האלטרנטיבה כבר נצרבה

יאיר לפיד ונפתלי בנט בסרטון משותף לכבוד חג הפסח (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
יאיר לפיד ונפתלי בנט בסרטון משותף לכבוד חג הפסח

גם אם ממשלת בנט-לפיד והשינוי תיפול, היא כבר נצרבה בתודעה.
גם אם המסיתים המטורפים של מפלגות הימין הישראלי הקיצוני והליכוד יצליחו לגרום להתפוררות, או אנשי הדת של רע"ם, העובדות כבר כאן. ברשומות. כתובות במציאות. בשטח, בשרשרת חוקים ומעשים והחלטות.

גם אם ממשלת בנט-לפיד והשינוי תיפול, היא כבר נצרבה בתודעה. גם אם המסיתים של מפלגות הימין הישראלי הקיצוני והליכוד יצליחו לגרום להתפוררות, או אנשי הדת של רע"ם, העובדות כבר כאן

אפשר להקים ממשלה בישראל שתהיה מורכבת מימין ושמאל ומרכז וערבים.
זו בשורה שתהיה צרובה גם בזיכרונם של הבוחרים.

לא רק להקים, גם לתפקד. בשנה אחת הממשלה הזו הוכיחה שהיא פועלת למען האזרחים. לא למען ראש ממשלה חשוד בפלילים. לא למען אינטרסים פוליטיים או פליליים של שרים ומפלגות, אלא למען כלל אזרחי המדינה.

בשנה אחת הובילה הממשלה הזו, על כל מורכבותה הפוליטית ולמרות המבנה המסובך, שורה של מעשים והחלטות, שמעתה יציגו בפני הבוחר אלטרנטיבה.

אפשר לדבר אחרת. אפשר, למרות חילוקי הדעות הפוליטיים, לנהל מדינה ביחד, תוך כדי פשרות וגמישות והבנה ותיאום.

זה אפשרי.

גם אם הקיצונים ינצחו הפעם (שוב פעם) הרי לא לאורך זמן הם יוכלו לשלוט, כי הקיצונים פשוט לא מסוגלים ולא יודעים ולא רוצים לנהל מדינה. נתניהו וחבורתו רוצים לשנות חוקים כדי לחלץ אותו ממשפטו. הם לא רוצים להציג אלטרנטיבה לניהול מדינה.

אין להם פתרונות למאבק אחר יעיל יותר בפשיעה במגזר הערבי, מזה שהובילו עמר בר-לב וסגנו יואב סגלוביץ'.

בשנה אחת הובילה הממשלה הזו, על כל מורכבותה הפוליטית, שורת מעשים והחלטות, שמעתה יציגו בפני הבוחר אלטרנטיבה. אפשר לנהל מדינה ביחד, תוך כדי פשרות וגמישות והבנה ותיאום

אין להם תקציב מדינה יותר מוצלח מזה שהעבירה הקואליציה הנוכחית.

אין להם שפה משותפת עם מפלגות ימין אחרות ועם מפלגות הערביות בכנסת.

אין להם יחסי חוץ טובים יותר עם מדינות מערביות דמוקרטיות שהחלו לחזור ולדבר עם ישראל בכל נושא.

אין להם יחסים טובים יותר עם נשיא ארה"ב, ולא אלטרנטיבה להסכם הגרעין מלבד נאומים חוצבי להבות, איומים והבטחות ריקות.

מול הבוחר הישראלי יעמדו לצד מפלגת הליכוד והחרדים גם סמוטריץ' ובן גביר. שני גזענים, פרובוקטורים, פנאטים דתיים ומציתי מדורות שאין להם שום עניין בניהול ענייני המדינה.

בחירות הרי כבר עברנו ארבע פעמים, והחבורה הזו לא הצליחה להשיג רוב.

גם מול הח"כים הערבים, שאל-אקצה עומד בראש מעייניהם, ומריבות פנימיות מונעות מהם להצטרף למהלך ההיסטורי של מנסור עבאס – גם הם יודעים שכדי לדאוג לבוחריהם בחיי היומיום, צריך לעזוב את הסיסמאות והנאומים הפוליטיים. צריך להפסיק לדבר על הסכסוך הישראלי פלסטיני ולהתחיל לעשות צעדים קטנים מדודים של בניית אמון, של הוכחה שישראל יודעת לדאוג גם לערביי ישראל ומתחשבת באמונותיהם ובעיקר בצרכיהם.

אחמד טיבי ואיימן עודה יודעים שהאלטרנטיבה עובדת.

המשך הבכי והנהי והביקורת על ממשלות ישראל כמכלול לא מוביל את החברה הערבית לשום מקום. גם הם ראו את הפעולות נגד הפשיעה במגזר הערבי בשנה האחרונה. גם הם ראו את סעיפי התקציב שממשלת השינוי הקצתה למגזר הערבי.

המשך הבכי והנהי והביקורת על ממשלות ישראל כמכלול לא מוביל את החברה הערבית לשום מקום. גם הם ראו את המאבק בפשיעה במגזר הערבי בשנה האחרונה ואת סעיפי התקציב שהוקצו למגזר הערבי

גם בוחריהם במקצועות החופשיים יודעים שהשתלבות בכלכלה ובחברה הישראלית היא האלטרנטיבה. לא בידול ולא מחאה אינסופית ולא הצבת מטרות לא הגיוניות במציאות מסובכת מסוכנת ודליקה.

שום צד לא ינצח עם עוד מהומות ועוד אש בערים המעורבות וחסימת צירים ופצועים והרוגים.

אין אלטרנטיבה שפויה לחיים משותפים זולת ממשלה כמו ממשלת השינוי.

לכן גם אם תתפרק בגלל אנשים קטנים עלובים ופחדנים כמו ח"כ סילמן ושיקלי או כמו החנפנים של נתניהו בליכוד, או החרדים שתמיד מחפשים את הקופה הציבורית בהווה ולעולם לא מביטים על עתידנו, או מאזן גנאים שמחפש כותרת ומאיים לפרוש – למרות כל אלה, הממשלה הזו כבר צרובה בזיכרון הקולקטיבי הישראלי.

מי שמבטיח ממשלת ימין על מלא. יודע שהוא משקר. גם ימין מלא לא יספח את השטחים אלא רק ינציח את הסכסוך. לא יתקוף באיראן אלא רק יברבר על כך. גם ימין מלא ייאלץ לתת פתרונות ליוקר המחיה והדיור. מי שמבטיח ממשלה טובה יותר אם רק יעלה כאן ימין מלא, יודע שכבר ראינו את ביצועיה של ממשלה כזו ועכשיו אנחנו חווים ביצועים הרבה יותר טובים של ממשלת שינוי.

מי שמבטיח שוב בחירות רק כדי להפיל ממשלה שאינו תומך בה, בלי חשבון לנזק הכלכלי והחברתי שתגרום עוד מערכת בחירות, הוא פשוט פושע פוליטי.

מי שמבטיח שוב בחירות רק כדי להפיל ממשלה שאינו תומך בה, בלי חשבון לנזק הכלכלי והחברתי שתגרום עוד מערכת בחירות, הוא פשוט פושע פוליטי

לכן האלטרנטיבה כבר צרובה. היא צרובה גם בראשם של מתנגדי הממשלה הזו.
כי לגרור את ישראל לאחור, לעידן המטורף של הסתה, נאומי נתניהו, התעמרות בשומרי הסף, כאוס כלכלי ומדיני – זו לא אלטרנטיבה. זו התאבדות קולקטיבית.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 698 מילים
סגירה