בניסיון לסייע לשמור על הרגיעה - משלחת אמריקאית תגיע לביקור בארץ

על רקע העימותים במתחם אל-אקצא זימנה איחוד האמירויות את השגריר הישראלי לשיחה; ארדואן שוחח בנושא עם הרצוג ● צה"ל תקף ברצועה בתגובה לשיגור רקטה לישראל; חמאס: ירינו טיל נ"מ לעבר מטוסי צה"ל ● אלפי משתתפים צעדו למאחז חומש, בהם סמוטריץ', בן גמיר וסילמן ● אחרי שפרסה מחדש את כוחותיה החלה רוסיה במתקפה בניסיון לכבוש את כל אזור דונבאס

פלסטינים יורים נפצים לעבר שוטרי משטרת ישראל בעיר העתיקה בירושלים, 17 באפריל 2022 (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
AP Photo/Mahmoud Illean
פלסטינים יורים נפצים לעבר שוטרי משטרת ישראל בעיר העתיקה בירושלים, 17 באפריל 2022

בתגובה לשיגור הרקטה חיל האוויר תקף הלילה מטרות של חמאס ברצועת עזה. לפי דובר צה"ל המטרות כללו בין היתר סדנה לייצור אמצעי לחימה של חמאס.

לפי דיווחים פלסטיניים התקיפה הייתה באזור חאן יונס, ובוצע ירי נ"מ הגנתי בתגובה.

המלחמה באירופה: אוקראינה הודיעה הלילה שרוסיה החלה במתקפה נרחבת על כל אזור דונבאס במזרח המדינה.

We will defend ourselves. We will fight. We will not give up anything Ukrainian, and we do not need what's not ours. And…

Posted by Володимир Зеленський on Monday, April 18, 2022

הנשיא זלנסקי אמר הלילה כי אוקראינה לעולם לא תיכנע.

נשיא צרפת מקרון הודיע הלילה בראיון כי מאז שהתבררו ממדי מעשי הטבח שעשה הצבא הרוסי במקומות כמטו בוצ'ה, הוא אינו משוחח עם פוטין.ֿ

הלילה פורסם סרטון בן כ-3 שניות המראה את ספינת הטילים מוסקבה לאחר שנפגעה.

בראיון ל-103FM אמר ח"כ יואב גלנט על ירי הרקטה אתמול כי "כדאי לתת צ'אנס לזה שהמקרה הזה הוא אירוע חריג. תגובה מינימלית היא תגובה נכונה בעת הזו".

גלנט אמר כי לא היה נותן יד לקואליציה עם מנסור עבאס בשום אופן.

"אם זה היה מגיע לאישור סיעת הליכוד, לא הייתי חותם והייתי עוזב", הוא טען. "לא אקים באצבע שלי ממשלה שאין בה 61 יהודים ציונים. אחרי זה מצידי אפשר שיהיו גם 10 ערבים".

על ירדן אמר: "ההתנהגות שלה מבזה, בת הברית החשובה לה ביותר בעולם היא ישראל. הם מריחים שהם מתעסקים מול גורם חלש".

גדעון סער אומר הבוקר בראיון לגל"צ: "חשוב לומר בצורה הברורה ביותר – ישראל משמרת את המצב הקיים במקומות הקדושים בירושלים ללא שינוי. יש גורמים שהתפרעו במתחם הר הבית ומשרתים תעמולה כדי להבעיר את השטח – זה מה שבחמאס רוצים שיקרה". סער הוסיף: "אנחנו דוחים על הסף את הניסיונות הירדניים להטיף מוסר לישראל, הם משרתים את הגורמים הכי קיצוניים באזור שרוצים הסלמה. אנחנו עדיין זוכרים את התקופה שירדן שלטה בעיר העתיקה – יהודים לא הורשו להתפלל בכותל וחלקים יהודיים שלה נהרסו".

סער הוסיף: "ההתבטאויות של ראש ממשלת ירדן פסולות, אני בהחלט מקווה ששגריר ירדן בישראל יזומן לשיחה על ידי משרד החוץ"

על תקיפת צה"ל בתגובה לירי מעזה: "בניגוד לממשלה הקודמת – אנחנו מגיבים על כל תקיפה ומעשה התגרות מרצועת עזה, קטן כגדול. מבחינתנו החמאס הוא האחראי על כל פרובוקציה, ולכן גם הפעם היה ברור שנגיב, ואכן הגבנו. כך גם לגבי עפיפוני ובלוני תבערה".

יו"ר סיעת העבודה שפע התראיין לרשת ב' ועל על רקע האירועים האחרונים בקואליציה אמר: "אני מנהל שיחות עם חבריי בימינה וגם ברע"ם. למרות כל האתגרים אנחנו מבינים שממשלת השינוי שהקמנו צריכה לעבור גם את האתגרים הנוכחיים. אני מאמין שנצלח גם את המשברים הנוכחיים ונחזור לייצב את הקואליציה".

סגירה