לאחר כ-12 שעות דיון - ועדת הכנסת הכריזה על שיקלי כפורש

ההחלטה התקבלה פה אחד, כששבעה חברי כנסת תמכו בהכרזה ● אחרי שנסגר בשל הירי לישראל - מעבר ארז ייפתח לתנועה ● מאז פרוץ המלחמה עלו ארצה מאוקראינה, רוסיה ובלארוס כ-15 אלף איש ● שרי החוץ וההגנה של ארצות הברית ביקרו בקייב ונפגשו עם זלנסקי; וושינגטון תפתח מחדש את שגרירותה בבירה האוקראינית ● שבדיה ופינלנד צפויות לבקש בחודש הבא להצטרף לנאט"ו

עמיחי שיקלי בדיון של ועדת הכנסת על הכרזתו כפורש, 25 באפריל 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עמיחי שיקלי בדיון של ועדת הכנסת על הכרזתו כפורש, 25 באפריל 2022

דובר צה"ל התייחס לתקיפה בדרום לבנון הלילה בעקבות שיגור הרקטה שנפלה ליד שלומי: "לוחמי התותחנים תקפו באש שטחים פתוחים בדרום לבנון ובסמוך למרחב ממנו בוצע הירי באמצעות עשרות פגזי ארטילריה. כמו כן, נתקפה מטרת תשתית".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את עמנואל מקרון על בחירתו מחדש לנשיא צרפת: "בטוח שתחת הנהגתך היחסים בין המדינות יתחזקו".

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב לכאן רשת ב על ירי הרקטה מלבנון: "מעריכים שמדובר בפלגים פלסטיניים ושזה קשור לתקופת הרמדאן ולאירועי הר הבית".

בפעם הראשונה מאז הפלישה הרוסית: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגש הלילה בקייב עם שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן ושר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, כך מסר גורם אוקראיני.

רגע לפני הדיון בוועדת הכנסת על הכרזתו כפורש, ח"כ עמיחי שיקלי בריאיון ל"ישראל היום": "אין לי ציפיות מחברי הוועדה שיבואו באמת בלב פתוח ובנפש חפצה. מדובר באנשים שיעשו מה שהבוסים שלהם יגידו להם לעשות. אני בטח לא מצפה מח"כים נורבגים שבאמת יקשיבו ויצביעו אחרת מאיך שאומרים להם להצביע.

"ימינה ותקווה חדשה פרשו מהמחנה הלאומי והיום יש רק את הליכוד ואת הציונות הדתית, החרדים יותר סקטוריאליים. נוצר ואקום לציבור לאומי, ליברלי, מסורתי־חילוני, שלא בהכרח מעוניין להצביע לליכוד או לרשימה שהיא דתית בהגדרתה, ולכן יש פה מרחב תנועה. אני מניח שייכנסו כוחות חדשים שבהם או שאשתלב או שאוביל".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי בבית המשפט העליון בירושלים, 24 באפריל 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חבר הכנסת עמיחי שיקלי בבית המשפט העליון בירושלים, 24 באפריל 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סגירה