זלנסקי: שרי החוץ וההגנה של ארה"ב יגיעו לביקור בקייב

משרד ההגנה הרוסי: חייל אחד נהרג ו-27 נעדרים בטביעתה של ספינת המלחמה מוסקבה ● אמו של ח"כ ניר אורבך הלכה לעולמה ● בעקבות הירי מעזה, נסגר מעבר ארז ● בוטלה החובה לעטות מסכות בחללים סגורים - להוציא בתי חולים, בתי אבות ומטוסים ● רע"ם עתידה להחרים את הדיון לגבי הכרזת שיקלי כפורש ● דיווח: בנט מתעתד לערוך שינויים בלשכתו ● ליצמן עבר השתלת קוצב לב

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין ושר החוץ אנתוני בלינקן בוושינגטון, 16 בספטמבר 2021 (צילום: AP Photo/Andrew Harnik, Pool)
AP Photo/Andrew Harnik, Pool
שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין ושר החוץ אנתוני בלינקן בוושינגטון, 16 בספטמבר 2021

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ייפגש ביום שלישי הקרוב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולאחר מכן ייוועד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בניסיון להביא להפסקת הלחימה.

משרד ההגנה של רוסיה עדכן שחייל אחד נהרג ו-27 אחרים נעדרים בעקבות טביעתה בים בשבוע שעבר של ספינת המלחמה מוסקבה. בסוכנות הידיעות הרוסית רי"א דווח כי 396 חיילים שהיו על האונייה חולצו ממנה.

ספינת המלחמה הרוסית מוסקבה מול חופי הים השחור, 6 במרץ 2014 (צילום: Darko Vojinovic, AP)
ספינת המלחמה הרוסית מוסקבה מול חופי הים השחור ב-2014 (צילום: Darko Vojinovic, AP)

בעוד שברוסיה טוענים שהטביעה אירעה בגלל פיצוץ תחמושת, אוקראינה טוענת שטיל נגד ספינות שפגע ב"מוסקבה" הוא שהביא לטביעתה. גורמים מודיעין במערב מאששים את הטענה האוקראינית.

על רקע הירידה בשיעורי התחלואה בקורונה – הערב, בשעה 20:00, תפוג החובה לעטות מסכה בחללים סגורים. החובה לשים מסכה נשארת בתוקף בבתי חולים, בבתי אבות, במטוסים ומי שעושה דרכו לבידוד.

מחרתיים עתידה ועדת הכנסת לדון בהכרזה על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה. שלשום עתר שיקלי לבג"ץ בדרישה לחייב את יושב ראש ימינה נפתלי בנט ואת חברת הסיעה איילת שקד להתייצב לדיון, לאחר שאיתן גינזבורג, שינהל את הדיון בוועדת הכנסת, דחה את הבקשה לזמן את השניים.

עמיחי שיקלי בכנסת, 24 במאי 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
שיקלי בכנסת במאי האחרון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מעבר ארז שבצפון רצועת עזה, שאמור היה להיפתח מחר, יישאר סגור – כך הודיע היום מתאם פעולות הממשלה בשטחים. הדרג המדיני קיבל את ההחלטה שלא לפתוח את המעבר לאחר שבלילה נורו לישראל שלוש רקטות מהרצועה. שתיים מהרקטות נחתו בשטחים פתוחים ואחת התפוצצה בשטח הרצועה.

סגירה