאים את אל-אקצא״ ● ברע״ם הכינו רשימת דרישות מהקואליציה ● מחר תתקיים פגישה של חברי רע"ם והתנועה האיסלאמית ● דיווח: פוטין ביקש מבנט להעביר לרוסיה את חצר אלכסנדר כפי שהתחייב נתניהו

כיפת ברזל בפעולה במבט מדרום הארץ, 13 במאי 2021 (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
Noam Revkin Fenton/Flash90
כיפת ברזל בפעולה במבט מדרום הארץ, 13 במאי 2021

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר בראיון לרשת CBS האמריקאית כי האזרחים והכוחות הצבאיים שנותרו בעיר מריאופול הנצורה מוקפים על ידי הכוחות הרוסים. קולבה הוסיף כי בעקבות ההרס הנרחב שנגרם על ידי צבא רוסיה "העיר לא קיימת יותר".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בריאיון ל־CNN שהוא לא מוכן לוותר על שטחים במזרח המדינה כדי להביא לסיום המלחמה. על המשא ומתן אמר: "אם יש הזדמנות לדבר, אנחנו נדבר. אבל לדבר רק תחת אולטימטום רוסי? זה בלתי אפשרי".

מוקדם יותר מתח הנשיא ביקורת על עיכוב משלוחי הנשק ממדינות המערב: "כל עיכוב בנשק, כל עיכוב פוליטי הוא מתן היתר לרוסיה להרוג אוקראינים, כך רוסיה מפרשת זאת. זה לא אמור להיות כך בפועל. מי שיש להם את הנשק והתחמושת שאנחנו צריכים ומעכבים את אספקתם חייבים לדעת שגורל הקרב הזה תלוי גם בהם. גורלם של אנשים שאפשר להציל".

We are doing everything to ensure defense. We are in constant contact with partners. We are grateful to those who really help with everything they can. But those who have the weapons and ammunition we need and delay their provision must know that the fate of this battle also depends on them. The fate of people who can be saved.

Posted by Володимир Зеленський on Sunday, April 17, 2022

בצל המתיחות עם רוסיה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח לאחרונה מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ובו ביקש לקיים את הבטחתו של בנימין נתניהו ולהעביר לידי מוסקבה את חצר אלכסנדר שבעיר העתיקה בירושלים, כך פורסם באתר ynet. הבטחת נתניהו ניתנה במסגרת העסקה לשחרור נעמה יששכר.

לקראת ברכת הכהנים בכותל המערבי, רב הכותל שמואל רבינוביץ' מגנה בגלי צה"ל את העימותים אתמול: "אחד האירועים הקשים שראינו באזור הכותל. אנשים שמתיימרים להיות מאמינים לוקחים אבן ופוגעים באחר. קורא לכל מנהיגי הדתות בעיר העתיקה – שיגידו למאמיניהם די.

"זה לא החג שציפינו לו, האירועים שקרו אתמול לא משמחים אף אחד. לולא האירועים אתמול, היו באים יהודים בהמוניהם. כרגע אין אירועים חריגים, ואני מאמין שהיום יעבור בשקט עם כלל הכוחות הפרוסים".

ח"כ אורית סטרוק בריאיון לכאן רשת ב על הגעת חברי הציונות הדתית לברכת הכהנים בהר הבית: "אנחנו לא מוסיפים למתיחות – אנחנו דורשים משילות וביטחון. נזעקנו כדי לומר לציבור להמשיך ללכת, וכדי לקרוא לממשלה לעשות סדר.

"מי ששחרר את כל העצורים מייד לאחר שנעצרו – יצר את ההתפרעויות שהגיעו בבוקר למחרת. הם הבינו שמותר להתפרע ולא לתת את הדין ולכן ימשיכו ביתר שאת. זה לא הוחלט בבית המשפט אלא הנחיה מלמעלה".

ח"כ אורית סטרוק (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ אורית סטרוק (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
סגירה