קליש-רותם דרשה ממנכ"ל העירייה לחתום על מכתב מסולף. הוא סרב ופוטר

מעקב זמן ישראל רגע לפני שפיטרה את מנכ"ל עיריית חיפה אוהד שגב, ניסתה ראשת העיר עינת קליש-רותם לחייב אותו לחתום על מכתב שגוי למבקר המדינה, המציג את "פרשת החקירות האסורות" שנחשפה בזמן ישראל באופן מעוות ● שגב - שסירב וכאמור פוטר זמן קצר אחר כך - הוא המנכ"ל השלישי שעוזב את תפקידו במהלך הקדנציה מלאת הזעזועים של קליש-רותם כראשת עיריית חיפה

 בניין עיריית חיפה ב-2012 (צילום: Yakovleva, ויקיפדיה)
Yakovleva, ויקיפדיה
בניין עיריית חיפה ב-2012

ראשת עיריית חיפה עינת קליש-רותם ניסתה לכפות על מנכ"ל העירייה היוצא אוהד שגב לחתום על מכתב הכולל אמירות שגויות ומטעות בנוגע לפרשת החקירות האסורות, אשר נחשפה בתחקירי זמן ישראל.

זמן ישראל חשף כי העירייה העסיקה מעין חוקר פרטי בעלות של יותר ממיליון וחצי שקל אשר ביצע חקורות פסולות נגד יריביה הפוליטיים של ראשת העיר, ללא אישור של מחלקת הייעוץ המשפטי וללא ידיעתה.

המנכ"ל שגב סירב לחתום על המכתב, שכלל אמירות שאינם לרוחו ואינן מתיישבות עם העובדות כפי שנחשפו בשנה האחרונה, ואשר נבדקים כעת גם בידי מבקר הפנים של העירייה המכין דוח בנושא.

המנכ"ל שגב סירב לחתום על המכתב, שכלל אמירות שאינם לרוחו ואינן מתיישבות עם העובדות כפי שנחשפו בשנה האחרונה, ואשר נבדקים כעת גם בידי מבקר הפנים של העירייה המכין דוח בנושא

גורמים בעירייה טוענים כי שגב חש שקליש-רותם מנסה "לפזר את האשמה" על העסקתו של החוקר, לקראת פרסום דו"ח מבקר הפנים, ולהחתים גורמים מקצועיים על הצהרות לפיהן רואה החשבון יהודה ברלב, שמשרדו נשכר לטובת ביצוע החקירות, בסך הכול ביצע עבודה מקצועית ולא התחקה אחרי מעשיהם של יריבים פוליטיים במעין "ציד מכשפות", כפי שנטען.

מנכ"ל עיריית חיפה היוצא אוהד שגב (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)
מנכ"ל עיריית חיפה היוצא אוהד שגב (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

בסופו של יום, קליש-רותם חתמה בעצמה על המכתב שנשלח לפני חג הפסח. שלושה ימים אחר כך פיטרה קליש-רותם את שגב מתפקידו כמנכ"ל העירייה.

שגב – שנכנס לתפקידו בפברואר 2020 – אישר את הפרטים בתגובתו לזמן ישראל: "אכן היה מכתב שקליש-רותם ניסתה להחתים אותי עליו בעניין העסקתו של ברלב. סירבתי לחתום עליו וביקשתי שהיא תחתום עליו". הוא נמנע מלהתייחס לקשר האפשרי בין המכתב לבין הפיטורין.

גורמים בעירייה אשר שוחחו עימו אמרו לזמן ישראל כי שגב הביע הסתייגות קשה מהתנהלות צמרת העירייה בחודשים האחרונים, לרבות מנהל לא תקין וניהול עמוס שערוריות, וכי תיכנן ממילא לעזוב את התפקיד אחרי חג הפסח. קליש-רותם סירבה להגיב.

שגב הביע הסתייגות קשה מהתנהלות צמרת העירייה בחודשים האחרונים, לרבות מנהל לא תקין וניהול עמוס שערוריות, וטען כי תיכנן ממילא לעזוב את התפקיד אחרי חג הפסח

שגב הוא מנכ"ל העירייה השלישי העוזב או מפוטר מתפקידו בשלוש שנים וחצי שחלפו מאז נבחרה קליש-רותם לתפקידה, באוקטובר 2018.

ממליצה למבקר לפנות לברלב

המכתב, שנשלח מלשכתה של קליש-רותם, מציג את מלאכתו של ברלב כעבודה תקינה של חשיפת שחיתויות פנימיות במשרד העירייה במסגרת ביקורת חקירתית, ללא כל זכר לטענות החמורות שהועלו בסדרת התחקירים של זמן ישראל, במועצת העיר ובפניות ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה.

אין זכר לטענות על חקירות פוליטיות מוזמנות בין היתר נגד חברת המועצה סופי נקש (חקירה שהסתיימה בממצאים לא נכונים שהוגשו לראשת העיר אפילו ללא תגובתה של המבוקרת); לא לחקירה נגד עמותה חיצונית שנלחמה בקליש-רותם – חקירה שבוצעה ללא אישור הממונים ובניגוד מפורש למנדט של ברלב; לא לסירובם של גזבר העירייה והיועצת המשפטית לשלם עבור מאות שעות עבודה שביצע ברלב לכאורה ללא אישור; ולא לסירובו של ברלב להעביר לידי צמרת העירייה את ממצאי בדיקותיו, אשר חלקם בוצעו תחת מעטה סודיות תמוה, ובשמות קוד מסתוריים כמו "חנות הדגים" ו"השוד הגדול".

במקום זאת, קליש-רותם ממשיכה לטעון כי אנשי משרד ברלב התבקשו לטפל ב"נושא המעילות וההונאות באגפים שונים בעירייה". קליש-רותם אף גורסת כי ברלב "אכן גילה מספר תחומים בתוך העירייה שדורשים בדיקה מעמיקה וטיפול", וכי "התגלו מספר גורמים בתוך העירייה שמעלו".

קליש-רותם ממשיכה לטעון כי ברלב התבקש לטפל ב"נושא המעילות וההונאות בעירייה" ואף גורסת כי ברלב "אכן גילה מספר תחומים שדורשים בדיקה מעמיקה וטיפול" וכי "התגלו מספר גורמים בתוך העירייה שמעלו"

ראשת עיריית חיפה עינת קליש-רותם (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)
ראשת עיריית חיפה עינת קליש-רותם (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

קליש-רותם לא מפרטת בפני משרד מבקר המדינה מי מעל, באיזה הקשרים התבצעו המעילות, ומה היה טיב החשדות או עוצמתם. היא משאירה את הטענה הזאת סתומה, ובמקום זאת מצהירה כי עבודתו של ברלב הופסקה "עקב התנגדות גורמים שונים בעירייה ובגלל האופוזיציה במועצת העיר".

קליש-רותם מסיימת בהמלצה למבקר המדינה "לפנות אל משרד ברלב, לקבל את עמדתו ולבדוק מולו את המתרחש בעיריית חיפה".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 565 מילים ו-2 תגובות
סגירה