"אנטישמי או לא אנטישמי - הנשיא עשה טעות"

הצהרתו של דונלד טראמפ אתמול, כי יהודי ארה"ב המצביעים למפלגה הדמוקרטית "אינם נאמנים", מסעירה את הארגונים היהודים בארה"ב ובישראל ● לצד חשש עמוק מעלייה בגילויי האנטישמיות באמריקה הצפונית, אומר דוד לונדון, מנכ"ל התאחדות עולי אמריקה: "יהודי ארה"ב הם האזרחים האמריקאים הנאמנים ביותר"

דונלד טראמפ (צילום: AP Photo/Patrick Semansky)
AP Photo/Patrick Semansky
דונלד טראמפ

"יהודי ארצות הברית הם כנראה האזרחים הנאמנים ביותר מכלל אזרחי ארה"ב והטלת ספק בנאמנות שלהם היא טעות, טעות, טעות".

כך אומר הבוקר (רביעי) לזמן ישראל מנכ"ל התאחדות עולי אמריקה וקנדה, דוד לונדון, בתגובה ראשונה להתבטאותו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שאמר אתמול ש"יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית הם בורים או חסרי נאמנות".

"במשך 200 שנה יהודי ארה"ב הם חלק מהחברה האמריקאית, אזרחים אמריקאים נאמנים לכל דבר, פטריוטים שמשרתים בצבא ובכוחות הביטחון ונלחמו במלחמות של אמריקה. יהודים מצביעים לדמוקרטים, לרפובליקאים, ללא-מפלגתיים, הם מצביעים מתוך פטריוטיות וזה בכלל לא משנה למי הם מצביעים".

"יהודי ארה"ב הם חלק מהחברה האמריקאית, אזרחים נאמנים שמשרתים בצבא ונלחמו במלחמות של אמריקה. יהודים מצביעים לדמוקרטים, לרפובליקאים, הם מצביעים מתוך פטריוטיות וזה בכלל לא משנה למי"

הטלת ספק בנאמנות של היהודים היא לדעתכם אנטישמיות?
"היא לא בהכרח אנטישמיות, ולא בהכרח לא אנטישמיות, אבל היא בהכרח טעות".

גל של גינויים חריפים ביהדות ארה"ב

דבריו של טראמפ אתמול גררו תגובות נזעמות של ארגונים יהודיים בארה"ב.

יו"ר הוועד היהודי-אמריקאי, דיוויד האריס, הצהיר: "אנו מזועזעים מהביקורת שהביע טראמפ נגד יהודים שתומכים או מצביעים למועמדים דמוקרטים. ההנחה של חוסר נאמנות או ידע על בסיס העדפת מפלגה – לא ראויה".

היילי סויפר, מנכ"לית המועצה היהודית הדמוקרטית באמריקה, אמרה: "מדובר בדוגמה נוספת לכך שטראמפ ממשיך להשתמש באנטישמיות כנשק. כשמדובר בישראל, טראמפ חוזר על טיעון הנאמנות הכפולה, שהוא סוג של אנטישמיות".

"אנו מזועזעים מהביקורת שהביע טראמפ נגד יהודים שתומכים או מצביעים למועמדים דמוקרטים. ההנחה של חוסר נאמנות או ידע על בסיס העדפת מפלגה – לא ראויה"

בליגה נגד השמצה אמרו: "לא ברור למי מתכוון הנשיא טראמפ באומרו שהיהודים יהיו "לא נאמנים', ואולם השימוש בטענות בדבר חוסר נאמנות על מנת לתקוף יהודים אינו חדש. הגיע הזמן להפסיק להשתמש ביהודים ככלי פוליטי".

מג'יי סטריט נמסר: "מסוכן ומביש עבור הנשיא טראמפ לתקוף את הרוב הגדול של הקהילה היהודית-האמריקאית ולסמן אותה כבלתי נאמנה".

ואילו הקואליציה היהודית הרפובליקנית תמכה בדברי טראמפ ואמרה: "הנשיא צודק. זה חוסר נאמנות להגן על המפלגה שמגנה על אנשים ששונאים אותך בגלל הדת שלך".

עוד 303 מילים
סגירה