בנט: המשפחות השכולות הן קדושות - מותר להן לצעוק

אישה החזיקה שלט מחאה נגד בנט בטקס לחללי מערכות ישראל: ״מי שהקים ממשלה עם תומכי טרור לא רצוי פה״ ● גלנט: קורא לכל הציבור לשמור על כבוד הנופלים ● צעקות לעבר השרה שקד בטקס בבית עלמין ● ראש השב״כ בטקס: לזכור את סכנת הפלגנות וההסתה - אף אחד לא יוכל ללמד אותנו מה היא אהבת הארץ ● גנץ: האירוע של איציק סעידיאן ניער את המערכת - אנחנו לא מחטטים יותר בעברם של אנשים

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל, 4 במאי 2022 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
עמוס בן גרשום/ לע"מ
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל, 4 במאי 2022

חמאס מאיים: עליית יהודים להר הבית ביום העצמאות תוביל להסלמה מחודשת. ב-ynet מדווחים כי דובר הארגון בעזה, עבד א-לטיף אלקאנוע, אמר כי אישור של ישראל לעליית יהודים ביום חמישי הוא בגדר נפץ שיוביל לעימות חדש והוא קרא לפלסטינים ממזרח ירושלים לסכל זאת ולהתעמת עימם.

בוואלה מדווחים כי משלחת בכירי חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק, פתחי חאמד וחוסאם בדראן יצאה הלילה למוסקבה כדי לדון עם גורמים רוסים על המתרחש בירושלים.

שר הביטחון, בני גנץ בגלי צה"ל: "האירוע של איציק סעידיאן ניער את המערכת. אנחנו חייבים את חיינו לאלה שלחמו ונפגעו ונמשיך לעשות הכל כדי שהם יוכלו להשתקם ולהמשיך בחייהם למרות הפציעות. ננסה לעשות הכל על מנת להקל על התהליך הזה, אנחנו משנים את שערי הכניסה, לא מחטטים בעברם של אנשים".

גנץ שלל את האשמות ירדן לגבי שינוי הסטטוס קוו בהר הבית ואמר כי אלו "אמירות חמורות שאני לא יכול לקבל. ישראל מקפידה על חופש הפולחן, מאות אלפים התפללו בתקופה האחרונה בהר הבית ובכל מקום אחר – וטוב שאנחנו מאפשרים את זה. נמשיך לדבר עם הירדנים, הקשר איתם הוא קשר חשוב מאוד ואנחנו נתגבר על המשברים האלה".

לדברי שר הביטחון – "חופש הפולחן צריך להיות מעל המרחב הפוליטי. לא נוותר על השיח, נמשיך לשמור על חופש הפולחן ונעשה את כל השיקולים הביטחוניים. אנחנו עושים מאמץ גדול להפריד בין טרוריסטים לבין האוכלוסייה ונמשיך במגמה הזו".

גנץ התייחס להסכם הגרעין עם איראן ואמר "אפשר שהוא יקרה ואפשר שהוא לא יקרה. בהסכם הזה יש עוד הרבה מאוד חורים שצריכים להתמלא. אנחנו לא חלק מההסכם, אך אנחנו מנסים להשפיע על התכנים שלו בגלל שיקולים אסטרטגיים אזוריים. איראן היא אתגר לעולם וסכנה למדינת ישראל".

בנט למשפחות השכולות: "יקיריכם שילמו את המחיר הכבד מכל במאבק הרציף על העצמאות שלנו".

בנט הניח זר על קברו של עמנואל מורנו חברו לצוות בסיירת שנהרג במבצע בסוף מלחמת לבנון השנייה.

שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (ד') בטקס הקראת שמות הנופלים בהיכל הזיכרון בהר הרצל, שפתח את מעמד קריאת שמות כלל חללי צה"ל.

מדברי שר הביטחון: "המחיר העצום ששילמו המשפחות השכולות והחברה הישראלית כולה, הוא גם המנוע שלנו להוסיף לחיות, לעשות טוב, לתקן – להתכנס ביחד, לשמר את הרעות והערבות ההדדית.  לשמור על האחדות הבסיסית שלנו כחברה. הזיכרון והשכול הם נושאים שנמצאים בלב ליבה של ההוויה הישראלית, *ועלינו לשמור עליהם מכל משמר ומעל לכל ויכוח.  החברה הישראלית ראויה לנושא אחד שכולנו מתייחסים אליו ביראת קודש לאורך כל השנה,* וראויה ליום הזה שבו נזכור את כולם, נכבד את זכרם, ונשמור על אחדותנו וחוסננו החברתי."

עוד אמר שר הביטחון: "הראשונים שהאחריות לכך חלה עליהם היא אנחנו – מנהיגי הציבור, שצריכים לשים בצד את המחלוקות ופשוט לחבק ולזכור את הנופלים ומורשתם.* בני המשפחות השכולות ראויים לכך, ועלינו החובה לחבק אותם בכל דרך שיבחרו, *ולקבל באהבה גם את הביקורת שלהם. כי הם אלו ששילמו את מחיר תקומתנו וקיומנו. נחבק אותם אל ליבנו, וכך גם נשמור על החברה הישראלית, על המורשת, על הזיכרון ועל האחדות."

ראש השב"כ רונן בר בטקס יום הזיכרון במטה הארגון: "עוצמתנו תמיד הייתה באחדותנו. דווקא ביום הזה שבו כולנו מתכנסים בתוכנו, אנו חייבים לזכור את סכנת הפלגנות, השיח האלים וההסתה שעלולה להביא אותנו לתהומות מסוכנים".

רונן בר הוסיף: "אף אחד לא יוכל ללמד את אנשי השב"כ מה היא אהבת הארץ. הם לא ידברו, הם לא יצייצו, ויהיו מגן ולא יראה".

סגירה