שגריר רוסיה בישראל: אם יועבר ציוד מגן ישראלי לאוקראינה – נגיב בהתאם

שר ההגנה הרוסי הודיע לפוטין: כבשנו את מריאופול ● לפיד נפגש עם משלחת משרד החוץ האמריקאי בעניין ההסלמה סביב הר הבית ● דיווח: גנץ הבהיר לסילמן שמאחז חומש יפונה בקרוב וכי אישור מאחז אביתר ייקח זמן רב ● פרקש הכהן: גנץ לא יחבור לנתניהו, הציבור לא רוצה בחירות חמישיות ● ח"כ גפני: "צריך לעשות מאמץ כדי להרכיב ממשלה עכשיו בלי ללכת לבחירות"

הריסות של בניין מגורים בבורודינקה, אוקראינה, אחרי הפגזת הרוסים, 5 באפריל 2022 (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
AP Photo/Vadim Ghirda
הריסות של בניין מגורים בבורודינקה, אוקראינה, אחרי הפגזת הרוסים, 5 באפריל 2022

אזעקות ותקיפות נוספות בעוטף עזה: אחרי השיגור לעבר שדרות אמש  – באזור השעה 02:00 בלילה נשמעו אזעקות נוספות באזור שדרות ועוטף עזה. כיפת ברזל הופעלה וצה"ל עדכן כי ארבע רקטות יורטו בהצלחה. בהמשך עדכן צה"ל כי שוגרה רקטה אחת מהרצועה, ויתר האזעקות הופעלו בעקבות ירי מקלעים. כמו כן, נעשה שיגור של רקטה נוספת איך היא נפלה בשטח הרצועה.

צה"ל הפציץ הלילה מוצב צבאי ופתח מנהרה שמובילה למתקן לייצור רקטות. במהלך התקיפה נורתה לעבר המטוסים אש נ"מ שלא גרמה לנזק. בתגובה לירי, מטוסי חיל האוויר תקפו מטרה נוספת של חמאס – מתחם של כוח ההגנה האווירית של הארגון.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר איחוד האירופי מכין חבילת סנקציות שישית נגד רוסיה. כמו כן הוא אמר  שבעלי בריתו מכירים בצורך של אוקראינה באספקה של נשק כבד. "אני מאוד שמח לומר, באופטימיות זהירה, שהשותפים שלנו התחילו להבין טוב יותר את הצרכים שלנו. להבין מה בדיוק אנחנו צריכים. ומתי בדיוק אנחנו צריכים את כל זה".

The European Union is currently preparing a sixth package of sanctions. We discussed this today with Charles Michel. We are working to make it truly painful for the Russian military machine and the Russian state as a whole.I emphasize in all negotiations that sanctions are needed not as an end in themselves, but as a practical tool to motivate Russia to seek peace.

Posted by Володимир Зеленський on Wednesday, April 20, 2022

מושל מחוז לוהנסק סריי היידאי אמר כי הכוחות הרוסיים שולטים בכ־80% משטח המחוז שבמזרח אוקראינה.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן אמרה בריאיון "לישראל היום" כי אין סיכוי שבני גנץ יחבור לבנימין נתניהו: "לא רואה את זה קורה. אני חושבת שרוב הציבור בישראל לא רוצה סבב בחירות חמישי, זה רע לציבור, לקופת המדינה, לביטחון, ופשוט צריך לעשות הכול כדי להימנע מזה".

אורית פרקש-הכהן בירושלים, 9 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אורית פרקש הכהן בירושלים, 9 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש עיריית שדרות אלון דוידי לכאן רשת ב: "עבאס ורע"ם קובעים את התנאים בהר הבית. חמאס מחזיק את תושבי שדרות כבני ערובה ולא משלם שום מחיר. ממשלת ישראל מגדירה הנפת דגל כפרובוקציה בירושלים, ולא פלא שאנחנו בשדרות משלמים שבעתיים".

סגירה