בתגובה לשיגור, צה"ל תוקף מטרות בשטח לבנון

גנץ החליט שמעבר ארז יוסיף להישאר סגור ● לשכת ראש הממשלה: ההוצאות של בנט ומשפחתו על מזון בחודש - כ-24 אלף שקל; ראש הממשלה: "יש כאן מהלך לצייר את כולם כמושחתים, אבל אני לא ביבי, גילת היא לא שרה" ● ביידן שוחח עם בנט ואמר לו שיבקר בישראל בחודשים הקרובים ● בעקבות האלימות ברהט למעלה ממאה שוטרים יתגברו את האבטחה בעיר

קיבוץ מצובה (צילום: Max Nathans)
Max Nathans
קיבוץ מצובה

בדרך להסלמה מול חמאס? בתגובה לירי הרקטות בסוף השבוע, בישראל סגרו את מעבר ארז למעבר פועלים וסחורות.

במעריב מדווחים כי הערכה במערכת הביטחון היא שאם השבוע הקרוב יעבור בשקט יחסי והמתיחות בהר הבית תפחת, ניתן יהיה להרגיע שוב את המצב הביטחוני.

סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר ברשת ב' "אנחנו לא מקבלים את ירי הרקטות הזה, אבל אנחנו נחליט מתי נפתח במלחמה בעזה – אנחנו לא נצא למלחמה כוללת כי חמאס לא מצליח להשתלט על הרצועה".

גורמים בכירים בקואליציה חוששים מחוסנם של חברי רע"ם. "אנשים לא מבינים באיזה לחץ נמצאים הנציגים הערבים", אומרים שם לישראל היום, "אם המצב הביטחוני יסלים – יהיה להם קשה עוד יותר. מנסור עבאס מאמין גדול בקואליציה, ולא רוצה בשום פנים ואופן לפרוש או לפרק, אבל בתוך המפלגה שלו המצב לא דומה. אנשים כמו מאזן גנאים או וליד טאהא נתונים ללחצים גדולים, ולא רואים עצמם כפופים ישירות לעבאס. אי אפשר לדעת מה יקרה שם".

אבי דיכטר אמר בראיון לרשת ב' הבוקר כי החמאס מצליח בקישור בינו לבין ירושלים. חדבריו "העובדה שהר הבית פתוח והסגר שהוטל מאוחר מדי, הכניס להר הבית הרבה שב"חים והחמאס השתלט על הר הבית. אנחנו בסוגייה הזו התעוררנו מאוחר מדי" . לדבריו, "הצעירים המזרח ירושלמים הם הדלק והשב"חים הם האש, צריך לעצור את זה לפני הסופ"ש האחרון של הרמדאן".

ח"כ שיקלי, שצפוי להיות מוכרז כח"כ פורש השבוע, קורא לנחמן שי דובר אש"ף וקוטל גם על הדרך ציוץ של יאיר לפיד מהשבוע שעבר.

שיקלי כמובן מוציא את הדברים מהקשרם – לפיד בציוץ המקורי – 5 עובדות על הר הבית, מספר על מאמצי ישראל להרגיע את הרוחות באזור הרגיש.

אמילי מואטי, מודעת לבעייתיות של מה שהיא עושה אבל היא לא יכולה שלא להתערב ולקרוא לאזרחי צרפת להצביע מקרון ולעצור את מארי לה פן.

סגירה