האו"ם: יותר מ־3,000 אזרחים נהרגו מתחילת הפלישה

גורם מדיני על השיחה עם השגריר הרוסי: "הבהרנו את עמדתנו"; בנט נגד לברוב: "מדובר בשקרים, שום מלחמה לא דומה לשואה" ● דיווח: המדינה מממנת ללפיד משרדים ביותר ממיליון שקלים בשנה – הוא לא משתמש בהם ● הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לפיגוע הירי באריאל ● ארדואן בירך את הרצוג לרגל יום העצמאות: "מאמין ששיתוף הפעולה יחזק את השלום"

אולג, אזרח אוקראיני בן 56 מתאבל על מות אימו אינה בת ה־86 שנהרגה בטבח בבוצ'ה, 10 באפריל 2022 (צילום: AP Photo/Rodrigo Abd)
AP Photo/Rodrigo Abd
אולג, אזרח אוקראיני בן 56 מתאבל על מות אימו אינה בת ה־86 שנהרגה בטבח בבוצ'ה, 10 באפריל 2022

נשיא המדינה יצחק הרצוג מספר בריאיון מיוחד לזמן ישראל לרגל יום העצמאות ה־74 כי האג'נדה העיקרית שלו היא "לפעול להנמכת החומות בין הקבוצות במדינה" ולהשתמש ב"עוצמה דיפלומטית רכה" כדי לקדם הבנות ודו־שיח גם בתוך מדינת ישראל וגם ברחבי המזרח התיכון.

הרצוג מסכם עשרה חודשים ראשונים בתפקיד ומדגיש שהוא מתוסכל מהניסיונות לערור מתיחויות בין ישראל לבין הפלסטינים והעולם הערבי באמצעות הפצת מידע כזב בנושא מדיניותה ופעילותה של ישראל בהר הבית.

"למרבה הצער, ישראל נמצאת תחת מתקפת פייק ניוז ושקרים בנושא הפעילות הישראלית בהר הבית. היו גלים מרובים של שקרים ופייק ניוז שפורסמו בכל העולם המוסלמי כדי לפמפם שנאה ולגרור את הצדדים לסכסוך", אומר הנשיא.

הרצוג התייחס גם לחימום היחסים עם המדינות הסוניות באזור. לדבריו, "על ישראל לנצל את הרגע הזה, את העידן הזה, ולהשתמש בפלטפורמה של 'הסכמי אברהם' כדי לעשות זאת. זו התפתחות שמגיעה על בסיס אינטרסים משותפים נוספים ובראשם השאיפה האיראנית להשיג נשק גרעיני והצורך לפתח אסטרטגיה ביטחונית אזורית משותפת".

הנשיא יצחק הרצוג בביקורו הרשמי באבו דאבי עם יורש העצר, השייח' מוחמדבן זאיד. 30 בינואר 2022 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
יצחק הרצוג והשייח' מוחמד בן זאיד., אבו דאבי, 30 בינואר 2022 (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בעתיד "יהיה לאזור שלנו תפקיד משמעותי בסיפוק אנרגיה לאירופה, אסיה ואפריקה, במיוחד כשמדברים על אתגרי האקלים ועל הקונספט של אנרגיה סולרית"

עוד הדגיש הרצוג שהוא חוזה שבעתיד "יהיה לאזור שלנו תפקיד משמעותי בסיפוק אנרגיה לאירופה, אסיה ואפריקה, במיוחד כשמדברים על אתגרי האקלים ועל הקונספט של אנרגיה סולרית".

נשיא המדינה התייחס גם לביקור הפסגה שלו בטורקיה וברקע המתיחות הפוליטית גם לחשיבותה של ממשלה יציבה. כמו כן, הרצוג קורא לציבור הישראלי להרגיש גאווה במדינה.

"אני מאמין באנרגיה של הישראלים ובהתלהבות שלהם. אנשים שמגיעים לביקור בישראל אומרים לי תמיד שהאווירה כאן גורמת להם להתבונן בדברים באופן חיובי. נכון, יש לנו אתגרים, יש לנו איומים, אני לא מתעלם מהם – אבל תמיד היו עלינו איומים, בכל דור. עתה זו ההזדמנות שלנו לפתח את המדינה ולהתכונן לשנת ה־100 שלנו".

הריאיון המלא עם נשיא המדינה יתפרסם ביום רביעי בבוקר.

הלילה בראיון לטלוויזיה האיטלקית אמר שר החוץ הרוסי לברוב כי "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את הצדדים הנאציים באוקראינה, אני מאמין שגם להיטלר היה דם יהודי".

לברוב ציין כי זלנסקי יכול לקדם את השלום בין רוסיה לאוקראינה אם הוא יפסיק לתת הוראות "פליליות" לחיילים הנאצים שלו.

בתוך כך סוכנויות הביטחון האוקראיניות טוענות כי רשת מרגלים רוסית במטה הכללי של צבא אוקראינה, תכננה להפיל מטוס אזרחי בשמי בלארוס או רוסיה  באמצעות טיל אוקאראיני ולהאשים את אוקראינה.

יאיר גולן ברשת ב': המעבר של המטס מעל יהודה ושומרון אינו חשוב. זה לא משנה – מה שמשנה הוא שביו"ש חיים 2.6 מיליון פלסטינים ואנחנו צריכים להחליט מה יקרה איתם.

גולן הוסיף: אני לא זוכר שהדבר הזה מגיע בכלל לרמטכ"ל – אולי אני לא זוכר טוב, אבל זה עיסוק בטפל. ישראל בפרוס השנה ה-74, יש להחליט האם פנינו לסיפוח או היפרדות. זה מה שצריך לממש. אנחנו מחסלים את הפרויקט הציוני אם נלך לסיפוח.

חברו לסיעה מוסי רז צייץ: "מטס הוא בזבוז כספי וזיהום סביבתי. כפי שהפסקנו להצעיד טנקים ברחובות הערים במצעד צבאי הגיע הזמן שנפסיק להטיס מטוסים בשמי הערים. עד אז, מן הראוי שהמטס יעבור מעל אזרחים ישראלים בישראל ולא מעל מאות אלפי נתינים פלסטינים נטולי זכויות בחברון הכבושה".

חמאס מסכם את חודש הרמאדן בהר הבית בשלט ענק:

שר התקשורת יועז הנדל בגל"צ על רפורמת הקווים הכשרים: "הטענות כאילו אני פוגע בחרדים ומחייב אותם להתחבר לאינטרנט זה קשקוש. אתמול גפני התקשר אליי בצהריים. אמרתי לו שהוא יכול להיפגש איתי אבל לא אפגש עם עסקנים מטעמו – ואז הוא קורא לי פוחלץ? אני לא אוהב את הסגנון הזה".

עוד אמר הנדל: "בהר הבית יש רגשות לאומיים, ומדינת ישראל התעלמה מזה שיש מתקפות על יהודים ברמדאן. לא רצו להתעסק בתפוח האדמה הלוהט הזה – כמו שהיה בנגב ובגליל. צריכים משילות זו המשימה הכי גדולה של הממשלה".

סגירה