שלושה הרוגים בפיגוע באלעד; כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המעורבים במעשה

שניים מארבעת הפצועים במצב קשה ● עיריית אלעד קוראת לתושבים להישאר בבתיהם ● שני המחבלים עשו שימוש בנשק חם ובגרזן ● גנץ החליט: הסגר בעזה ויו"ש יוארך עד ליום ראשון לפחות ● משרד ראש הממשלה: פוטין התנצל בפני בנט על דברי לברוב ● ארגון הבריאות העולמי: מגפת הקורונה הביאה למותם של 14.9 מיליון איש בעולם

כוחות ביטחון וגורמי הצלה בזירת הפיגוע באלעד, 5 במאי 2022 (צילום: Jamal Awad/Flash90)
Jamal Awad/Flash90
כוחות ביטחון וגורמי הצלה בזירת הפיגוע באלעד, 5 במאי 2022

על רקע המתיחות הדיפלומטית בין המדינות שיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איגרת ברכה לנשיא יצחק הרצוג לרגל יום העצמאות ה-74. באיגרת כתב פוטין שהוא מאמין שהיחסים בין שתי המדינות ימשיכו להתפתח.

השבוע אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שהיותו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יהודי לא מונעת ממנו מלהיות אנטישמי וטען, בהסתייגות מסוימת, שגם בדמו של אדולף היטלר זרם דם יהודי. בישראל זכו הדברים לגינוי, בין היתר על ידי ראש הממשלה הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד. בתגובה נמסר ממשרד החוץ הרוסי שדברי לפיד מבהירים למה ישראל תומכת במשטר הפרו נאצי בקייב.

מנהיגים מרחבי העולם בירכו את ישראל לרגל יום העצמאות –

בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים שודרו כמה מהברכות שנשלחו לישראל –

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי

ארצות הברית סיפקה לאוקראינה מודיעין שסייע לה להרוג מספר רב של גנרלים רוסיים – כך דווח בניו יורק טיימס.

ארגון הבריאות העולמי מעריך שמאז פרצה מגפת הקורונה היא הביאה למותם של 14.9 מיליון איש בעולם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

בנט העלה בפני הנשיא בקשה הומניטארית לבחינת אפשרויות שונות לפינוי מאזובסטל במריופול. הבקשה הגיעה בעקבות שיחתו עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אתמול. פוטין הבטיח לאפשר את פינוי האזרחים, כולל אזרחים פצועים, באמצעות מסדרון הומניטארי של האו"ם והצלב האדום.

בנוסף, שוחחו השניים על דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. ממשרד ראש הממשלה נמסר שבנט קיבל את התנצלותו של הנשיא פוטין על דבריו של לברוב והודה על הבהרת יחסו של הנשיא לעם היהודי וזיכרון השואה. בנט הודה לנשיא על ברכותיו לרגל יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל.

סגירה