הזדמנות לחשוב מחדש על הוצאות מעונות רה"מ, האישי והרשמי

ראש הממשלה נפתלי בנט במעון רה"מ בבלפור, 29 בנובמבר
ראש הממשלה נפתלי בנט במעון רה"מ בבלפור, 29 בנובמבר

חייבים להודות שראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, פועל באורח מעורר הערצה. הוא לא מותיר סדק אופוזיציוני אליו הוא לא נכנס. כמו מתאבק סומו מנוסה הוא מערער ללא הרף את ספינת הקואליציה המקרטעת.

חייבים להודות שראש האופוזיציה נתניהו, פועל באורח מעורר הערצה ולא מותיר סדק אופוזיציוני אליו הוא לא נכנס. כמו מתאבק סומו מנוסה הוא מערער ללא הרף את הקואליציה המקרטעת

עבודתו המאומצת והבלתי נלאית דוחקת לשוליים (לפי שעה) את הביקורת הקשה כלפיו על אופן התנהלותו האישי, שנדון בימים אלה בבית המשפט.

השיא היה השבוע עם פרסום ההוצאות במעונו של ראש הממשלה נפתלי בנט. כמו גלידת הפיסטוק והשמפניה הוורודה בשעתו, כך ההזמנות ממסעדת ג'פניקה ומשלוחי ארוחות הוולט מעוררות ביקורת ובצדק.

האמירה של לשכת ראש הממשלה על כך שההוצאות קטנות בהרבה וללא השוואה בין אלו של נתניהו והגברת לא משנות את הנזק הנוסף שנירשם לתדמיתו של בנט.

שתפו את האמת! התייחסות לשכת ראש הממשלה לפרסום בחדשות 13 – פרסום המספרים המלאים:"מכיוון שאין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד, להלן המספרים המלאים לגבי מעון ראש הממשלה":

Posted by ‎צעירי יש עתיד‎ on Sunday, April 24, 2022

מה שנדרש הוא קביעת כללים ברורים. לא עוד כיסוי ללא תקרה של הוצאות בית ראש הממשלה.

אגב, כאן נזכיר שבנט הודיע שיעבור מיד עם גמר השיפוץ למעון הרשמי בירושלים. המצב חסר התקדים שבו ראש ממשלה אינו יכול לעבור לבית בבלפור גם אם הוא רוצה (שיפוצים שנדרש היה לעשותם כבר שנים ונדחו בשל התניות של משפחת נתניהו לשיפוץ גם בביתם הפרטי), מאפשר לעשות חשיבה מחדש בכל הקשור לאבחנה בין מעון ראש הממשלה לבין הבית הפרטי של משפחת ראש הממשלה, באורח שאינו ניתן לפרשנות.

ראש הממשלה הוא ראשון בין שווים. שרי ממשלה משלמים מכיסם עבור הוצאות בני משפחתם וכך צריך לעשות גם ראש הממשלה.

המצב בו רה"מ אינו יכול לעבור לבית בבלפור מאפשר חשיבה מחדש בנוגע לאבחנה בין מעון רה"מ לביתו הפרטי. רה"מ הוא ראשון בין שווים, ואם השרים משלמים מכיסם את הוצאות משפחתם, כך גם עליו לעשות

בנט הוא אדם אמיד ושילשל לכיסו סכומים מרשימים בעקבות אקזיטים בהם היה שותף. ואין על כך כל צרות עין. הדבר היחיד שצריך לשנות הוא לחייב את ראשי הממשלה לשלם עבור הוצאות בני משפחתם. מזון, ביגוד, פנאי וכדומה. אין סיבה שהציבור ישלם על כך. זה מחייב תיקונים בנהלים וזה הרגע להחליט עליהם.

פאר לי שחר היא עיתונאית, חברה בוועד המרכזי של מפקדים למען בטחון ישראל, בוועד הפעיל של אמנסטי ישראל, בוועד של מדרשת אדם, ופעילת שלום בתנועת נשים עושות שלום, והיא שרת ההסברה בממשלת השיקום - ממשלת הצללים הלאומית. הייתה עורכת, כתבת ומגישה בקול ישראל במשך 25 שנה. יש לה ותק של עשרות שנים בתקשורת - בגלי צה"ל (ככתבת הראשונה ביומני החדשות) וככתבת מדינית ופוליטית בעיתון חדשות ועל המשמר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 311 מילים
סגירה