אחד הנרצחים בפיגוע באלעד הסיע את המחבלים לעיר

גורם ביטחוני: מתחילת גל הטרור סוכלו 66 פיגועים ● לפני ביקור הנשיא ביידן: גנץ יקדם בנייה של 4,000 יחידות דיור בהתנחלויות ● הקרמלין מסרב לאשר אם פוטין התנצל בפני בנט על דברי לברוב ● זלנסקי: בצד הרוסי אין נכונות לסיים את המלחמה ● מפקד מחוז מרכז: הנחת העבודה היא שהמחבלים באזור אלעד ● הנדל על גל הטרור: אם הייתי יכול הייתי מגרש משפחות של מחבלים

כוחות ביטחון וגורמי הצלה בזירת הפיגוע באלעד, 5 במאי 2022 (צילום: Jamal Awad/Flash90)
Jamal Awad/Flash90
כוחות ביטחון וגורמי הצלה בזירת הפיגוע באלעד, 5 במאי 2022

יאיר גולן בגל"צ הבוקר: "בוקר קשה מאוד. אניח משוכנע שכוחות הביטחון עושים את המיטב. בלחימה בטרור לא הכל הצלחות. צריך אורך רוח וסבלנות – כשאני שומע את בן גביר מלבה את הרוחות וכשאני רואה תג מחיר – זה לא מה שצריך לעשות עכשיו. הציבור הישראלי צריך לתת לכוחות הביטחון לעבוד".

לדברי גולן – "יצטרכו להישקל צעדים קשים מול חמאס, ההסתה לא יכולה להישאר ללא מענה"

על המצב הפוליטי אמר גולן: "אני מקווה שרע"ם לא תפרוש. קורא לשאר חברי הכנסת – לא השעה להראות כמה אנחנו חזקים מול הבייס. זו ממשלת הצלה למדינת ישראל. החלופה היא ממשלה מושחתת שרוצה לשפוך דם".

מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן: מגנים בתוקף את הפיגוע בישראל.

המשטרה פרסמה הבוקר את תמונותיהם של המחבלים שרצחו אמש שלושה בני אדם באלעד, וביקשה את עזרת הציבור באיתורם. השניים – אסעד יוסף אסעד אלרפאעי (19) וסבחי עמאד סבחי אבו שקיר (20) – פלסטינים תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין.

במהלך הלילה הותר לפרסם כי הנרצחים הם יונתן חבקוק (44) נשוי ואב לחמישה ילדים; אורן בן יפתח (35), אב לשישה ילדים מלוד; ובועז גול (49), נשוי ואב לחמישה ילדים.

בישראל היום מביאים דברים שאמר ח"כ ניר אורבך למקורביו. בין השאר הוא מצוטט כאומר כי "פרישה מהפוליטיקה לא על הפרק, עשיתי שנה משמעותית בכנסת ואני חושב שיש לי עוד מה לתרום", אורבך התייחס לברית שלו עם שקד וקארה, שנכרתה לאחר פרישת סילמן כדי למנוע מהליכוד ליצור מתח בין חברי ימינה על זהות הפורש הבא מהמפלגה: "אני מחויב לבלוק עם איילת ואביר. אין עדיין ממשלת ימין על מלא, גם אם אני מקבל החלטה לעשות צעד. הקואליציה צריכה להתעשת רגע לפני שאין לה זכות קיום".

רם בן ברק בגל"צ הבוקר: "בחמאס קוראים לאנשים ללכת לבצע פיגועים ונותנים להם הנחיות. הם צריכים להבין שהם צריכים להפסיק עם זה, נגבה מחיר על ההסתה. מה בדיוק נעשה? זה עוד לא הוחלט".

סגירה