בפעם השנייה השבוע - רקטה נורתה מעזה לישראל; נזק קל נגרם לבית בשדרות

אף שלא ניתן אישור משטרתי, מאות פעילים צעדו בירושלים; כוחות הביטחון חסמו את התקדמותם לשער שכם ● בנט הורה למנוע מבן גביר להגיע לשער שכם ● יאיר גולן: אנו מתחשבים ברצונות רע"ם לגבי הר הבית ● החובה לעטות מסכות בחללים סגורים תבוטל ביום שבת ● ישראל תעביר לאוקראינה קסדות ואפודי מגן ● האו"ם: למעלה מחמישה מיליון איש עזבו את אוקראינה מתחילת הלחימה

רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל, כפי שנראו מקריית גת, 18 במאי 2021 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
נתי שוחט, פלאש 90
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל, כפי שנראו מקריית גת, 18 במאי 2021

שר התקשורת יועז הנדל בריאיון לאתר מעריב: "בשוק התקשורת ראינו בשנים האחרונות חוסר רצון לקבל החלטות. הסיבות לכך היו פרשיות שנכרכו בנתניהו כשר התקשורת ובשלמה פילבר כמנכ"ל המשרד. חלק מעובדי המשרד הפכו לעדי מדינה בתיקי נתניהו.

"כשנכנסתי למשרד מצאתי אנשים בסוג של טראומה. היה חוסר רצון לקבל החלטות בנושאי תקשורת הנוגעים לפוליטיקה, כמו הדואר או הקווים הכשרים לעדה החרדית".

עוד אמר הנדל: "כשהגעתי למשרד, מצאתי את 'דוח רוזן' שאף אחד לא טרח לקרוא, ובו המלצה על מהלכים שחייבים לבצע בדואר. קראתי ומייד הבנתי את הבעיה – הדואר הפך לחצר האחורית של הפוליטיקאים במשך שנים, ולמקור למינויים פוליטיים במשך עשור. פוליטיקאים בכל הזמנים חששו לגעת בסוגיות העומק בדואר, והשקיעו שם מאות מיליוני שקלים שירדו לטמיון. למזלי היו לי שבעה חודשים להשתפשף כשר התקשורת עוד בממשלה הקודמת".

יועז הנדל (צילום: גילי יערי פלאש 90)
יועז הנדל (צילום: גילי יערי פלאש 90)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הצבא הרוסי "ייזכר בדפי ההיסטוריה כצבא ברברי ובלתי־אנושי. הרג ממוקד של אזרחים והרס של בנייני מגורים באמצעות כל מיני סוגי נשק, גם כאלה האסורים על פי אמנות בינלאומיות – סימן ההיכר של הצבא הרוסי. הפדרציה הרוסית היא מקור הרוע".

In this war, the Russian army will forever inscribe itself in world history as perhaps the most barbaric and inhuman army in the world. Purposefully killing civilians, destroying residential neighborhoods, civilian infrastructure, using all kinds of weapons for this, including those prohibited by international conventions, is the signature of the Russian army. And this is vileness, which will mark the Russian state as a source of absolute evil for generations.

Posted by Володимир Зеленський on Tuesday, April 19, 2022

אוקראינה דיווחה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי חודש הקשר הישיר בין תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל לרשות האנרגיה האטומית של המדינה. מנכ"ל סבא"א רפאל גרוסי אמר שישלח צוות מומחים בהמשך החודש כדי לבצע סדרה של בדיקות.

ח"כ אורלי לוי־אבקסיס בתגובה לשלמה גרוניך שאמר בהופעתו אמש שאין בקהל "אפילו צ'חצ'ח אחד": "זה מדהים אותי כל פעם מחדש עד כמה אנשים לא מודעים לאפסיותם ולקופות השרצים שעל ראשם כשזה נוגע בגזענות. אפילו מטרידן סידרתי חושב שהוא יכול להתנשא על חצי עם רק כי הוא בא מהשבט הלבן".

אורלי לוי אבקסיס בכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)
אורלי לוי־אבקסיס בכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש התייחס בריאיון לגלי צה"ל לדלקת הכבד המסתורית בקרב ילדים: "הכותרת בינתיים לא ברורה, אנחנו לא יודעים אם זה קשור לקורונה או לנגיף אחר, ומבררים את זה מול גורמים בעולם. יש דיווח על 12 מקרים בישראל שייבדקו לעומק, בינתיים לא צריך להילחץ".

על הנחיות הקורונה אמר: "אנחנו בוחנים את ההנחיות שלנו, איפה הן יישארו ואיפה לא. התחלואה בירידה, ובקיץ קשה הרבה יותר להשתמש במסכה. גם כשנסיר את החובה, לאנשים מבוגרים עדיף להמשיך לעטות מסכה".

סגירה